کد خبر 1251208
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
المپیک توکیو| واکنش رئیس پنتاگون به مدال یک ارتشی/ ناگهان ورود نظامی ها به ورزش آزاد شد!

در حالی که برخی‌ به دنبال حاشیه‌ برای مدال فروغی در المپیک بودند، رئیس پنتاگون در پیامی از مدال‌آوری نیروی نظامی خود تشکر کرد.

به گزارش مشرق، جواد فروغی ملی‌پوش کشورمان موفق شد در المپیک توکیو در تپانچه بادی مدال طلا را کسب کند اما این موضوع از سوی برخی بدخواهان و دشمنان واکنش‌هایی را به دنبال داشت. وی سالها به عنوان پرستار و مدافع سلامت خدمت کرده و نظامی بودن هم منافاتی با حضور در المپیک ندارد اما بهانه ای برای طرح مطالبی سیاست زده و خصمانه بود. این جریان ها به نقد حضور افراد نظامی در المپیک پرداخته بودند که یک بررسی ساده نشان می دهد که این حضور، رویه ای طبیعی و جاری است.

واکنش رئیس پنتاگون به مدال یک ارتشی

نگاهی کوتاه به شرکت‌کنندگان المپیک نشان می‌دهد ورزشکاران نظامی زیادی هستند که در بازی‌ها شرکت کرده و به مدال رسیده‌اند. روز گذشته در جریان مسابقات تیراندازی در ماده اسکیت، وینسنت هنکوک از آمریکا موفق به کسب مدال طلا شد. این سومین طلای ان ورزشکار در تاریخ المپیک است که همین، واکنش رئیس پنتاگون را به دنبال داشت.

هنکوک در سال ۲۰۰۵ و در ۱۶ سالگی اولین عنوان قهرمانی جهان را در اسکیت مردان بدست آورد. سال بعد او به ارتش پیوست و ۶ سال پس از آن گفت که ارتش چیزی را برای او فراهم کرده که نمی‌تواند به جای دیگری برسد.

این تیرانداز در حالی که در ارتش فعالیت می‌کرد، موفق شد در المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن مدال طلا را کسب کند تا تنها ورزشکاری باشد که در دو دوره پیاپی به چنین موفقیتی می‌رسد. هنکوک در المپیک توکیو نیز شرکت کرده و موفق به کسب مدال طلا شد.

واکنش رئیس پنتاگون به مدال یک ارتشی

نکته جالب اینجاست که پس از کارشکنی‌های مختلف از سوی مخالفان کشور در خصوص کسب مدال جواد فروغی در تیراندازی، حالا رئیس ارتش آمریکا (پنتاگون) در پیامی موفقیت نیروی خود را در المپیک تبریک می‌گوید.

حضور نیروهای نظامی در المپیک مورد تازه‌ای نیست و در ادوار مختلف وجود داشته است. منشور المپیک نیز به این موضوع ایرادی وارد نمی‌کند که اگر مشکلی وجود داشت، قطعا از حضور نظامیان در سالهای گذشته جلوگیری می‌شد اما رفتار خصمانه و بی اخلاقی دشمنان این کشور در روزهای افتخارآفرینی فروغی قابل تامل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس