اتحادیه اروپا: باید هرچه سریع تر به مذاکرات وین بازگشت

یک سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی است که گذشت زمان به نفع مذاکرات وین نیست و طرفین باید هر چه سریع‌تر و با انعطاف‌پذیری لازم دور هفتم گفتگوها را آغاز کنند.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، یک سخنگوی اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی و امنیتی می گوید گذشت زمان به نفع مذاکرات هسته‌ای وین نیست.

این سخنگو که نام او فاش نشده، افزود: فرصت دادن به دیپلماسی امری مهم است اما گذر زمان به نفع کسی نیست.

وی در این باره مدعی شد: باید از تأخیرهای بی‌مورد جلوگیری شود و هر چه سریع‌تر و با انعطاف‌پذیری لازم به مذاکرات بازگشت.

این سخنگو این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره تماس تلفنی چهارشنبه «محمد جواد ظریف» با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اینکه آیا تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مطرح شده است، عنوان کرد.

وی در این باره گفت: ما مذاکره درباره مسیر آتی برجام و تحولات در افغانستان را تأیید می‌کنیم اما جزئیات بیشتری از آن را نمی‌توانیم به اشتراک بگذاریم.

به گفته این سخنگو هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری مذاکرات وین مشخص نشده و هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، همچنان در تماس نزدیک با همه طرفین از جمله ایران و همچنین ایالات متحده است تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات در اسرع وقت از سر گرفته می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که دور هفتم مذاکرات وین اواخر ماه مرداد و بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران آغاز شود. این در حالی است که دور ششم مذاکرات روز ۳۰ خرداد به پایان رسید و این به معنای وقفه‌ای دو ماهه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 0
    له له که اینامیزنن یعنی مذاکره سودی ندار هرچیعلم هسته بیشتر شود به نفع ماست
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    5 0
    راستی چه سودی برای اینا داره که اینقدر له له مذاکره میزنن؟؟
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      2 0
      عزیزم برا اینا سودش اینه که آینده هر کشور در پیشرفت صنعت هسته ای میباشد. اینا میخان به هر قیمت که شده جلوی این علم رو بگیرن یا محدودش کنن.
  • DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    اتحادیه اروپا :گذشت زمان به نفع مذاکرات وین نیست و طرفین باید هر چه سریع‌تر و با انعطاف‌پذیری لازم دور هفتم گفتگوها را آغاز کنند.انعطاف ما اروپایی ها و امریکایی ها اینست که بهتون اجازه میدهیم بیاین وین و انعطاف شما : باید هسته ای و موشکی و اقتدرا و مقاومت .....و همه چیز را بتن بریزید .
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    آمریکایی‌ها باید تمام تحریمها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهّدات برجامی‌مان برمیگردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهّدات برخواهیم گشت؛ این سیاستِ قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمیدانیم؛ اینکه بگویند ما برمیداریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد؛ عمل لازم است؛ باید در عمل تحریمها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریمها برداشته شده، آن وقت به تعهّداتمان عمل میکنیم. خب ضمناً این را هم بگوییم؛ ما در این مطلبی که به عنوان راه حل پیشنهاد کردیم، عجله هم اصلاً نداریم. حالا بعضی‌ها میگویند «آقا فرصت هست، فرصت‌سوزی نباید کرد»؛ بله ما هم معتقدیم که از فرصتها باید به موقع استفاده کرد و فرصت‌سوزی نباید کرد منتها عجله هم نباید کرد؛ عجله در مواردی خطرش و ضررش از فرصت‌سوزی بیشتر است؛ کما اینکه ما در قضیّه‌ی برجام عجله کردیم؛ ما نباید عجله میکردیم؛ همه‌ی کارهای آنها روی کاغذ بود، کارهای ما روی زمین بود؛ ما عجله کردیم کارهای خودمان را انجام دادیم، آنها هم کارشان را انجام ندادند، تعهّداتشان را انجام ندادند. البتّه این مسئله‌ی بسیار مهمّی است که ما توجّه داشته باشیم که صبر و حوصله‌‌مان زیاد است و داریم کار خودمان را میکنیم؛ اگر چنانچه آنها همین سیاستی را که ما گفتیم قبول کردند و اِعمال کردند، خب همه چیز درست خواهد شد؛ [اگر] نکردند، به همین شکلی که امروز هست، بعد هم خواهد بود؛ اشکالی هم ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس