نیروهای یمنی.jpg

«عقبه القنذع» کابوس جدید سعودی ها در قلب یمن شده و با آزادی این ارتفاع شمارش معکوس برای پاکسازی جنوب غرب استان «شبوه» و جنوب شرق استان مارب آغاز شده و همه معادلات را در ریاض بر هم زده است.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای یمنی در ادامه عملیات سرنوشت ساز و تعیین کننده در شمال استان البیضاء با تثبیت مواضع در ارتفاع راهبردی تازه آزاد شده «عقبه القنذع» موفق شدند بخش های «ناطع و نعمان» را به طور کامل پاکسازی و امن کنند.

ارتفاع بسیار مهم «عقبه القنذع» بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و همین مسئله باعث شده رزمندگان یمنی تحرکات مزدوران سعودی را به طور کامل رصد کنند و در موقعیتی قرار گیرند که بتوانند آنان را با آتش سنگین در هم بکوبند.

یک منبع میدانی که تحولات را در شمال استان البیضاء از نزدیک دنبال می کند در تشریح اهمیت این ارتفاع گفت: «عقبه القنذع» به عنوان یک دژ محکم و استوار در مقابل حملات احتمالی و مجدد ائتلاف برای اشغال بخش های نعمان و ناطع محسوب می شود.

این منبع میدانی به حملات عناصر سعودی از مناطق «القرد، موقس و...» برای اشغال دوباره این ارتفاع اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات هوایی ائتلاف موفق شدند نیروهای مهاجم را عقب برانند و آنان را ناکام بگذارند.

ارتفاعی که بر اندام نحیف ائتلاف لرزه می‌اندازد/ سعودی‌ها در آستانه دریافت دومین شوک کوبنده سال + نقشه میدانی و عکس

با تثبیت مواضع در این ارتفاع راهبردی، مواضع اشغالی عناصر ائتلاف سعودی در جنوب شرق استان مارب (بخش العبدیه) و جنوب غرب استان شبوه (بخش های عین و بیحان) در آستانه فروپاشی قرار گرفته و راه برای پیشروی رزمندگان باز شده است.

به گزارش مشرق، در فاصله ۱۶ کیلومتری شمال شرق ارتفاع راهبردی «عقبه القنذع»، مرکز بخش و فرودگاه بیحان واقع شده و همین مسئله اهمیت این منطقه راهبردی را به خوبی برای طرفین درگیر نشان می دهد.

در صورت رسیدن رزمندگان یمنی به فرودگاه و مرکز بخش بیحان، مناطق جنوب غربی بخش شبوه برای نخستین بار در جنگ ۶ سال گذشته از تصرف عناصر ائتلاف سعودی خارج خواهند شد و در ادامه نیز باید منتظر آزادی مناطق غربی این استان بود.

ارتفاعی که بر اندام نحیف ائتلاف لرزه می‌اندازد/ سعودی‌ها در آستانه دریافت دومین شوک کوبنده سال + نقشه میدانی و عکس

در ۵۳ کیلومتری شمال مرکز بخش بیحان نیز میدان نفتی «النصر» واقع شده است؛ این میدان که در شرق استان مارب واقع شده برای ائتلاف سعودی اهمیت فراوانی دارد اما یکی از اهداف رزمندگان پس از آزادی بخش بیحان به شمار می آید.

در مجموع نیروهای یمنی از طریق ارتفاع راهبردی «عقبه القنذع» می توانند دو جبهه مهم را برای پیشروی باز کنند؛ جبهه نخست در بخش های «بیحان و عین» در جنوب غرب استان «شبوه» و جبهه دوم در بخش «العبدیه» در جنوب شرق استان مارب است.

روند تحولات میدانی نشان می دهد مناطق جنوب شرقی و شرقی استان مارب و مناطق غربی و جنوب غربی استان شبوه که هم مرز هستند براساس راهبردهای دقیق از پیش تعیین شده در اتاق فرماندهی هدف بعدی رزمندگان محسوب می شوند و در اولویت پاکسازی قرار دارند.

ارتفاعی که بر اندام نحیف ائتلاف لرزه می‌اندازد/ سعودی‌ها در آستانه دریافت دومین شوک کوبنده سال + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در ماه های گذشته با رسیدن به دروازه های غربی شهر مارب (مهم ترین پایگاه ریاض در یمن) اولین شوک را به ائتلاف وارد آوردند و در حال حاضر با آزادی ارتفاع «عقبه القنذع» سعودی ها دومین شوک را در استان شبوه دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ابوالفضل IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    17 96
    عراق ولبنان و سوریتون رو دیدیم یمنتون رو هم میبینیم
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      48 2
      عراق ولبنان وسوریه ویمنی که گفتی هیچ کدومشون مال ایران نیستن!! هر کدوم از اینها یک کشور هست!!!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      27 1
      پس خوش به حالت جهان گردی!!!!! کوله پشتی به دوش و غافل و فارغ!!!!!!
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      58 2
      منتظر ظهور مهدی ما هم باش
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      61 1
      از دیدار افغانستان غافل نباش. دهن اربابتون رو اونجا هم سرویس کردیم
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      22 0
      غافل تویی کله پوک!!!که فکر میکنی فقط خودت عقل کلی. بله شما داری طعنه میزنی که ایران به این کشورها تو جنگ کمک کرد. بله کمک کرد تا جلوی گسترش تفکر سمی وهابیت رو بگیره وگرنه الآن تمام این کشورها با تفکر وهابیت و بوسیله ی عربستان اداره میشدن و ایران وسطشون گرفتار بود اما الآن کوچکترین تهدیدی واسه ی ایران باشه از تو این کشورها موشک بلند میشه میریزه رو سر دشمن. کله پوک!!!
    • امیرو IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      19 0
      مگه کوری , همین الان یمن را داری میبینی که چه بر سر سعودی آورده! سعودی میخواست یه هفته ای یمن رو بگیره حالا نگرانه که نکنه مکه به دست پر کفایت رزمنده های یمنی فتح بشه
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      30 0
      سرنوشت کدخداتونا تو عراق و افغانستان دیدیم گاو کدخداباید دنبال یک طویله امن بگرد د که ظاهرا تازگیااسراعیل را پیدا کرده خواهیند دید با اربابهاتون چه خواهیم کرد
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      11 0
      پس خوب چشماتو باز کن و ببین...
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 0
      معنی کلامت مشخص نیست اگر منظور این است که مثلا به عنوان کارشناس حرفی زده باشی ازروی طعنه به مقاومت که از اساس تحلیلت غلط است اما اگر به غلط فکر کنی که مقاومت در موضع ضعف قرار دارد باز هم سخت در اشتباهید زیرا با سیل تروریست‌های مسلح که کاملا ازلحاظ لجستیکی وبودجه های سرسام آور15 تریلیون دلاری که از بودجه کل نیروهای مسلح جهان هم بالاتر است ازطرف آمریکا واروپا وارتجاع عرب کاملا حمایت می شدو تا چندصد متری کاخ ریاست جمهوری بشار اسد رسیده بودندباطرح عملیات ایران وروسیه ومقاومت با تعقیب خانه به خانه تروریست‌های اجاره ای آمریکا دمشق وحلب وسایر شهرهای سوریه را ازچنگ تروریست‌های آمریکایی درآوردند وکل سوریه از این تروریست‌ها به جز یک منطقه بسیار کوچک پاکسازی شد وداغ سرنگونی اسد وایجاد خاورمیانه جدید آمریکایی اسرائیلی بر دل آمریکایی‌ها واسرائیلی ها وعربستان واروپا بر دل آنها ماند وعقده این همه هزینه باورنکردنی برای طرحهای شیطانی برای همیشه بر دل این شیاطین باقی ماند. به درستی که مکرشیطان ضعیف است کاری که مقاومت درسور یه ولبنان انجام داده پوزه آمریکا واسرائیل وارتجاع منطقه رابه خاک مالیده که حتی تایخ نمی تواند این کار عظیم را به درستی به رشته تحریر در آورد. برادر عزیز می توان گفت افول ابر قدرت‌های شیطانی امریکا وغرب درسو ریه به وسیله مقاومت رقم خورده وعنقریب شاهد تشییع کالبد بی جان این شیاطین در خاور میانه خواهیم بود. انشاالله.
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 0
      بشين تماشا كن! تازه اولشه، مزدور!
    • افشین IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      4 0
      آلبانی و اسقاطيل رو هم دیدی . یک سری به افغانستان هم بزن تا تنور داغ هست. اشرف خانم و مریم سما و چندتا دیگه از وطن پستهایی که مثل خودت هستند رو هم برو امارات در حال طی کشیدن کاخ شیوخ ببین. بالاخره جهانگردی دیگه .
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    26 27
    خوب خداروشکر ده میلیون افغانی در ایران رو پس اخراج کنید کجای دنیا این همه مهاجر راه میدن برن اروپا و امریکا که عاشقشن اصلا
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      16 16
      خودت آمار گرفتی ؟
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      4 19
      مرزهای جغرافیایی برای حمایت از مسلمان مظلوم معنی نداره
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      15 0
      آمار فرقه رجوی تو آلبانی چقدره؟
    • افشین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      0 0
      الان این نظر چه ربطی،به مقاله داره؟ از دیروز ده جا اینو نوشتی و انگار جای تو رو تنگ کردن. مهاجرین افغانی از قضا از بهترین کارگران و مظلوم ترین هستند و نیاز به اخراج نیست. بعد از ایجاد امنييت خودشون ميرن وطنشون.اما شما منافقین نمی تونید با این حرفها اجر پنجاه سال مهمانوازي ایرانیان رو ذايل دکنيد و برداران افغانی خودشون بهتر تشخیص میدن دوست و دشمن رو.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    30 1
    بزودی جنگ در یمن پایان میابد
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    32 1
    انشالله هرچه زودتر شاهد پیروزی دلاوران یمنی باشیم
  • ایرانی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    47 2
    ان شاالله آل سعود هم سقوط کنه و جهان اسلام از شر این نوادگان ابوسفیان نجات پیدا کنه
  • US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 11
    «عقبه القنذع» کابوس جدید سعودی ها در قلب یمن شده و با آزادی این ارتفاع شمارش معکوس برای پاکسازی جنوب غرب استان «شبوه» و جنوب شرق استان مارب درست مثله قالیبافه بی عرضه خودمون آغاز شده و همه معادلات را در ریاض بر هم زده است.
  • CA ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    5 3
    یمن عراق سوریه و کلا غرب آسیا به محل دفن لیبرالیسم تبدیل خواهد شد افغانستان تنها یک شروع هست. در ضمن با این روند طرفداران ترامپ بایدن را از قدرت خلع خواهند کرد و در آنروز صهیونیسم لیبرال در تابوت خود منتظر مرگ خواهد شد. انشالله ایران و روسیه و چین بتوانند با تمامی توان بهترین سلاحها را صادر کنند و بازارهای مختلف غربی را از آن خود کنند تا میخ های تابوت لیبرالیسم را زودتر بکوبیم ‌
  • مصطفی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 0
    ان شاءالله با آمدن رئیسی مقاومت قدرت بیشتری میگیرد
  • مهدی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 0
    ما پیروزیم به زودی خبر شکست سقوطی ها رو خواهیم شنید و شرینی شکست آمریکا تو افغانستان کامل خواهد شد
  • امیرو IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    6 0
    شک نکنید بزودی سعودیها به دست و پای یمنیها می افتند. اما زمان بخشش گذشته. مسلمانان منتظر فتح مکه هستند. ان شاأالله
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    5 0
    خدا یا مردم مظلوم يمن را یاری کن وبه انصارالله نصرت عطا کن
  • ناشناس IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    یه نفر به من بگه چرا امریکا برای خروج از افغانستان این همه سراسیمه است ؟ یعنی بخاطر زهرچشمی که طالبان گرفته یا دلیل دیگه ای داره انقدر سرباز و تجهیزات داره که برای بردن انها مهلت خواسته مگه طالبان نگفته با کسی کاری نداره پس اینهمه حول و ولا برا چیه؟
    • CA ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      0 0
      اون طرف چاه های نفت هست مثل سوریه گرفتن اون طرف سخت هست.
  • محسن IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    عزیزم ناراحتی تو از این وضع به خاطر رای به روحانی دادنتونه و الا هر کشور قدرتمند و عاقل دیگه ای هم بود همبن کار رو می‌کرد.مشکل حضور ما تو این کشورها نیست مشکل لیبرالیسم داخلی هست که این بلا سرمون اومده.خدا به همه مجاهدین در برابر غرب و صهیونیسم و ... مدد بده.انشاالله
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    آفرین بر این رزمندگان یمنی که با مقاومت خودامریکا وعربستان وحامیان اروپایی واسرائیل ودیگر شیاطین رابه خاک مذلت نشانده اند دعای حضرت ولی عصر بدرقه راهتان، سربلند باشید که مایه افتخاراسلامید.
  • تماشاگر IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    سلام برداران افغانستانی از یمنی‌ها یاد بگیرید برگردید کشورتون وبا قدرت خدا دربرابر آمریکا بجنگید ونزارید برگردن به جای اینکه فرار کنید از خودی زخم بخوری خیلی بهتره تا از دست دشمن جام عسل ۲۰سال جنگید یکبار محکم بایستید
  • افشین IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    جنگ یمن یادآور جنگ تحمیلی خود ماست که هشتاد کشور به صدام کمک میکردند و از بیست و نه کشور اسیر داشتیم اما یک وجب خاک ندادیم و صدام به غلط کردن افتاد. حالا نوبت السقوط هستکه به غلط کردن بيوفتن.
  • Ali IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    خداوند مسلمانان را از جهل و نادانی نجات دهد و کسی که بین مسلمانان اختلاف می اندازد نابود بگردان الهی امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس