یهودیان امریکا

نتیجه تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته از یهودیان آمریکا نشان دهنده افزایش انتقادها از رژیم صهیونیستی دارد.

سرویس جهان مشرق - این نظرسنجی توسط «انستیتو انتخابات یهودی» انجام شده است که گروهی از یهودیان برجسته دموکرات آن را اداره می کنند و نتایج آن هفته جاری منتشر شد.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۴ درصد یهودیان آمریکا بر این باورند که «تعامل اسرائیل با فلسطینی ها همانند نژادپرستی در آمریکاست» و ۲۵ درصد هم اعتقاد داشتند که «اسرائیل رژیمی نژاد پرست» است، در حالی که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی هم تأکید داشتند که «اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب کشتارهای دسته جمعی شده و نسل کشی شده است».

نکته قابل توجه اینکه ۹ درصد از یهودیان آمریکایی شرکت کننده در نظر سنجی با جمله «اسرائیل حق حیات ندارد» موافق بودند. این نسبت در میان آن دسته از شرکت کنندگان در نظر سنجی که در گروه سنی زیر ۴۰ سال قرار داشتند، به ۲۰ درصد می رسید. همچنین، یک سوم این گروه سنی شرکت کننده در این نظر سنجی بر این باور بودند که اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب نسل کشی می شود.

نظرسنجی عجیب و شوک‌آور در خصوص رژیم صهیونیستی/ یک چهارم یهودیان آمریکا، اسرائیل را رژیمی نژاد پرست می‌دانند

نتایج این نظرسنجی چنان «انستیتو انتخابات یهودی» را غافلگیر کرده که آن را «حیرت انگیز و غیر قابل باور» توصیف کرد، به ویژه آنکه این نتایج زمانی به دست می آیند که سازمان های حامی سرائیل در تلاش هستند تا ثابت کنند، اسرائیل در احیای هویت یهودی نقش اساسی دارد.

تمرکز اصلی این نظرسنجی روی بررسی میزان انتقادات وارده به اسرائیل بود و اینکه آیا این انتقادها یهودی ستیزی تلقی می شود یا خیر؟ به همین دلیل از شرکت کنندگان در نظر سنجی اولا سؤال شد که آیا اعتقاد دارند، جملات «تعامل اسرائیل با فلسطینی ها شبیه نژاد پرستی در آمریکاست»؛ «اسرائیل رژیمی نژاد پرست است»؛ «اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب نسل کشی می شود»؛ «اسرائیل حق حیات ندارد».

نظرسنجی عجیب و شوک‌آور در خصوص رژیم صهیونیستی/ یک چهارم یهودیان آمریکا، اسرائیل را رژیمی نژاد پرست می‌دانند

سپس از کسانی که اظهار کرده بودند که این جملات ضد یهودی نیستند، سؤال شد که آیا با این جملات موافق هستند و آنها را تأیید می کنند، پاسخ به شرح ذیل بود:

۶۷ درصد بر این باور بودند که جمله «اسرائیل حق حیات ندارد» یک جمله ضد یهودی محسوب نمی شود؛ برخلاف سه جمله دیگر که اعتقاد داشتند، از آنها نوعی خصومت ورزی و احساسات ضد یهودی برداشت می شود.

این نظرسنجی بین ۲۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه از طریق از راه دور و به صورت اینترنتی انجام شد و در آن ۸۰۰ یهودی آمریکایی مشارکت داشتند.

هنگامی که از شرکت کنندگان در نظرسنجی سؤال شد که آیا راه حل دو دولت را می پسندند؛ ۶۱ درصد تأکید کردند که به نظر آنها بهترین گزینه راه حل دو دولت است. ۱۹ درصد اظهار داشتند که راه حل الحاق کرانه باختری به اسرائیل را تأیید می کنند و ۲۰ درصد هم اظهار داشتند که راه حل مورد نظر آنها «تشکیل دولت واحد غیر فلسطینی غیر یهودی است» که سرزمین های اشغالی (اسرائیل) و کرانه باختری و نوار غزه را در برگیرد.

نظرسنجی عجیب و شوک‌آور در خصوص رژیم صهیونیستی/ یک چهارم یهودیان آمریکا، اسرائیل را رژیمی نژاد پرست می‌دانند

درباره کمک های آمریکا به اسرائیل نیز ۵۸ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی بر این باور بودند که باید کمک ها به اسرائیل را محدود کرد تا نتواند، این اموال آمریکایی را صرف شهرک های یهودی نشین کند، همچنین ۶۲ درصد مخالفت سیاست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ارسال کمک به فلسطینی ها و تأیید کننده سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق این کشور در قطع کمک ها به فلسطینی ها بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • آذربایجانی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 6
    متاسفانه بخاطر اعمال و اعتقادات یهودیان افراطی و آپارتاید دینی و قومی که راه انداختند یهودیان واقعی و کلیمیان پیرو آئین حضرت موسی ص هم تحت تاثیر قرار گرفتند
  • mojtaba SE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 5
    ممنون ..!!پس معلوم شد ما با سه جهارم فاشیست که از رمانتیک یهودی برای پیش برد سیاست فاشیستی خودشون استفاده میبرن طرف هستیم ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • iran IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 0
    اکثریت یهودیان آمریکا و اکثریت یهودیان ساکن کشورهای غربی پشتیبان و حامی رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند این نظر سنجی فکر نمی‌کنم چندان اعتباری داشته باشد .. فرض بر اینکه واقعا 1/4 یک چهارم افرادی که نظر سنجی شدند چنین بیان کرده باشند باز هم این نظر سنجی چیزی را عوض نخواهد کرد از قدیم گفتند با یک گل بهار نمی‌شود !
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 6
    گزارش کاملا درستی است به لاتین جستجو کردم. لطفا برای اینکه مخاطبین محترم بر صحت گزارشات متقاعد شوند بهتر است به منابع لاتین و اصل خبر ها در گزارش ها اشاره شود تا انشالله نفرت از این رژیم نژاد پرست و بچه کش بر پایان این رژیم بیافزاید. جهان بدون این رژیم جلاد بچه کش نژاد پرست چقدر امن است.
  • SE ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 6
    شوک آورش کجا بود؟ مگر نيستند؟ اول هيتلر دوم صهيونيست سوم عردوغان
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 4
      والله خدا رحمت کند آدولف هیتلر پیشوای آلمان نازی رو .. طی این هشتاد سال بعد از جنگ جهانی دوم یهودیان افراطی پیروز جنگ جهانی دوم صهیونیست های غاصب و تروریست کودک کش ، چنگیزخان مغول خونخوار و جنایتکار تاریخ رو هم رو سفید کردن با این جنایت هاشون !!!
  • NL ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 1
    اینا برای ما نه نون میسه نه مسکن نه نرغ نه گوشت نه ارزونی میاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس