کد خبر 1247751
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
سوء مدیریت در حوزه آبی خوزستان؛ عامل بروز بسیاری مشکلات

نماینده مردم «اهواز» در مجلس با بیان اینکه باید امروز فکر عاجلی برای خوزستان کرد، گفت: همچنین سوء مدیریت در حوزه آبی در استان خوزستان باعث شد که دام مردم جلوی چشمشان تلف شود و زندگی‌شان به خطر بیفتد.

به گزارش مشرق، «مجتبی یوسفی»، نماینده مردم «اهواز» در مجلس با اشاره به مشکلات آبی استان خوزستان تاکید کرد: متاسفانه سوء مدیریت در حوزه آب باعث شد تا ما شاهد خشکسالی در ۷۰۰ روستا در خوزستان باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین مدیریت‌های غلط در حوزه آبی در استان خوزستان باعث شد که دام مردم جلوی چشمشان تلف شود و زندگی‌شان به خطر بیفتد.

بیشتر بخوانید:

ما برای سیستان و بلوچستان و خوزستان چه کنیم؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید امروز فکر عاجلی برای خوزستان کرد، اظهار داشت: امروز استان خوزستان تبدیل به تابلویی از بحران‌ شده است.

یوسفی با بیان اینکه مسئولین یک روز آب را پشت سدها نگه می‌دارند و سیل مردم را می‌برد و روز بعد هم باعث خشکسالی می‌شوند، اظهارداشت: سیل سال ۹۸ زیرساخت‌های استان را از بین برد، جالب است مسئولین پس از این سیل می‌آیند و با منت گذاشتن بر سر مردم می‌گویند که ما منابع جاده‌های تخریب شده بر اثر سیل خود ساخته وزارت نیرو را تخصیص خواهیم داد و بعد می‌گویند اعتبارات این استان را بالا برده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهارداشت: البته باید گفت هنوز هم غرامت بخشی از مردم در پی سیل سال ۹۸ در استان خوزستان پرداخت نشده است. با این حال مسئولین شش ماه بعد از این شرایط می‌آییند و به مردم می‌گویند که خوزستان آب ندارد. آیا این عدم مدیریت نیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: دیگر ما از مرحله گفتاردرمانی صحبت‌ها و سخنرانی‌ها و وعده‌های توخالی عبور کردیم. آقای روحانی ۸ سال به وعده‌های خود عمل نکرد. آقای روحانی در دو روز گذشته معاونین وزرا را به استان خوزستان فرستاده و حاتم بخشی می‌کند لذا این جای سوال دارد که چرا آقای رئیس جمهور در هشت سال گذشته به وعده‌های خود عمل نکرد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم خوزستان دیگر به دنبال اقدام عملی از سوی مسئولین هستند لذا بیشتر از این نمی‌شود یک استان متحمل رخدادهای اینچنینی شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: برخی از استان‌ها از توسعه زیرساخت‌ها به توسعه فرهنگی و اجتماعی رسیده و در این استان‌ها جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود، اما در استان‌هایی نظیر خوزستان، سیستان و بلوچستان کردستان و چهارمحال و بختیاری آب شرب وجود ندارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 0
    تمام مشکلات خوزستان وکشور-فقط وفقط انواع فساد خودیها وحامیان امتیازی نجومیبگیر به اصطلاح خودشان سهم خواه انقلاب وجنگ و...هست-ولاغیر
  • DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    ... هنوز هم غرامت بخشی از مردم در پی سیل سال ۹۸ در استان خوزستان پرداخت نشده است. با این حال مسئولین شش ماه بعد از این شرایط می‌آییند و به مردم می‌گویند که خوزستان آب ندارد. آیا این عدم مدیریت نیست؟ نه بابا کجا عدم مدیرت است.بابد تحریمها بالمره و بدون پیچ و یه هوکی و قلمبه ای لق شوند تا آب آشامیدنی بیاید و گاو و گوسفند مردم هم آب بخورند.....ابرها از بالا به زیر پای خودشان نگاه میکنن میپرسند آیا لازم است اینجا بباریم؟نه مگه بیکاریم...بعد میروند جاهای دیگر میبارند.....متاسفانه ندانم کاری وسوء مدیریت افراد بخور بخور و کارندان و کم سواد که ضخامت نان و نازکی کار را در نظر دارند کار را به اینجا رسانده ولی فقط ربطش میدهند به تحریم ها تا بتوانند به حکومت جام زهر داده و امریکا را بر سر ایران مسلط کنند تا امریکا آنها را در راس قدرت بگذارد.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 1
    عامل سیل نود و هشت نبود سد در استان های شمالی است. البته از بی عرضگی نماینده های استان های ما خسارت های فراوانی که به استان های ما وارد شد دیده نشدند مثلا هزاران هکتار زمین کشاورزی که به علت سیل و بی تدبیری در مدیریت سیل از بین رفتند. میلیون ها درخت و هزاران هکتار جنگل همچنین و...
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      همین خوزستان بزرگترین مخالف سد سازی است!
  • مهدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 3
    فروش مخفیانه اب به کشورهای عربی فراموش نشود
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      آخر یک دروغی بگو که بگنجد. عراق بیش از ما آب دارد و ما باید از عراق آب وارد کنیم! کویت و قطر هم که آب شیرین کن دارند و نیازی ندارند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 3
    عامل بدبختی سد گتوند هست که فاجعه ملی بوده
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      آب شوشتر وگتوند شور است. سد شهید عباسپور گتوند مشکل کارون است
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    مطالبه خوزستانیها این است که می گویند هر چه آب به خوزستان می رسد صد درصد مال ما است. بدهید تا برنج بکاریم. یک ذره هم از 250 هزار هکتار کوتاه نمی آییم. اما اگر فقط 10 هزار هکتار آن رها شود کل مشکل آب شرب خوزستان حل می شود.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    تمام مشکلات کشور از بی تدبیری و خیانت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس