کد خبر 1250220
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
گربه نمایه

مطالعه انجام شده توسط دانشمندی هلندی تأیید می کند که کروناویروس توسط گربه ها منتقل می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه واگنینگن هلند نشان می‌دهد که گربه‌های خانگی در انتقال سندرم حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس نقش دارند.

بیشتر بخوانید:

شناسایی یک گونه جدید کرونا در انگلیس

دکتر «خوزه گونزالس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «گربه های خانگی مستعد ابتلاء به عفونت کروناویروس هستند و با توجه به اینکه از نزدیک با مردم در ارتباط هستند، ارزیابی خطر بالقوه گربه‌ها برای انتقال این ویروس مهم است.»

داده‌های کلیدی جمع آوری شده از این مطالعات نشان داد که تعداد تولیدمثل کروناویروس در میان حیوانات به طور قابل توجهی بالاتر از ۱ بود که نشان می‌دهد گربه‌ها ممکن است در انتقال و نگهداری ویروس نقش داشته باشند.

البته تیم تحقیق می‌گوید که هنوز سوالات زیادی در مورد خطر انتقال ویروس از انسان به گربه و گربه به انسان باقی مانده است.

دکتر گونزالس افزود: «اطلاعات بیشتر در مورد انتقال ویروس در خانواده و داده‌ها در مورد میزان ویروس در محیط اطراف گربه‌های آلوده و هوای بازدم آنها می‌تواند گامی در جهت ارزیابی این خطرات باشد.»

انتقال کروناویروس از طریق گربه چیزی نیست که نادیده گرفته شود زیرا می‌تواند نقشی اساسی در شیوع بیماری داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    11 85
    کاش جرأت و جسارت آن را داشتند که این نتایج تحقیقات شان را در مورد سگ ها هم نشر می دادند! اما به علت آن که صهیون های هلندی سگ بازی در بین جوانان و خانواده ها را تبلیغ می کنند چندان مایل نیستند که نتیجه تحقیقات در مورد بیماری هایی با منشأ سگ منتشر شود و یا اساساً نمی گذارند در این زمینه سرمایه گذاری و تحقیقی صورت گیرد!
    • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      40 1
      سید جان من سگ ندارم و نگه هم نمیدارم اما هر چیزی را نمیشه که با تعصب و لجبازی تایید یا رد کرد که. اتفاقا در غرب به همون اندازه که سگ دارند گربه خونگی هم دارند اما ما چون نسبت به سگ تعصب داریم فقط سگاشونو میبینیم. بنابر این باید تحقیقات علمی و ممتقن انتتقال بیماری از طریق حیوان را اثبات کنه. حتی دهه ها قبل از کورونا هم همیشه این شک وجود داشته که گربه ممکنه منجر به آسم و تنگی نفس در بعضی از افراد ( و نه در همه) بشه.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      6 2
      دوست 10:41 ـــ کدام رئیس جمهور آمریکا و یا فرزندانش را دیدی که گربه داشته باشند؟! اما همه شان چندتا چندتا سگ داشتند و دارند! البته منکر نگهداری گربه در جوامع شان نیستم اما جایگاه سگ در نزدشان چیز دیگری است و این که سیاسیون شان داشتن آن را رسانه ای می کنند مطمئن باش بدون هدف نیست!!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    5 0
    جالبه که تو ایران گربه خیلی زیاده
    • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      6 1
      حالا کم مونده بگیم گربه سلطان یا سلطان گربه و گربه ها رو اعدام کنیم خخخخخ
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 1
    از وجوه مشترک انسان و گربهانتقال کرونا
  • بوفالوی عجیب IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 1
    گربه نگو بلا بگو وقتی شکمش خالی میشه یاد من میافته کلی التماس میکنه شکلک در میاره وقتی سیر میشه منو آدم حساب نمی کنه میره بالا دیوار و با دوستاش حال کردن ، دیروز کلی نصیحتش کردم ولی اثر نکرد ، جالبه از چوب باریک چه حساب میبره ، بیشتر دوستان من گربه صفت هستن ، هر وقت بدبخت و بیچاره میشن میان پیش من و برا درد و دل کردن ولی وقتی وضعشون خوبه و دارن تفریح و بخور بخور میکنند من یادشون نیستم ، چرا
  • DE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    نه دانشمند میخواد نه تحقیق مگه نمیگن اگر دست به جایی زدید دست خودتون رو ضد عفونی کنید تا ویروس کرونا منتقل نشه خب سگه میاد تو پارک خودش رو به هزار جا میماله گربه هم همینطور بعد فکر میکنید سگ صاحاب منظور صاحاب و سگه وقتی رسیدند خونه ماشین و لباس و کل سگ رو میندازه داخل وان حمام پر از الکل یا ضدعفونی کننده . اصلا لازم نیست از طریق بزاق و یا گوارش و آب دهن انتقال بدهند. همین پشمهاشون کافیه هزاران بیماری را منتقل کنند.
  • علی خان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    از تجمع گربه ها در انواع مراسم ها باید خوداری بشه ، بیشتر گربه ها امروزه از ساعات ۹ به بعد ، به شب نشینی بالا بوم میپردازن ، بعد از اینکه گربه ها مایحتاج شام و صبحونه را از سرکوچه و دم درها فراهم کرده به بالای پشت بام میرن و به مهمونی و جلسه شبانه میپردازن باید تردد این موجودات هم کنترل بشه و جریمه بشن ، باتشکر یک شهروند دلسوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس