خودرو

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) در دیدار با جمعی از اعضای خانواده قربانیان و معلولین جنگ «قره باغ»، پشت فرمان خودروی سواری «خزر» تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان نشست.

به گزارش مشرق، علی اف با وضعیت فنی خودروی سواری تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان که برای معلولین جنگ قره باغ اهدا شده است، آشنا شد.

کارخانه مشترک خودروسازی «ایران خودرو» و «آذرماش» جمهوری آذربایجان در شهرک صنعتی «نفتچالای» این کشور در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو، در سال ۲۰۱۶ میلادی راه اندازی شده است.

علی‌اف پشت فرمان خودروی تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان +عکس

کارخانه مشترک خودروسازی خزر از بزرگترین واحد تولیدی این شهرک صنعتی است و ظرفیت تولید آن ۱۰ هزار خودروی سواری شامل مدل‌های مختلف در سال است و شرکت ایران خودرو در این واحد تولیدی ۲۵ درصد سهم دارد.

علی‌اف پشت فرمان خودروی تولید مشترک ایران و جمهوری آذربایجان +عکس


این کارخانه در جریان سفر ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران به جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    44 56
    همو سمنده که تورو خدا خودرو سازی آذربایجان رو نابود نکنین خودمون کافی هستیم
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      20 27
      حرف مفت نزن پول دوچرخه هم نداری
    • رامین US ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      14 39
      خطاب به 20:09، به جای اینکه افتخار کنی که خودروی تولید کشورت در یک کشور دیگر هم داره تولید میشه، حرف بی خود می زنی و خودتحقیری می کنی؟!!! مگه کسی جمهوری آذربایجان را مجبور کرده که خط تولید سمند را راه اندازی کنه؟!!! قطعاً این خودرو مورد تایید مهندسان و متخصصان جمهوری آذربایجان قرار گرفته که چنین اجازه ای دادند.در ضمن ، جمهوری آذربایجان چیزی به نام صنعت خودروی مستقل نداره که بخواد نابود بشه، هر چه داره ، ایران واسش ساخته .درسته انتقادات زیادی به صنعت خودروی کشورمون داریم، ولی خودتحقیری امثال شما هم واقعاً آزاردهنده است.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      5 0
      باعث شده پول دوچرخه هم نداشته باشیم دوسر ق
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      9 3
      چقدر خود تحقیری تازه آذربایجان فقط واردات میکنه!
  • کورش DE ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    39 42
    و متاسفانه نامش هم به نام قوم وحشی و بی تمدن و یهودی خزر آلوده شده! نامی که البته به نادرست روی دریای کاسپین هم هست. 
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      67 34
      آتش پرست نبودند و با محارم ازدواج نمیکردند پس وحشیها کسانی دیگر بودند
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      17 42
      نادان پانترک : ایرانیان باستان آتش را پاک و مورد احترام می‌دانستند ، ازدواج با محارم بین اعراب جاهلیت بوده که انواع ازدواج های با محارم رو داشتند که بعد از اینکه اسلام آوردند خداوند در قرآن به اعراب سفارش کرد با محارم ازدواج نکنند ..
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      14 40
      بی جهت نیست گفتند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیشعوری و بیسوادی !
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 36
      بهتره اجداد خودتو مسخره کنی . چون اون زمان همه دنیا بامحارم شون ازدواج میکردند . اما شانسی که ایرانیا اوردند این بود که خدا بهشون لیاقت داد و اسلام اوردند ! و گرنه بقیه دنیا همچنان بامحارمشون تا صدها سال ازدواج میکردند . و حالا درسته اتش پرست بودند اما مگه بقیه دنیا همون زمان چه کوفتی میپرستیدند . اکثرا بت پرستو وحیوون پرستو و خدای سه گانه . ... بازم خدا به ایرانیا لیاقت داد و شدند خدا پرستو وشیعه . وگرنه هنوزم مردم دنیا دارند گاو وبت وسه تا خدارو میپرستن .
    • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      10 34
      آتش پرست بهتر است از شیطان پرست! ضمن اینکه ایرانی ها آتش رو مقدس می دانستند، نمی پرستیدند. ازدواج با محارم رو نمی دونم از کجا آوردی ایران از این خبرها نبوده.
    • بهزاد AM ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      37 10
      طرف پا شده با بزهاش از سیبری اومده خاورمیانه بعد به خزرها میگه بی تمدن! اشعار فردوسی در مورد خانمها تمدن شماست!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      8 36
      اعراب جاهلی با خواهر و مادر خود ازدواج نمی کردند اما با چند خواهر همزمان ازدواج می کردند که خدا منع کرد. اما ایرانیها این رسم را داشتند.خود اهورامزدا با دخترش سپندَرمَذ ازدواج کرده است ( کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول) و فرهادک اشکانی با مادر خودش ملکه موزا و برای همین کار سکه هم زده است. حتی در فتوای بیستم «روایت آذرفرنبغ فرخزادان» آمده است که اگر دختری راضی به ازدواج با پدرش نشود، پدر می‌تواند به زور با او هم‌بستر شود! فرهادک شاه اشکانی رسما ازدواج با مادر خودش را جشن گرفت و برایش سکه زد. حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه، وجودِ رسمِ ازدواج با محارم (آن هم از نوع پیوند پدر-دختری) را در ایران باستان تأیید کرده است. حتی به صراحت گفته است که بهمن اردشیر بر اساس آموزه‌های دین زرتشتی با دختر خود که «همای چهرزاد» نام داشت ازدواج کرد و فرزندی به نام «ساسان» حاصل این ازدواجِ پدر-دختر بود. در شاهنامه در ماجرای «به زنی گرفتن بهمن، همای دخترخویش را و ولیعهد کردنش» چنین آمد که شاه با دختر خود ازدواج کرد و حتی دختر از پدرش باردار شد. پدر نیز پس از مدتی از دنیا رفت و همین امر سبب شد تا بر سر ولیعهدی و حکومت اختلافاتی میان درباریان رخ دهد. همچنین بنابر متون کهن تاریخی، شاپور اول (پادشاه ساسانی)، با دخترش «آدور آناهید» ازدواج کرد. چه اینکه موبدان زرتشتی همواره مروّج و مشوّق ازدواج با محارم بودند[9]. عجیب‌تر اینکه در فوای بیستم روایت آذرفرنبغ فرخزادان» آمده است که اگر دختری راضی به ازدواج با پدرش نشود، پدر می‌تواند به زور با او هم‌بستر شود! ه اردشیر دوم (هخامنشی) دو دخترش، آتسا و آمسترس را به زنى گرفت. همچنین در خرده اوستا، گزارش موبد اردشیر آذرگشسب، آمده است که آرمیتی (اسپندارمذ) دختر اهورامزدا است. رمیتی ازدواج کرد. در فصل 17 یشتها، مشهور به اَرت یَشت (اشَی یَشت)، بند 16 خطاب به ایزد اَشَی میگوید: «اهورامزدا پدر توست و سپندارمذ مادر توست» حتی در متن پهلوی چیده اندرز پوریوتکیشان آمده است: «هرمزد آفریده‌ام، نه اهریمن آفریده، پیوند و تخمه‌ام از کیومرث (است). مادرم سپندارمذ و پدرم هرمزد، مرا مردمی از مهری و مهریانه است که نخستین پیوند و تخمه از کیومرث بودند
    • سینا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      7 41
      ایرانی ها شیطان پرست بودند. اشکال نیمه انسان و حیوان بر تخت جمشید رو ببینید. چیزی بنام تمدن و فرهنگی که میگید وجود نداشته. فقط وحشی گری و غارت گری. یه دانشمند قبل از اسلام نداریم. به زور و دروغ که نمیشه تمدن و فرهنگ ساخت.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      8 3
      نوادگان چنگول خان وحشی مغول از دشت قبچاق به ایران هجوم آوردند همه آبادی ها را ویران و همه انسان ها را قتل عام کشتار کردند حالا تاریخ نگاری هم می‌کنند.!!!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 2
      ازدواج با محارم بین اعراب جاهلی قبل از اسلام رواج داشته و امری کاملا" عادی بوده، الیته دوران باستان این موارد در اغلب مردمان جهان بوده ولی بین اعراب جاهلی بیشتر رواج داشته ..
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 3
      حالا خوبه باهاشون ازدواج میکردن و همنوع خواری نمیکردن ....بخصوص مادر و دختر خود را.....مغول وحشی ....
    • US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      8 3
      (پاسخ به پان ترکای تجزیه طلب) هیچ کسی آتش پرست نبوده ولی آتش پرستی شرف داره به گرگ پرستی.
    • US ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      8 3
      تجزیه طلب ها راستی از اسطوره آسنا چه خبر؟ شنیدم ماده گرگ با پسر بچش (انسان) عروسی کرده. مبارکه ایشالا
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 4
      ۱۰:۳۲ اظهارات پانترک حراف وحشی شما مغول های بی سر وپا بودید تو دنیا به بیشعوری وحشی گری و بی بوته بودن حرافی مشهور هستید پس حرف مفت نزن بسوزید و از این درد بمیرید
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 2
      ۱۰:۰۳ کمتر مزخرف بگو جز گفتن دروغ حرف دیگری هم بلدی
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 3
      خطاب به ۱۰:۰۳ شما یک نادان بیشعور هستید که رفتید معلوم نیست از کدام سایت ضد ایرانی این هارو کپی کردید اینجا گذاشتید این مزخرفات دروغی بیش نیست
    • به ۱۶:۲۶ - IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 3
      متاسفانه عین حقیقت است و کاملا مستند.
    • بهزاد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 5
      حضرات پان ایرانیست کتیبه بیستون رو بخونید ببینید داریوش با اقوام منطقه چه رفتار وحشیانه ای داشته. گدا گشنه های عاریایی اومدن تمدنهای منطقه رو نابود کردن ادعای فرهنگ هم دارن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      5 1
      ۰۰:۴۵ متاسفانه شما دارای مغز نمی باشید به راحتی می توان دروغ بودن و کذب بودن گفته پانترک هارو ثابت کرد سایت های ضد ایرانی و تاریخ دان های ضد ایرانی انها همواره در دشمنی کردن و تفسیر نادرست از تاریخ ایران دشمنی خود را ثابت کرده اند پانترک ها چون مغول ها مشتی وحشی بوده اند می خواهند انها را تطهیر کنند و به همه جا چنگ بیندازند حتا به دروغ های که منتشر می کنند
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    57 29
    خزر نام یک قوم یهودی بوده است که بارها به ایران حمله کردند در زمان خلافت عباسیان به اردبیل حمله کردند و بیشتر ساکنان را قتل عام کردند. نباید نام این قوم دشمن را برای آن دریاچه بکار ببریم.
    • JP ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      37 24
      کم نفرت پراکنی کن بسه لامصب. بشر آدم باش پانفارس
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      35 2
      خزر ها از دوران حکومت هون باقی مانده بودند و اصالتا یهودی نبودند. بعدا که در مقابل مسیحیان و مسلمانان قرار گرفتند دین یهود رو برای خودشون انتخاب کردند و خیلی از مردم اروپای شرقی که یهودی هستند و چشم و موی روشنی دارند و بهشون اشکنازی می گویند از مردم دوران خزرها هستند که یهودی شدند و در واقع از بنی اسرائیل نیستند.
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 2
      ۲۲:۰۶ چی سوختی نکنه اسرائیلی یا یهودی هستی بهت برخورده پان خودتت هستی اینجا داری شلوغ میکنی نفرت پراکنی میکنی با نظر ۲۰:۲۱ کاملا موافقم این مدتت ها بود ذهن خودمم مشغول کرده بود منظور دوستمون از یهودی بودند یا شده بودند یا هرچی اینها می گن منظورش همونه
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 1
      پانفارسش دیگه چیه مسخرش میکنی ؟! خب خزرا یهودی بودند تو تاریخ هست. یکم تاریخ بخونی بد نیست . من ترک الان اینو میدونم .
    • GB ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      11 7
      (22:06) جناب پان ترک تجزیه طلب، چیزی به نام پان فارس وجود نداره، بلکه نام درستش میهن پرستی ایرانیه. تو موقع بنیان گزاری تمام کشور های کلاسیک، یه قومی بر اقوام دیگه مسلط شده و متحد کرده و از این طریق ملت و کشور رو ساخته و یک پارچه کرده. سه قوم پارس، ماد، و پارت، در جامعه ی ملت ایران حل شده اند، و نژاد تقریبا 85 میلیون ایرانی کنونی، نسب شان به این اقوام و همچنین ایرانیان پیش از آریایی ها می رسه.تو دنیا چیزی به نام نژاد ترک نداریم، آذری ها و ارانی ها هم از لحاظ ژنتیکی قاطعانه ایرانی الاصل هستن.
    • US ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      5 10
      پس برای گدایی و عقده گشایی به ترکیه و آذربایجان نرو برو افغانستان
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    9 0
    صد بار این گارخونه افتتاح شده تارا مونتاژ کنید اونجا شاهین و این چیزا
  • تنبل سابق IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    15 1
    خبر خوبی است . ممنون.
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    12 8
    ماشین مفت ارزش داره برای شیره مالی صاحب مال ، مفت خور باهاش عکس یادگاری بگیرد .پراید به قیمت پرادو به ملت بدبخت می فروشند ،بعد به کشورهای گرسنه و مفت خور اطراف ماشین مفتی می فروشند.شانس آدمی که برگردد اسب او در طویله خر گردد.
    • ناشناس IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 0
      چرت نگو . قیمت خودرو صادراتی برحسب نرخ جهانی هست. حالا پول ما ارزشش در دولت روحانی پشمک شده ربطی به این نداره که تو میگی. قیمت جهانی پرادو ببین چند دلار هست بعد به تومان تبدیل کن.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    9 4
    پناه میبرم به خدا از سمند. کپی پیست شده. اخه چرا همه ی خودروهای ایرانی یه ترکیبی از سمند یا پراید باید باشن؟ یکم خلاقیت به خرج بدید، شرط میبندم برای طرح ماشین به اندازه ی یک صدم لوگوی حناچی هم پول خرج نکردین.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    11 2
    خیلی خوب
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    8 4
    خزر کیه ؟! سمند .
  • جیم IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    9 14
    اگر 100 دلار بفروشن خوبه بعنوان ماشین سوم خانواده. که تو خیابون هم پارک بشه که اگر دزدیدند غصه شو نخورن.
  • مولا IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    22 2
    اگه راست ميگيد قيمتش رو هم بزاريد ببينيم به ريال چند ميشه و ما چند برابر قيمت واقعيش تو ايران داريم بابتش پول ميديم؟
    • افشین IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      نیازی نیست بهت بگن. در دوران دقیانوس که نیستی. سرچ کن می فهمی.من کردم و فهمیدم .
  • بابک IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    23 39
    قره باغ یا به عبارت درست ترش ارتساخ متعلق به ارمنستان است
    • GB ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 3
      بابک، تو خودت یه پان ترک تجزیه طلبی، واسه تحریک داری این حرفارو می زنی. دیگه این کلک ها عادی شده. با این تکنیک ها برو بچه هارو گول بزن.
    • عبدالله IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      7 1
      اگر اینطوریه ارمنستان هم متعلق به ایرانست
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    7 2
    عکس آخر رو با دقت ببینید. شکاف زیر چراغ ها و فاصله کاپوت با جلو پنجره
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 1
    بفرمایید قیمت مصرف کننده اونجا چند است؟
    • ناشناس IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      دوازده هزار دلار.میخوای؟اگه بزار ميصرفه بياري؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    اسکل کردن ملت‌ها اونجا هم ادامه دارد واقعا مسوولان خودروی ما نمونه بارز دولت اند کلید لعنتی
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 1
    طرح های بعدی رو من میدونم چیه خزر پلاس _ خزر چراغ باریک _ خزر دو رنگ_ خزر با کیسه هوا_ خزر بی کیسه هوا_ خزر با ترمز کاسه ای و دیسکی _ خزر با ترمز ای بی اس
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 0
    هه هه هه این است خودروی ملی خوش به بحالشون ما که تو ایران هر چه تو قرعه کشی اسم می‌نویسیم در نمیاد مثل این که آذربایجان خوش شان سه
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 3
    اون وقت بعضی افراد خودباخته میگن خودروسازی را باید تعطیل کرد
  • علی IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 5
    دولت فاسد و بزدل و شیعه ستیز باکو
  • US ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    9 0
    انگار بعضی‌ عادت کرده‌اند به هر خبری، حتی خوب، جو منفی‌ بدهند و نق بزنند. خیلی‌ هم خبر خوبیست، به امید خدا تولید و تجارت بیشتر با همسایگان و ارتقا کیفیت تولیدات. هر چه همسایگان بیشتر با هم کار و تجارت کنند روابط بهتر میشود و وابستگی‌ به ابر قدرت‌ها کمتر.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 5
    حتی یک پیچش رو هم آذربایجانی ها تولید نمی کنند.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 2
    کتاب تاریخ ایران بدون ترکها فقط یک جلد خالی است. ایران برای اینکه یک کشور بشه مدیون تمام اقوام ایرانی است. به بهانه پان ترک، پان فارس و... به اقوام ایرانی توهین نکنید.در دنیا ثابت شده اعتقاد به برتری قومی و نژادی حماقت نفرت انگیز هست. پس آب به آسیاب دشمن نریزید.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 6
      ایران به جز ترک ها فقط یه جلد خالی است!!! نکنه این سمند رو دیدی این به ذهنت رسید
    • محمدرضا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      8 5
      عزيزم پس شما تركها خودتون هم قبول داريد كه بخشي از خاك ايران بزرگ هستيد حالا يه مدت از ايران دور شديد انشاا... يك روزي دوباره به دامن وطن برميگرديد به اميد اون روز
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 3
      داداش همین جمله اولت خودش آب تو آسیاب دشمن ریختنه یا تاریخ رو درست نمی دونی یا مثل پان ترک ها همه دولت ها و همه مردم رو ترک می دونی
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 4
      ببینید ترک هایی که اجنبی بودند و حمله کردند به ایران مثل مغول اینها ابتدا وحشی و بی فرهنگ بودند چنانچه که مغول ها در یک روز فقط در نیشابور یک میلیون و خورده ای نفر را سر بریدند که بعد مسلمان شدند از ایرانیان وزیر گرفتند و پیشرفت هایی رقم خورد مثلا خواجه نصیرالدین طوسی مغول را بالاخره راضی کرد رصدخانه بسازد!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 4
      ترک مغوله .....این علمه تاریخ....شما اگه ترکی پس از نوادگان مغول هستی ....سرزمین مغولان هم مشخص است ....تشریف ببر همونجا را آباد کن....ولی اگر آذری هستی و از بد روزگار مغولی حرف میزنی اشکال نداره میتونی بمونی .....به هرحال جنایتهای که مغولان انجام دادن مشخص است و نوادگانشون باید تاوانش را پس بدن (عقیم سازی و به کارگیری به عنوان برده بخصوص برای مردم نیشابور)....
  • خزر؟ IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    اینکه سمنده تا کی دروغ میگن حداقل چراغهای جلوش رو تغییر میدادن
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 4
    دلم به حال ‌کسانی که قدیمی ترین سکونت گاه بشر را انکار می کنند می سوزد چون نشان دهنده ی بی سوادی خودشان است!اولین امپراطوری جهان هخامنشیان ایران است ،پیش از شاهنشاهی چندین تمدن تشکیل شده جیرفت شهر سوخته و....گفته می شود اولین چشم مصنوعی جهان چندین هزار سال قبل در شهر سوخته ساخته شده و‌ هزاران افتخار دیگر که اینجا جایش نیست منشور کوروش هخامنشی شاه ایرانی الان در سازمان ملل است!فرش بهارستان یک شاهکار هنری بود که اعراب نافهم تکه تکه اش کردند،کاخ دیوان خسرو الان هم در عراق (تیسفون ساسانی)قابل مشاهده است آن زمان که امثال اعراب زنان را زنده به گور می کردند ازرمیدخت و پوراندخت شاه ایران بودند و در آخر چرچیل گفت:اگر انگلیس بمیرد سیاست می میرد،اگر آلمان بمیرد قدرت می گیرد اگر فرانسه بمیرد زیبایی می گیرد اگر ایران بمیرد تمدن می میرد اگر عربستان بمیرد خیانت می میرد!شما نمی توانید ۷۰۰۰سال تمدن را انکار کنید
  • آحمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 1
    مگه نمی گفتن کشور ما نهایت تولید صنعتیش پرایده؟ خوب آذربایجان چرا اومده سراغ ما برای خودروسازی؟ اونها که تحریم نیستن؟ چرا بنز و بی ام و و لامبورگینی نمیارن؟
  • مصطفی اسماعیلی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 5
    این جفنگیات ازدواج پدر با دختر درهیج کتابی مخصوصا این روایات قلابی که تو احمق نوشته ای وجود ندارد چرا شرم از دروغ نمیکنید ملای بیسوادی در ده ما میگفت طول شمشیر حضرت علی ۴فرسنگ بوده است وهمه میگفتند وای حضرت علی چقدر غول بوده یک نفر با سواد نتوانست به این ملای بی شعور حالی کند که این حرفها گناه است تا روزیکه ملای دیگری وارد مسجد ده ما شد من پرسیدم ازشمشیر ۴فرسنگی حضرت علی بگو ان مرد دانشمند گفت علی ه ع ه امام برحق مسلمین بوده ومردی مومن را نشان داد وگفت دقیقا شکل این کربلایی محسن بوده با کمی قد کوتاهتر همه گفتند اقا ادمیکه شمشیرش ۴فرسنگ است میشود قدش از کربلایی محسن کوتاهتر باشد اینها کفر است علی روحی بزرگ داشته علی عدلش بزرگ بوده وعلی ایمانش قوی بوده بقیه جفنگیات است حالا توهم مثل ان احمقی که ۴فرسنگی هرچیزی بهم میبافی یخجالت بکش مرد
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 6
    چرا اسم استان ها رو آذربایجان گذاشتید واقعا چرا نام نژادی نه هر نژاد البته این نام برای70سال پیش گذاشته شده
  • حمید IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 6
    پان ترک مزدور اونیکه با محارمش ازدواج میکرد اجداد تو هستن همین الان تو ترکیه ازدواج با محارم آزاد و قانونی هست پس صفات خودتون رو به ایرانیها نسبت نده مغول زاده
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 1
    مرغ همسایه غازه.. توی کشور خودمون بعضی افراد بی انصاف به خودروهای وطنی میگن لگن اون وقت همین ها معترض هستن چرا یه کشور دیگه اسم هویتش رو روی این خودروها گذاشته
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    خزر اسم یک قوم متجاوز و مهاجر بوده چرا اسم اصلیش کاسپین رو نذاشتید روش ...
  • خان IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    سر معلولین باچاره کلاه رفت
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    تسلیت به پانترک های خود فروخته حقیر پانترک های بدبخت همیشه پیشرفت های خیالی انها را به رخ ما می کشیدند علی اف سمند سوار شد بسوزید و از این سوزش بمیرید پانترک های بی مغز نادان
  • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 4
    حقا که پانفارسیسم ملغمه لی از بیشعوری و بیسوادی و جعل و تحریف و چرندگویی هست. آدمی که هنوز نمیفهمه مغول و ترک باهم فرق دارن دیگه حرفی در موردشون نمیشه زد.
    • مهرداد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      صفات خودتون رو به بقیه نسبت نده پان ترک منافق و ملعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس