خودرو

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: ما به جمهوری آذربایجان خودرویی صادر نمی‌کردیم که در حال حاضر متوقف شدن یا لغو صادرات خودروی ایرانی به آن کشور را اعلام کنیم.

به گزارش مشرق، حسین پیرمؤذن در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره لغو صادرات خودرو به جمهوری‌آذربایجان، گفت: به جمهوری آذربایجان خودرو صادر نمی‌کنیم بلکه کار مشترکی را ایران‌خودرو ۴ سال قبل با این کشور شروع کرده که این کار مشترک مربوط به مونتاژ قطعات خودروست.

وی با بیان اینکه به دلیل ایام کرونا این کار مشترک نیمه تعطیل و متوقف شده بود، گفت: در حال حاضر خبر جدیدی که از سفارت ایران در جمهوری آذربایجان دریافت کرده‌ایم این است که ۲ الی ۳ کانتینر بار ۱۵ روز قبل ارسال شده است و قرار است مجدداً کار مشترک با جمهوری آذربایجان دنبال شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان بیان کرد: رابطه ایران با جمهوری آذربایجان از نظر تجاری آسیب ندیده و حتی ۶۵ درصد میزان صادرات افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص جریان سازی برخی رسانه ها درباره لغو صادرات خودروی ایرانی به کشور جمهوری آذربایجان و حتی سوریه در فضای رسانه‌ای گفت: درست است جریان سازی شده است، زیرا ما خودرویی صادر نمی‌کردیم که در حال حاضر متوقف شدن و لغو صادرات خودروی ایرانی را اعلام کنیم بلکه کار مشترک خودرویی را  در آذربایجان انجام می‌دادیم.

پیرمؤذن اظهار داشت: به علت بحث کرونایی و ترددها پیش‌بینی می‌کنیم هفته آینده مذاکرات مثمر ثمر شود تا تجار و صنعتگران بتوانند تردد داشته باشند و مسائل و حاشیه‌ها نیز از بین برود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 2
    چرا باید لغو کنه اصلا دولت اونجا چیکا داره چی تولید میکنید جن بازار ازاده اونجا....... یه کارخونه زدین و یه خودرویی تولید میکنید حالا خریدار داره نه .... چون اونجا رقابت برای خرید کیفیت با قیمت پایین هستش حتی به قیمت 5000 دلار هم بدین طرف میره ماشین مدل بالا و بروزتر میخره که با این قیمت براحتی میتونه از برندهای معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش و امکانات بالاتر بخره نه یه ماشین مال عهد عتیق.... براحتی میتونی با 5000 دلار و حتی کمتر ماشین مطلوبی بخری ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس