پهباد

کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه با صدور بیانیه ای از ممنوع بودن استفاده فرانسه از پهپادهای نظارتی برای کنترل حرکت پناهجویان در مرز فرانسه و انگلیس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، علیرغم توافق انجام شده سال گذشته میان لندن و پاریس بر سر استفاده از پهپادهای نظاراتی در مرز دو کشور برای رصد وضعیت مهاجران حاضر در منطقه یاد شده، اکنون کمیسیون ملی انفورماتیک و آزادی فرانسه (CNIL) اعلام کرده است که اجازه استفاده از این پهپادها را به پاریس نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، کمیسیون مذکور دلیل این تصمیم خود را امکان نقض حریم خصوصی پناهجویان در پی استفاده از پهپادهای نظارتی اعلام کرده است.

لازم به ذکر است موضوع پناهجویانی که از طریق مرزهای شمالی فرانسه به سمت انگلیس حرکت می کنند، طی سال های گذشته به یکی از مشکلات بزرگ پیش روی لندن تبدیل شده است.

از سوی دیگر، تلاش ها و برنامه های دولت انگلیس نیز نتوانسته به شکلی موثر از کنترل سیل مهاجرین راهی شده به سمت این کشور جلوگیری کند و همین امر نیز منجر به توافق میان لندن و پاریس برای آغاز پاره ای از همکاری های مشترک در راستای کاهش مشکلات یاد شده در ارتباط با پناهجویان طی سال های گذشته شده است.

موضوع استفاده از پهپادهای مستقر در نواحی مرزی میان دو کشور در بخش گشت مرزی نیز در سال ۲۰۲۰ مطرح شد؛ طرحی که قرار بود بر اساس آن، دستکم ۱۵۰ کیلومتر از نواحی مرزی مشترک میان دو کشور مورد رصد نیروهای مرزبانی دوم کشور قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس