سیل

در ادامه تلفات سیل مرگبار و ویرانگر در غرب اروپا، دو نفر دیگر در «بایرن» آلمان جان باختند و مقام‌ها در شرق این ایالت به دلیل جاری شدن سیل وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به گزارش مشرق، در ادامه تلفات سیل مرگبار در غرب اروپا، فرماندار ایالت بایرن (باواریا) آلمان امروز یکشنبه اعلام کرد شب گذشته دو نفر در بخش جنوبی این ایالت بعد از وقوع سیل در منطقه روستایی «برشتس گادنرلند» جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، مقام‌های وضعیت بحران محلی، عصر شنبه در شرق این ایالت به دلیل جاری شدن سیل وضعیت اضطراری اعلام کردند.

در پی وقوع سیل، چند ساختمان مسکونی دچار آب گرفتگی شد و از ساکنان منطقه خواسته شد طبقات پایین ساختمان‌ها را ترک کنند و در خانه بمانند.

کارشناسان هشدار داده‌اند سطح آب چند رودخانه در این منطقه ممکن است به طور ناگهانی افزایش یابد و در حال حاضر هم سطح آب ۱.۵ متر بالاتر از حد پیش‌بینی شده است.

توفانی که ایالت‌های برن و «زاکسن» را درنوریده، بحران شدید آب و هوایی را که منجر به کشته شدن ده‌ها تن در سراسر آلمان شده، تشدید کرده است.

پس از روزها بارش‌ بی‌سابقه باران در غرب اروپا از جمله در کشورهای آلمان، بلژیک، سوئیس، فرانسه، هلند و اتریش، تلفات سیل در قاره سبز به  ۱۸۳ نفر رسیده و آلمان با دستکم ۱۵۶ قربانی شدیدترین بحران را تجربه می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، به‌رغم تشدید تلاش‌های امدادی در مناطق سیل‌زده غرب این کشور، بحران تشدید شده و سیل به بخش‌های شرقی آلمان و اتریش هم گسترش یافته است. در ایالت‌های غربی آلمان ۱۳۰۰ نفر و در بلژیک ده‌ها تن همچنان مفقود هستند.

به دنبال افزایش تلفات سیل در بلژیک، مقام‌های دولت این کشور سه شنبه ۲۹ تیرماه را عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

طغیان رودخانه‌ها و سیل در غرب اروپا علاوه بر تلفات جانی و آوارگی هزاران نفر، خانه‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و راه‌های بسیاری را هم در خود فرو خورده و ارتباطات را قطع کرده است.

همچنان مردم مناطقی از آلمان با مشکلات قطعی برق، تلفن و آب لوله‌کشی مواجه هستند.

کارشناسان معتقدند بارش شدید مانند آنچه در آلمان رخ داده، از مشهودترین و مخرب‌ترین علائم تغییرات آب و هوایی در نتیجه گرمای ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس