دارایی های بلوکه شده ایران

وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته به کنگره اطلاع داد که تحریم‌های تجارت نفت غیرقانونی ایران را برمی‌دارد تا این کشور بتواند به دارایی‌های بلوکه‌شده خود در کره جنوبی و ژاپن دسترسی پیدا کند.

سرویس جهان مشرق - روزنامه واشنگتن فری‌بیکن با اعلام این خبر نوشت: طبق گزارشی که وزارت امور خارجه به کنگره داده است، حکم لغو تحریم که به امضای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه رسیده است، به ایران اجازه می‌دهد که «پول ایران در حساب‌های مسدود شده صادرکنندگان در ژاپن و جمهوری کره را منتقل کند».  حکم لغو تحریم به ایران اجازه می‌دهد که پول‌هایی که به خاطر تحریم‌های آمریکا بلوکه شده‌اند را بدون سرپیچی از قانون آزاد کند. این حکم می‌گوید، «اجازه استفاده از این پول‌ها برای بازپرداخت پول صادرکنندگان این حوزه، احترامی به کالاها و خدماتی است که این صادرکنندگان به ایران ارسال کرده‌اند و یک مشکل مکرر در روابط مهم دوجانبه را رفع کرده و ذخایر خارجی ایران را هم کاهش می‌دهد.»


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


بایدن سیاست راضی کردن ایران را تشدید کرده است / تلاش جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از آزادشدن دارایی‌های بلوکه شده ایران

جمهوری‌خواهان کنگره با این اقدام مخالفند

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: کاهش تحریم‌ها در حالی رخ می‌دهد که ایران و آمریکا به پایان مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند و این توافق می‌تواند باعث کاهش بیشتر تحریم‌های تهران شود. احتمالاً جمهوری‌خواهان کنگره با این حرکت مخالفت کنند زیرا فشار اقتصادی بر تهران را کاهش می‌دهد. تحریم‌ها علیه تجارت نفت ایران سیاست اصلی دولت ترامپ بودند که سعی داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند و منبع اصلی درآمد حکومت ایران را قطع کند.

ریچارد گلدبرگ، مدیر سابق مقابله با تسلیحات کشتارجمعی ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید ترامپ، گفت که این حکم باعث کاهش فشار بر اقتصاد ایران می‌شود و پول مورد نیاز را به تهران می‌رساند.

گلدبرگ که در حال حاضر مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌هاست گفت که « اگر پول مسدود شده در حساب‌های خارجی را برای ایران آزاد کنید تا بتواند بدهی‌های خود را بدهد، ایران را از بحران تراز کردن پرداخت‌ها نجات داده‌اید. این کار، در یک کلام، نجات حکومت است.

بایدن سیاست راضی کردن ایران را تشدید کرده است / تلاش جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از آزادشدن دارایی‌های بلوکه شده ایران

جزئیات نحوه آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران

در ادامه این گزارش آمده است: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که بلینکن حکم تعلیق تحریم را امضا کرده که به ژاپن و کره جنوبی 90 روز وقت می‌دهد تا معاملاتشان با ایران را تکمیل کنند.

وی اظهار کرد: «وزارت خارجه حکم تعلیق تحریم‌ها را امضا کرده که اجازه می‌دهد دارایی‌های مسدود شده در حساب‌های ایران در بانک‌های ژاپن و کره برای پرداخت طلب شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای که اقلام غیرتحریمی به ایران صادر کرده‌اند آزاد شود. گاهی پرداخت وجه این معاملات زمان‌بر می‌شود و وزارت تصمیم گرفت این مدت را 90 روز دیگر تمدید کند.»

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که این حکم «اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد» و فقط به شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای که قبل از تشدید تحریم‌های آمریکا در دولت قبلی، اقلام غیرتحریمی به ایران صادر کرده‌اند کمک می‌کند.

بایدن سیاست راضی کردن ایران را تشدید کرده است / تلاش جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از آزادشدن دارایی‌های بلوکه شده ایران

بایدن سیاست راضی کردن ایران را تشدید کرده است

در پایان این گزارش آمده است: بیل هگرتی سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید که دولت بایدن با کمک اقتصادی به ایران پاداش می‌دهد. هگرتی گفت: «امروز رئیس‌جمهور بایدن با آزاد کردن میلیاردها دلار پولی که به خاطر تحریم‌های آمریکا در بانک‌های خارجی مسدود شده‌اند به حکومت ایران کمک مالی می‌کند. شخصاً ماه‌ها با نخست‌وزیر وقت ژاپن و کابینه او همکاری کردم تا این تحریم‌های فلج‌کننده را وضع کنیم که نتایجی واقعی و ملموس داشتند، و امروز می‌بینم که با یک امضا این تحریم‌ها را در مقابل هیچ کنار گذاشته‌اند. رئیس‌جمهور بایدن سیاست راضی کردن ایران را تشدید کرده است.»

طبق اعلام واشنگتن فری‌بیکن وزارت خزانه‌داری آمریکا فعلاً به درخواست این نشریه برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    28 7
    بایدن، خدا لعنتت کنه
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      بزودی زمان افتخار آمریکاییها به خودشون به پایان میرسه روحانی جلوی بلاک چین رو گرفت چون mi6 از طریق واسطه ها بهش گفته بود. ولی این موقتیه. کریپتو کارنسی روش انتقال اعتبار در آینده تجارت جهانیه و این یعنی پایان سلطه دلار
  • SE ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    28 4
    در صورت عدم تعهد و تمکین امریکا به خواست ایران در رفع همه تحریمها، باید غنی سازی 90 درصدی در دستور کار باشد
    • CA ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      9 0
      درصد غنی سازی تا وقتی غرب مطمین هست که بعد از توافق ایران به محدودیت های برجام برمیگرده هیچ اهمیتی نداره و بی هزینه هست برای غرب و به سیاست فشار خودش و وقت ایران رو تلف کردن ادامه میده. راهش اینه ایران اعلام کنه تا قبل از رسیدن به توافق هر پیشرفت هسته ای بازگشت ناپذیر هست و توافق فقط باعث تعلیق میشه نه پسرفت. یعنی اگر به 90 درصد رسیدیم تا پیش از توافق در 90 درصد خواهیم ماند و بالاتر نخواهیم رفت. وقتی به عقب برمیگردیم که هزینه مادی و معنوی تحریم ها و فشار در این 6 سال بعد از برجام رو اول کامل پرداخت کنن.
  • ئئ IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    32 1
    الکی جو ندین هیچی آزاد نشده و نخواهد شد فقط نمی دونم چطوری تهدیدات بایدن رو اینطوری تفسیر می کنید؟ خلاصه این حرفها فقط قشنگه ولی سرابی بیش نیست اگه این انرژِی که سر توافق با این 6 کشور هدر دادیم و هزینه اصلاحات داخلی می کردیم وضع مون خیلی بهتر از این بود
  • FR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    اتفاقا کار خوبی میکنن که پول بلوکه ایران را آزاد نمیکنن چون خرج ملت نمیشه وتو منطقه صرف یه عده بی مصرف میکنن امریکا بهترین کار ممکن را انجام میده حالا که این پول به ملت نمیرسه بهتره که ازاد نشه
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      دیگه روزهای ابر قدرتی اربابت به پایان رسیده، پول آزاد بشه یا نشه تو این منطقه جای امنی برای امثال تو و اربابات نیست!!! دستمال توالت کمیاب شد از پاس آمریکاییت استفاده کن!!!!
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      منافق پست فطرت حرف های اربابانت را تکرار میکنی
    • FR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      27 8
      ۰۱:۰۰ یعنی غیر از اینه یعنی تو واقعا اینا لمس نمیکنی یا خودت را زدی به اون راه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 33
      ربات های شیاطین آلبانی نشین منفی دادن
    • SE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 26
      ملنگکم، تو از کمپ آلبانی ای مزخرفات را ننویسی مریم جون میبرتت انفرادی تا گشنگی بکشی!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      38 0
      ۲۰:۵۹ شاسکول من تو ایرانم نه البانی وقتی میگم منطق ندارید وشر و ور تحویل میدید به خاطر همینه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    22 3
    درستش اینه که اینا به کره و ژاپن لطف کردن نه به ایران و دارن پای ایران حساب میکنن! از یانکی جماعت خیر نمیرسه و این قبری که 8 سال بالاش نشستن خوندن مرده توش نیست !! یه فکر درست حسابی جهت اتکا به داخل و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای همسو بکنین!!
  • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    13 6
    رابطه با آمریکاباشه یا نباشه مهم نیست اما خواهش می کنم یک تقسیمات جدید کشوری هم برای مملکت ایجاد کنید استان ها رو زیاد کنید و نام های نژادی رو حذف کنید خواهش می کنم با این تقسیمات تمامیت ارضی کشور به خطر می افتد تقسیمات کشورهای دیگر هم اکثرا نام نژادی نداره وزارت کشور مجلس نهاد ریاست جمهوری
    • AT ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      8 1
      درسته»»نه تنها نام برخی استانها بلکه شهرهایی هم که نام قومی داره،مثل شهرکرد باید با یک نام فارسی غیر قومی جایگزین بشه
    • مجتبی از زنجان IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      حالا نام شهر اقلیتی باشه اشکالی نداره یا به اون زبان استان ایجاد بشه اشکالی نداره فقط نام قوم روی استان نباشه الان درسته توی هند نام تامیل بنگال گذاشتند یا در روسیه تاتارستان باشقیرستان یا در اسپانیا کاتالونیا باسک اما اونام اشتباه کردن اکثرا کشورها اسم یک قوم رو روی استان نگذاشتند چون خطر یکپارچگی وجود داره
    • ... IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 2
      عزیزان حرف شما نژاد پرستانه هست!!!! یکی از عوامل قدرت کشور ما نژاد های مختلفش هست. و شما دارین شصت میگین که آروم آروم این فرهنگ ها حذف بشن و فقط زبان فارسی بمونه. بنظر شما اگه کسی بیاد چنین نظری رو درباره زبان فارسی بده شما راضی هستین؟!!!!. تازه این کار میتونه باعث شورش در کشور بشه.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      چه نژاد پرستی اگر نژاد پرستی هستش چرا توی ترکیه اقلیت کرد استان کردستان ندارند یا در افغانستان اقلیت ازبک استان ازبک ندارند یا در ازبکستان استان تاجیک نیست عرف اینه روی استان نام نژاد نباش
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    16 2
    چرا اقدامات امریکایی ها هیچ هزینه ای برای اونها نداره؟!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 18
    روسیه نمیذاره تحریمهای ایران لغو بشه. بالاخره یه بامبولی در میاره
    • محمد IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      3 1
      برو بابا تو دیگه کی هستی
    • محمدایوب IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      3 1
      آخه احمق روسیه چه ربطی به تحریم آمریکا داره آلبانیایی روسیه فعلا دوست و همراه مااست. تو به اولگد میزنی.
    • NL ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      3 4
      ۰۵:۵۳ ببین کی به کی میگه احمق ولی من به جاش بهت میگم عزیزم شما خیال میکنی روسیه دوست شماست ولی در اصل دنبال منافع خودشه وهرجا بیشتر بچربه براش به اون طرف میره
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    15 4
    اگر نامسئولان لیبرال غربگدای ما کمی غیرت و شرف داشتند هیچ کشتی مرتبط با آمریکا نباید از تنگه هرمز عبور میکرد .... بی وجودها به گرگها رو می دهید همین می شود.
    • محسن RO ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 3
      خب عزیزم، حالا که حاکمیت یکدست شده و همه چیز در اختیار همفکرای شماست. حالا منتظریم ببینیم که شعارهای هشت ساله تون ( خروج از برجام و پاره کردن و آتش زدنِ توافق، غنی سازی 90 درصدی، بستن تنگۀ هرمز و ...) دیگه چه وقت عملی میشه. دیگه گمون نمی کنم بهونه ای وجود داشته باشه.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 2
    خدامیدونه ایندفه چه خوابی براایران دوباره دیده ان سلام گرگ بی طمع نیس و هیچ گربه ای بخاطرخدا، موش نمیگیره خدابخیرکنه
  • ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 4
    بایدن متوجه شده این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست.و باید حتماً با ابراهیم رئیسی کنار بیاد و الا اوضاع احوالش خراب تر از آنی است که تصورش را بکند. نتیجتاً چاره ای جز کنار آمدن با ایران قدرتمند ندارد.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 2
    ایران برای آزاد کردن خودش و آمریکا از این بلا تکلیفی باید هرچه زودتر طومار اسرائیل را در هم بپیچد و این غده منحوس را از روی صحنه گیتی محو کند. تا زمانی که اسرائیل هست روابط بین ایران و آمریکا بر همین پاشنه خواهد چرخید. از فردای نابودی اسرائیل جهان چهره دیگری خواهد داشت.
  • رضا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    17 2
    جالبه، خودشون معترفن پول خود ایران اینجاها گیره، بعد شاکی هستند که پول خود ایران ازاد شده و تبلیغ و تزویر می کنند که بایدن کمک اقتصادی داره انجام میده، دیگه نگیم آمریکایی بگیم یه مشت راهزن بدبخت دزد.
  • امیرو IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    19 3
    مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 1
    ما چرا باید در زمین قوانین منبعث از استکبار جهانی که وجهه بین الملل پیدا کرده بازی و مراعات کنیم . . چند سال است با بهانه هسته ای و بمنظور جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای . با ما هر کار دلشان خواسته . میکنند . و ما هم بعنوان شاگرد خوب کلاس ( رعایت محدوده قوانین) آژانس و غیره . . ترکه هم میخوریم . چون ادعا دارند . پا را از خط اونور گذارده اید . در حالیکه ثمری برای آنها نداشته .اگر یک عدد کلاهک ساخته شود . اوضاع تغییر خواهد کرد . اگر باز بخواهند ادامه دهند . ما هم ادامه میدهیم .. بالاخره یک طوری میشود . تا کی باید منتظر بازی جمهوریخواه و دمکرات ها . که برای خدمت به اسرائیل از هم سبقت میگیرند و موارد دلخواه آنان را اجرا کنند. بمانیم .. صحنه روشنه . . لااقل فشار بر اسرائیل را بالا ببرید . اینگونه جز ضرر . حداقل در کوتاه مدت چیزی که بر مشکلات توفق یابیم . عاید ما نمی کند .
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 0
      هر کاری زمان خودش را میخواد باید علم بدست بیاری
  • Mr dust IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 1
    افراد زرنگ دارن آمریکا رو سبفال میکنن در نتیجه آمریکا در باتلاق خود ساخته بیشتر فرو می‌ره . سال ها پیش یه نفر گفت آمریکا با گرد و غبار غرور به انزوا کشیده میشه و مورد تنفر جهانی قرار میگیره و جهان الان شاهد آن پیشگویی دقیقه
    • محسن ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 2
      دوست محترم؛ در این جمله : « افراد زرنگ دارن آمریکا رو سبفال میکنن در نتیجه آمریکا در باتلاق خود ساخته بیشتر فرو می‌ره » ممکنه لطفاً کلمۀ «سبفال» رو معنی بفرمایید؟ بنده حتی طرزِ خوندنش (تلفظش) رو هم متوجه نشدم.
  • FR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    خر خود امریکایی ها هستند که با این دعوای زرگری مثلا میخوان از خماری در بیان .. کره و ژاپن برای شرکت‌های خودشون هر غلطی میخوان بکنن به ایران ارتباطی نداره
  • مرتضي IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    سلام همتون دارين درست ميكين،،اما تابحال فكر كردين كجاي كار داره مشكل إيجاد ميكنه،،جرا أوضاع اينطوريه،،،جرا أموال إيران داره مصادره ميشه،،،سعي كنين ذهنتون رو روشن تر كنين،،،،امريكا،،عربستان اروبا و غيره واقعا به إيران وابسته هستن،،تا إيران به اونها،،،اما جرا ما داريم به اونها التماس ميكنيم،،،8درصد منابع طبيعي جهان رو داريم،،4فصليم،،19كشور بهناور جهان،،كلا 80ميليون جمعيت داريم،،،اما جرا هر روز كرسنه ايم،،بس كاملتر فكر كنيم،،،درستتر تصميم بكيريم،،خوب حرف بزنيم،،انتخاب مطمعن كنيم،،
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 2
    با این حرفا دلار پایین نمیاد.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    7 0
    شیطان بزرگ برای دولت بعدی ایران تله بزرگی کاشته این ها می خوان با برگرداندن بخشی از پول های بلوکه شده ایران و لغو بعضی تحریم ها به دولت رییسی اثبات کنند که تحریم ها رفتنی است که دولت رییسی باز بیاد تمام انرژی خودش را برای مذاکرات با غرب بگذارد بجای اینکه روی داخل تمرکز کنه و استراتژی کشورداری ما بشود مثل دوره روحانی حالا که پامون تو تله گیر افتاد و باز شرطی شدیم همان تحریم های لغو شده با شدت بیشتر به دلایل دیگری مثل نقض حقوق بشر! برخواهد گشت غربی ها اساتید تاریخی شوک هستند و این شوک کشورها را ویران می کنند تو این تله بیفتیم باز شب باید بخوابیم صبح بلند شیم ببینیم چی برامون آماده کرده ! باز مثل این 8 سال ملعبه دست غرب خواهیم شد که تهش نشود حتی مرغ و خیار را مدیریت کرد ! حتی تحریم های نفتی و بانکی هم لغو شد و پول های بلوکه شده ما هم برگشت دولت جدید باید این تله را تشخیص دهد و محل نگذارد 90 درصد حواس و تمرکز و استراتژی کشورداریش را بیاورد داخل کشور و منطقه و احیای سیستم دورزدن تحریم ها و 10 درصد هم بگذارد برای پایبندی به برجام و مذاکره با غرب و بعد همگان خواهید دید که آمریکا همان تحریم های برداشته شده را با شدت بیشتر برخواهد گرداند ذات غرب اصلا خراب است چند بار ثابت کنن ذاتشون خرابه ؟ این ها روحیات و نحوه عملکرد دولت بعدی ایران را آنالیز کردن دولت روحانی بود ابدا از لغو عملی تحریم ها حرف نمی زدن می گفتن تو مشتمونه دیگه . آقای رییسی رییس جمهور منتخب این ها روحیات شما را آنالیز کردن وقتشه هوش انقلابی خود را نشان شان دهید و نیفتیم تو قایم باشک یانکی ها و رفقای اروپایی شان .
  • ایرانی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    6 5
    اگه در طول این بیست سال مسیولین وقتش ون رو برای ابادی ورشد اقتصادی میزاشتن به جای انرژی هسته ای الان خیلی اوضاع کشور بهتر بود ما حتی نتونستیم از انرژی باد وافتاب کشورمون استفاده کنیم اونوقت گیر دادن به انرژی هسته ای اونم به هر قیمتی
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      4 0
      آخه داداشی انرژی هسته‌ای چیه اینا بهونه فشار به ایرانه انرژی هسته‌ای نبود قدرت موشکی قدرت موشکی نبود حضور منطقه ای حضور منطقه ای نبود حقوق بشر حقوق بشر نبود انحلال ارتش اینم نبود تبعیض نژادی عزیزم اینا همه بهانه برای فشار و دخالته اونم فقط به دستور اسرایل و اجرای آمریکا
    • علی ش IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      2 0
      هسته ای بهانه اس اونا خودشونم مطمعنن که ایران قصدساخته بمب اتم نداره فقط دنباله بهونن تا حکومته ایرانو ساقط کنن حالا اگه هسته ای هم حل بشه بعدش گیرمیدن به برنامه موشکی ایران و حضورش تومنطقه مطمعن باش اگه بتونن برنامه موشکی ایرانم مثله هسته ای دچار اخلال کنن و نزارن تومنطقه مثلا عراق و سوریه ولبنان ویمن و...حضوره نظامی داشته باشه ...مطمعن باش فردایه اون روز با خیاله راحت به ایران حمله نظامی میکنن
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      ب هسته ای ایراد نگیر مشکل جای دیگست یعنی مدیریت
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    به آمریکا چه مربوطه که پول های ایران چگونه خرج شود اصلا غلط کرده آنها را بلوکه کرده است پول ها آزاد شدن که مستقیم توجیب شرکت های کره ای و ژاپن بروند این دزدی آشکار آمریکا را می رساند آیا تو دنیا مرجعی وجود ندارد که به شکایت ایران رسیدگی کند
  • DE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    3 0
    انتقام خون حاج قاسم چی شد ؟ یه عمر در جبهه و بیابان برای ما زحمت کشید و ما بی خیال نشسته ایم . من که شرمنده ام خیلی هم شرمنده ام .
  • شاخین IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 3
    پول آزاد بشه برای تشدید جنگ در سوریه ولبنان و یمن هزینه میشه شک نکنید تو نداریشون هزینه میکنند تو داراییشون که نگو
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 0
    باید فرضو بر این بذاریم که برجام حفظ نشه و شروع کنیم به کار. چون برجام چه باشه چه نباشه هر لحظه ممکنه دوباره زیر پا بذارنش و به این ترتیب اصلا فاقد ارزش هست
  • RU ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 3
    آمریکا هر کاری که دلش خواسته انجام داده. ایران فقط بلده رجز خوانی کنه اما در عمل هیچ کاری نمیتونه کنه.
  • شهروند ایرانی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 2
    آزادسازی داراییهای ایران میتواند ابراز حسن نیت ازطرف آمریکا دراعتماد سازی موردنظرایران باشد واین کارها موجب جلب اعتمادایران میشودوفضای منفی فیمابین راکاهش میدهد
  • ایرانی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    4 0
    از۸۹میدانستیم درامدنفتی ایران هدف تحریم دشمنه؟چه کاربرای بی اثرکردنش کردیم؟ایاپا لایشگاه وپتروشیمی اضافه کردیم؟بجای نفت خام محصول غیرتحریمی جایگزین کنیم؟بازار چه مرزی صادرات سوخت به همسایگان ایجاد کردیم؟ایاقراردادسواپ نفت بستیم ؟که تحریم بیخاصیت بشه؟ملت شریف ایران این سئوال ازمسئولان دهه۹۰هست.که بجزشعاروبرجام پرستس چه اقدام عملی برای بی اثرکردن تحر یم کردند؟پیرمردهای۷۰سال به بالاکه اکثرا خانوادشان ساکن کشورهای تحریم کننداند؟برای نجات ملت ازتحریم چه کردند؟!چراباورنمیکنیم صفر×دربینهایت همان صفره!بجای شعاروشقه کردن ملت شروع به کارو حرکت کنیم،ملت وکشوراازوضع کنونی نجات دهیم(انشالله)
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 1
    چون فهمیدن مسیر خدوکفایی را پبدا کردیم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    دوباره خر کردن شرو شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس