کد خبر 1249253
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
واکنش طالبان: نسبت به عواقب حملات هوایی آمریکا هشدار می‌دهیم

سخنگوی طالبان در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه آن را سرپیچی علنی از توافقنامه قطر دانست و نسبت به عواقب اینگونه حملات هشدار داد.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با محکوم کردن حملات هوایی آمریکا در جنوب افغانستان، تاکید کرد که این حمله «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است و نسبت به عواقب اینگونه حملات هشدار داد.

وی افزود که این حملات در در بخش‌هایی از ولایت‌های قندهار و هلمند صورت گرفته و در نتیجه آن به غیرنظامیان و برخی اعضای طالبان تلفات وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

روسای جمهور افغانستان و آمریکا گفتگو کردند

سخنگوی طالبان با اشاره به اظهارات اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای انجام عملیات‌های بزرگ در ۶ ماه آینده نیز گفت: مسئولیت هرگونه تحول نظامی در ۶ ماه آینده با سران دولت کابل است. ما از مناطق خود با جدیت دفاع می‌کنیم و درصورت ادامه جنگ از سوی دشمن، به حالت دفاعی اکتفا نخواهیم کرد.

مجاهد در ادامه نیز تاکید کرد که طالبان موضع اصولی و مسالمت‌آمیز دارد اما خارجی‌ها و دولت افغانستان «گام‌های ضد صلح بر می‌دارند و هیچ آمادگی برای مصالحه ندارند».

وی خاطرنشان کرد که در پیام عیدی رهبر امارت اسلامی برای صلح، امنیت و پیشنهادهایی شده بود اما اعلام جنگ دولت کابل ثابت می‌کند که چه کسانی در پی تخریب روند صلح هستند و چه افرادی نیز به دنبال حل مسائل از مسیر گفت‌وگو و تفاهم نیستند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای تایید کرد که مواضع طالبان را در بخش‌هایی از ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان هدف حمله هوایی قرار داده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهارداشت که حمله هوایی نیروهای آمریکایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در جنوب این کشور صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس