کد خبر 1248341
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: یکی از تعهدات دوستان آمریکا خرید اسلحه امریکایی است. دیگر تعهدشان استفاده از آن اسلحه ها در جنگهای امریکاست تا بدینوسیله عشقشان را به آمریکا ثابت کنند.چندی پیش شنیدیم سوییسِ صلح طلب جنگ‌گریز چندین جنگنده از امریکا خرید.

حال نخست وزیر کانادا برای عقب نماندن از غافله دستور خرید ۷۷ میلیارد دلار جنگنده امریکایی را داده.

کانادا در جایی منزوی در دنیا قرار دارد که از طرف هیچ کشوری تهدید نمیشود. ارتش کانادا فقط برای یاری رساندن به ارتش امریکا و نشان دادن  عشق آتشین کانادا به امریکا ایجاد شده است.

سوییس و کانادا این همه جنگنده میخوان چکار؟

سوییس و کانادا این همه جنگنده میخوان چکار؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    11 6
    دمت گرم از این روشنگری
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 3
      سلام و رحمت الله .....عزیزانم میدانید چرا امت حزب الله مرگ بر اصلاحات و دشمنان خارجی و داخلی و بر اندازان و گروههای مسلح معارض و ضد و دشمن و مخالف نظام ولایی و اسلامی جمهوری انقلابی ایران میگویند چون هر کدام از آنها که کار اشتباهی میکند ولو دیگران ان کار اشتباه را هم به فرض انجام نمیدهند ولی آن کار فرد یا افراد هم جبهه ایی و هم حزبی خود را رد نمیکنند و از او برائت نمیجویند و اینجاست که از همه نظر شناخت و معرفتی و از نظر عقلا و متشرعین حق با امت و ملت حزب الله و مومنین میباشد و است....ارجاع به آیه ۱۱ سوره ی بقره و بینهایت ایات و روایات هممعنا و هم محتوای ان و به این خاطر خدا در قران و فرقان عظیم و اعظم میگوید این فتنه گران و منافقین و دنیا پرستان و غربپرستان و مشرکین از کفار هم پستتر و خبیثتر و بدترند... ولی بنده به شخصه با این آیه خیلی حال میکنم میگمش که نور چشم شما و قوت قلب شما و همه اِمان باشد .... و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون و لا یعقلون ... حال عزیزان بیایید دقیق به چرایی انتخاب اصلاحطلبان از طرف نخبه های این جبهه بپردازیم و وجهه اشتراک حرکتشان با تمام مشرکین و منافقین و فتنه گران طول تاریخ از ازل تا ابد را مقایسه کنیم ؛ جواب ساده و بسیار بدیهی است اینها دقیقا همان نام و اسمی را که خدای متعال ازشان پتنفر است برای خودشان آگاهانه(فتامل جیدا ...خوب دقت کنید اگاهانه) میگزارند تا بگویند ما هم از خالمان متنفر هستیم و امثال این شیوه ابا و اجداد ناپاکشان در طول تاریخ در کتب تاریخی به این شیوه فراوان امده است یعنی از همان ابتدا میخواهند به مردم بگویند که ما ضد دستورات خدا و خود خدا و فرستادگانش تا حضرت امام خامنه ایی میباشیم و هستیم .... فتامل جیدا .... به همین خاطر قران و خدا چون میداند از همان ابتدا شمشیر را از رو بسته اند و تمام توانشان را برای ضزبه به حقیقت ولایت و خدا و اسلام ناب محمدی به کار بسته اند مفتخر به نام دیگرشان کرده است و آن هم اَشد کفرا و نفاقا میباشد و هست .... و السلام و رحمت الله ....
    • US ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 5
      سوئیس و کانادا قرار نیست کشوری رو محو کنن اسلحه میخوان برای دفاع از خودشون
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    11 12
    اینهمه جنگنده رو میخوان که اگه روسیه خواست حرکتی بکنه ناتو روسیه رو با خاک یکسان کنه
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      7 5
      آخه کلنگی تا اینا شلوارشونو بکشن بالا روسیه با موشکهای هایپرسونیک هسته ای به استیک خوک تبدیلشون کرده، به هوا پیما نمیرسن که!!! خخخخخخخ
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    22 4
    ماهم اینجا یکی داشتیم عاریامهر جان بودن که شب میخوابیدن صبح بیدار میشدن دستور خرید هواپیمای آمریکایی و تانک چیفتن بریتانیایی میدادن. الان هم فرزند خلف ایشان شاهزاده منتظر السلطنه دماغ, در مصاحبه با شبکه سعودی اینترنشنال میفرمایند که من دوست دارم مردم ایران وضعشون خوب باشه که بتونن به جای کالاهای چینی کالای آمریکایی بخرن. نمیگه دوست دارم مردم ایران پیشرفت کنن خودشون خودکفا بشن که به چین یا آمریکا نیاز نداشته باشن. میگه دوست دارم پیشرفت کنن جنس آمریکایی بخرن خخخخ
    • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      3 2
      کاری به شاه و پسرش و اینا ندارم ولی واقعا بنظر خودت اون هواپیما کم کردند تو جنگ؟هواپیماهای ما یه سطح از هواپیماهای عراقی بالاتر نبودن؟ غیر اینه هنوز ستون فقرات نیرو هوای f4 هست؟ نقش تامکت رو تو دفاع از صنایع نفتی خارک میدونی ؟
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      6 0
      آقا رضا به هر حال شاه برای حفظ قدرت خودش تسلیحات می خرید در ضمن از این سلاحها و ارتش نه برای منافع ملی که بیشتر در راستای منافع آمریکا بهره برد چند سال در ظفار عمان نیرو و امکانات ما برد برد و نزدیک 200 نفر تلفات داد تا جای پای آمریکا و انگلیس متزلزل نشه در ویتنام ده ها هواپیمای اف 5 رو برد تا در راستای منافع آمریکا با ویتنام شمالی بجنگن و جالب آنکه در عقب نشینی چند هواپیمای جنگی رو جا گذاشتن طوری که در طول جنگ وقتی ایران به کمبود هواپیما برخورد مجبور شدن با ویتنامی ها مذاکره کنن که اف 5 های ما رو پس بده و البته غیر از یکی رو که بردن در موزه جنگ ویتنام بقیه رو بهمون پس دادن
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    7 11
    استفاده از جنگنده ها خیلی مقرون به صرفه تر از موشک های بالستیک است و طیف کاربردهایش هم بسیار بیشتر از موشک های بالستیک است
    • عاقل IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      4 0
      هم موشک خوبه هم جنگنده
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      8 6
      اصلا و ابدا اینطور نیست، یا بیسوادی یا بیسوادی!!!!
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 0
      هههههههههه ... خودت کشف کردی یا بهت گفتن.
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    7 3
    کانادا هم مرز با روسیه است و جهت حفظ منابع رو و زیر زمینی و امنیت خود نیاز به ارتشی نسبت به وسعت زیاد آن تقریبا کوچک دارد.از یاد نبریم که تعدادی از بزرگترین صنایع هوایی و نظامی در کانادا قرار دارند.
  • مهندس م ش از آمریکا US ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    12 19
    خوب همه اینها که گفتی‌ نشان قدرت و نفوذ آمریکا در دنیا است. بنابرین در رویارویی با چنین ابر قدرتی‌ که سلاح، پول و تبلیغات جهان را در دست دارد باید هوشمندانه و عاقلانه، در کنار سرافرازانه برخورد کرد. مسلما داد زدن "مرگ بر" جزو این گزینه‌ها نیست.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      3 2
      خخخ خدایی با ایکه جملت با اینکه پر از تناقضه یکجوری ماله کشی و بزک تسلیم شدن و ذلت ولی باهات یه جور دیگه موافقم راست می گی به جمهوری اسلامی من هم نقد دارم چرا بجای شعار مرگ بر آمریکا واقعا مرگ رو براشون رقم نزد آره البته ما این شعار رو دادیم که عمل کنیم ولی انگار یادمون رفت مثل خیلی از شعار های دیگه مثل راه قدس از کربلا یادمون رفت مدونی کجای حرف مشکل داره قبل با همین تکنیک بزرگترین ترس غرب که داخل ویتنام نشون دادن می تونن آمریکا رو کله کنن و از بین ببرن خیلی راحت بدون جنگ از صفحه روزگار محو شدن و اون شوروی و تفکر کومونیست بود که می بینی هنوز همه ته مونده های اون آمریکا رو داغون کردن مثل چین قدرت یک حال حاضر جهان چه نظامی چه اقتصادی ،کره شمالی که ترامپ در به در دنبال مذاکره باهشون بود،کوبا هر وقت هم زورش به کسی نمی رسه و می دونه قرار سر شاخ بشه و شکست بخوره می ره سراغ گزینه افراد ضعیف و ترسوی اون کشور با هزار کلک بزرگشون می کنن تا از تو چند صدایی بلند بشه ولی خوب باید ببینم اینجا هم قرار همون گول رو بخوره یا نه که تا الان با هزار ضعف زشت ولی جواب نه بوده ولی اونی رو که تو ابر قدرت خوندی هیچی نیست همون بیشتر مردم دنیا چون مثل تو فکر می کنن ازش می ترسن والا اگر انقدر قدرت داشت همون اوایل کار انقلاب ایران رو با یک حمله نظامی تموم می کرد ما خیلی قوتی تر از ژاپن صنعتی قدرتمند یا آلمان نازی ابرقدرت بودیم ؟ نه بزار دشمنش انقدر قدرت بگیره الان که دیگه جوک حساب می شه یا کره شمالی یا همون کوبا چین که برای آمریکا جز افسانه دست نیافتنی فرض می شه والا اگر انقدر قدرت داره بیاد جمع کن این بازی تموم بشه دیگه مثل عراق و افغانستان که اصلا هشدار نداد رفت.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      8 2
      همسن هشت سالی که با مذاکرات هوشمندانه..... تو مملکت کافیه، فعلا برو دوغتو بنوش بزار مهندس‌های واقعی کارها رو بلدن انجام بدن!!!!
    • US ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      6 0
      عزیزان، من خودم بشتیبان صد در صد افزایش توان دفاعی و مولفه‌های قدرت هستم. میگویم عاقلانه و هوشمندانه انجام دهید مثل روسیه و چین. تا حالا دیدید آنها داد بزنند "مرگ بر"؟ نه، به جای شعار عمل میکنند. شما چکار می‌کنید؟ شعار میدهید بعد میروید قویترین مولفه قدرت یعنی‌ سلاح هسته‌ای را کنار میزنید و کم مانده موشکی را هم به فنا دهید، به محض اینکه ابر قدرت شما را تحت فشار حد اکثری قرار میدهد! عاقلانه و هوشمندانه و سرفرازانه یعنی‌ همان که روسیه و چین انجام میدهند.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    11 2
    شبیه اصلاح طلبای خودمون هستن. حاضرن محض رضای کدخدا صنعت هسته ای که به خاطرش شهید دادیم رو بتن کنن. با همون هسته ای هم میشد برق تولید کرد! هم استفاده برای اب شیرین کن!
  • ایرانی GB ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    11 6
    حالا اگه این مقدار پول رو ایران صرف خرید جنگنده میکرد صدای جیغ و داد و نعره و شیون زنیکه علینژاد , ناصادق زشت کلام و سعودی انترنشنال و مهد کودک من و تو و دار و دسته هاشون گوش فلک رو کر کرده بود و هفت طبقه آسمان دیگه جای زندگی بشر نبود , اما وقتی کانادا و سوئیس میلیارد میلیارد سلاح بخرند عاشقان دموکراسی آمریکایی در ایران همه با هم خفه قون میگیرند و عینهو مرده های تویه قبرها لال مونی میگیرند ! الان جیک ناصادق زشت کلام و دار و دسته هاش دیگه در نمیاد , زنیکه علینژاد خفه مادر زاد تشریف داره , الان سعودی انترنشنال و مجریانش خفه قون گرفتند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    8 5
    خوب نوکری هزینه داره دیگه!!!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    9 6
    باید برای مقابله با محور شرارت ادوات دفاعی داشته باشن
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 5
      آره عقب مونده ما هم برای مقابله با محور شیطان بزرگ هر نوع سلاحی مثل اونا حتی بمب اتم رو باید داشته باشیم برای دفاع پس بار بعدی دهن کثیفتون رو برای مذاکره موشکی و منطقه ای باز نکنید.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      5 5
      ما هم موشک‌ها مونو برای مقابله با محور کثافت یعنی آمریکایی‌های تروریست، کانادایی‌های کودک کش و.... لازم داریم!
  • NL ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    10 17
    مسخره ترین منطق را می شود در نظرات این فرد بی سواد تویتری دید!‌ اولا سویس یک کشور صلح طلب است چون ارتش دارد! بدون داشتن قدرت آتش صلح طلبی معنایی ندارد!‌‌ دوما کانادا به طور مداوم از طرف روسیه دیکتاتوری کثیف و عقب افتاده از سمت شمال تهدید می شود و به برای دفاع از آزادی های خود از دست روسهای احمق نیاز به ارتش دارد!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      2 1
      آفرین نیگاه شما چون عشق فرهنگ غربی خوب الان یک غربی حساب می شی و اونا رو دوست داری از طرف خودت می گی صلح طلب روس داخل روسیه هم خودشون رو صلح طلب و شما جبهه غرب رو دیکتاتوری خاموش و کثیف می دونه ما هم هر جفت شما رو دنیا دوست و موذی که دست مخملی ولی زیرش چدن میدونیم همین سوئیس مگه صلح طلب و مدافع انسانیت نیست چرا با آمریکایی روابط داره که داخل عراق و افغانستان میلیون ها انسان رو کشتن ، خوب اونا همه بر فرض شما آدم بد شکنجه رفتار خوبی هست حتی با مجرم ؟!!سرچ کن زندان ابوغریب از تصاویر شکنجه دهن آدم باز می شه پس اون مردمی غیر از غرب رو همون مردم رده دوم حساب می کنه حالا دیدی اینا منطق نیست تفسیر به نفع خوده با همین ها غرب شد بزرگترین استعمارگران تاریخ که جنایاتشون هنوز در تاریخ نظیر نداره با همین منطق های کشکی همین غرب عزیز شما سرخپوست های بومی سرزمین خودشون رو نسل کشی کردن و فراری دادن تا همه چیز مال اونا بشه با همین منطق های یک طرفه مردم آفریقا رو به بردگی بردن آره پس زرنگ خان بار بعدی وقتی سلاح رو ما هم بحق دفاعی می دونیم که تازه مثل غرب کارنامه درخشان آدمکشی ،تجاوز ،استعمار،جنایت در کل دنیا رو نداریم دهنتون رو ببندید این چطوری می شه که سلاح دست این موجودات خطرناک و کثیف دفاع می شه دست ما بد؟
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      5 0
      پس صنایع موشکی نظامی ایران هم نشانه صلح طلبیشه
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      5 0
      پس امثال توی منافق کثافت چرا میگین ایران باید موشک‌ها شو بزاره کنار؟؟! ما هم یک کشور صلح دوست هستیم و به همراه کشو های صلح دوست دیگر مثل روسیه و چین باید برای دفاع از آزادیمون آماده باشیم تا هروقت آمریکایی‌های تروریست کثیف و کانادایی‌های کودک کش و ان گلیسی های استعمار گر و آدمکش خواستن.... زیادی بخورن همچین بزنیم تو دهنشون که با طرفدارای داخلی‌شون.... بالا بیارن!!!!
  • UA ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    12 9
    اسلحه فقط برای ایران ولبنان سوریه ویمن وعراق وافغانستان بده واخه برا خودشون زیباست اثر هنریه پست مدرنه؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس