وزیر بهداشت سعید نمکی نمایه

نمکی از رهبرانقلاب خواست، برای یک تعطیلی و قرنطینه دوهفته‌ای دخالت کنند تا از فاجعه‌ غیرقابل جبران در زمینه کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، وزیر بهداشت، به رهبرانقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای، نامه زده و از ایشان خواسته با «دو هفته تعطیلی جدی و به کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها» موافقت کنند تا «بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.»

او خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای افزوده: «مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این موج ویرانگر ضروری است. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین تر خواهد شد.»

متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

سلام علیکم

به استحضار می‌رسد دیروز آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در دولت دوازدهم و امروز آخرین جلسه هیئت محترم دولت برگزار شد و در برزخ دوران انتقال امور اجرایی، ما و همکارانمان در زیر آوار هزاران بیمار و مبتلا به کرونا و در کشاکش موج سهمگین پنجم، روز و شبهای نفس گیر و طاقت فرسایی طی می کنیم و مانده ایم که در این برهوت تنهایی به کدام مرجع پناه بریم تا شاید ماشین تولید بی وقفه بیماری و اعزام تصاعدی بیمار به مراکزی که در این ماهها تحت فشارند متوقف شود.

مستحضرید پس از ۱۸ ماه صبوری، اعتراض ۶۶ مدیر نظام سلامت طی نامه ای در دو روز گذشته و التماس آنها برای استمداد بیان شد و خود را ناچار دیدیم تا از محضر حضرتعالی استمداد ویژه بطلبیم.  از مدتها پیش در مکاتبات متعدد خطرات همه گیری با ویروس وحشی و سرکش دلتا را گوشزد کردیم.

گفتیم که اگر سخت نگیریم، در رعایت پروتکل ها اهمال کنیم، مرزها، ایجاد قرنطینه ها، ورود اتباع خارجی بخصوص از کشورهای شرقی مبتلا به ویروس جدی گرفته نشود این نظام سلامت خسته و گرفتار فرو می پاشد. گفتیم که همه از تاب آوری مردم و کسبه حکایت می کنند، از فروپاشی و تاب آوری صنعت گردشگری می گویند که بحق هم هست اما چه کسی باید از تاب آوری مدافعین مظلوم و غریب سلامت بگوید که ۱۸ ماه یک روز استراحت نداشته اند و یک شب راحت نخوابیده اند.  اگر این نظام فرو ریخت، اگر تاب آوریش از کف رفت چگونه جبران خواهد شد؟ چه ساختاری را و چگونه جایگزین خواهیم کرد؟

تهران را بنا به درخواست ما تعطیل اعلام کردند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد همه رستوران ها و محل های کسب و کار باز بود. تعداد قابل توجهی به سفر، بخصوص استانهای شمالی رفتند.  گفتیم و نوشتیم که وقتی سیستان و بلوچستان گرفتارست و روزانه حداقل ۱۲ اتوبوس از زابل به گلستان می رود می تواند با خود ویروس را ببرد و اگر گلستان آلوده شد همچون آتش گرفتن جنگل های هیرکانی همه خطه شمال گرفتار می شود که بر این بلا سیل مسافران تهران و البرز و نقاط مرکزی نیز پیوست و امروز سراسر استان های شمالی گرفتارست، گفتیم و نوشتیم که شهرهای مذهبی همه روزه بدون اطلاع ما میزبان زائرین افغانستانی و پاکستانی است که ما اصلا خبر نداریم و نمی دانیم از کجا و چگونه آمده اند؟ و آلودگی در چه حدیست؟

فریاد زدیم و نوشتیم که شبانه روز تعداد قابل توجهی ورود غیرقانونی از مرزهای شرقی و جنوب شرقی با ابتلا به ویروس وحشی کرونا و دیگر بیماریهای واگیردار توسط قاچاقچیان انجام می‌شود، عرض کشور را روزها می پیمایند و در استانهای مختلف مخفیانه نگهداری می‌شوند تا از مرزهای غربی و شمال غربی خارج شوند و در این ایام بی اطلاعیم که چقدر از هموطنانمان گرفتار می شوند.

اعلام کردیم که در انتخابات شهر و روستا مراسم متعدد، میهمانی و سفره های درهم فشرده شام و ناهار کار دستمان می‌دهد. پیشنهاد دادیم که موج جدید می تواند چالش بزرگ امنیتی ایجاد کند و ما که تاکنون علیرغم تنگناهای فراوان نگذاشته ایم بیماری بدون تخت بماند شاید در این مرحله وا بمانیم و ضروریست در سطح شورایعالی امنیت ملی مطرح گردد و راهکاری ملی برای ایستادگی فراهم شود.

روزبروز تنهاتر شدیم، گرچه اقدامات محدودی صورت گرفت اما در دوگانه های متعدد سلامت و غیره بنا به مصلحت اندیشی و پرهیز از تنش زائی، مقوله سلامت و مدافعین این عرصه، مغفول، تنها، مظلوم و غریب ماندند و اینک در زیر بار موج سنگین بیماری از یکسو و فشار و مطالبه طلبکارانه گروهی که سعی می کنند بجای علت، معلول را بنگرند له می شویم و ما مانده ایم با "از دست رفتن مایه و شماتت همسایه".

واکسیناسیون را بعنوان یک عامل نسبتا موثر در کاهش مرگ و میر علیرغم همه تنگناهانی که مستحضرید پی می گیریم و هر روزه گروه آسیب پذیر جدیدی را بعنوان هدف ایمن سازی بر می گزینیم اما بخوبی واقفید که در کشورهایی که بالاترین پوشش واکسیناسیون را داشته اند دوباره از گزند بیماری به شرایط فرنطینه ای و اجباری نمودن رعایت پروتکل ها رو آورده اند. کشور استرالیا برای اعمال قرنطینه به ارتش رو می آورد و کشور ژاپن فقط بدلیل ورود مسافرین المپیک علیرغم دهها حلقه محافظتی و آزمایشگاهی گرفتار موج جدید و اعمال قرنطینه شده و در چین و خیلی از کشورهای اروپایی شرایط سخت گیرانه علیرغم پوشش بالای واکسیناسیون برگشته است و اینجا متأسفانه آنگونه همه چیز عادی شده که انگار کرونایی وجود ندارد.

اینجانب به عنوان سربازی که از نخستین روزهای این گرفتاری در صحنه مانده ام از این بی تفاوتی و ساده انگاری احساس خطر عمیق می کنم و به استحضار می رسانم با این موج خیزی سهل انگارانه بیماری اگر تخت هم داشته باشیم نفر نداریم، همکاران من گرچه واکسینه شده اند بدلیل بی خوابی طولانی و استرس همه دارند بیمار می شوند و آن پیش بینی که در مکاتبات متعدد کرده بودیم و آن مستهلک شدن و تخریب مستمر نیروی انسانی و زیرساخت های بخش سلامت است نزدیک می نماید و اگر خدای ناکرده رخ دهد فاجعه ای عظیم و غیر قابل جبرانست.

در یکسال گذشته علیرغم کاستی ها و با دست های بسته تخت‌های ویژه را دو برابر کردیم و هزاران ونتیلاتور و امکان جدید گسیل نمودیم، حدود پانصد دستگاه اکسیژن ساز به سراسر کشور فرستادیم و در حد مقدور پرستار و کادر خدماتی بکار گرفتیم اما با این بی توجهی های مستمر همه را به باد فنا می‌دهیم، نابود و فرسوده می کنیم خدا شاهد است از یکایکشان خجالت می‌کشم.

بنده هم می توانم در این روزهای باقیمانده همرنگ جماعت شوم تا این دوره بگذرد و به بهانه تغییر دولت خود را خلاص کنم ولی چگونه می‌شود تماشاگر مرگ روزافزون هموطنانمان بود و سکوت کرد.  یکبار حضرتعالی به صحنه آمدید و تشکیل قرارگاه و بعضی موارد دیگر را توصیه فرمودید و امروز هم در این ایام گذار مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده ویرانگر ضروریست. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین تر خواهد شد.  بکرات معروض داشته ام که گرچه کار فرهنگی، مساعدت های گوناگون به اقشار نیازمند و سرعت واکسیناسیون موثر است ولی بدون استفاده از ابزار قدرتمند بازدارنده نمی توان با عادی انگاری و پروتکل شکنی مبارزه کرد و این تجربه اثبات شده جهانی در دوران گرفتاری با همه گیری هاست.

شاید دوهفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستانها و فشار نفس گیر بر همکاران ما بکاهد.  اگر روزانه هزاران نفر در کلینیک های تخصصی و سرپانی درمان نمی شدند و این بار هم قرار بود به تخت های بیمارستانی تحمیل شود از مدتها پیش تخت کم می آوردیم ولی متأسفانه فشار بگونه ایست که نگرانم این طرح هم پاسخ ندهد مگر آنکه سریعا با اقدامات پیشگیرانه و افزایش رعایت پروتکل ها از بار تصاعدی بیماری بکاهیم.

امیدوارم کماکان مشمول عنایت ویژه حضرتعالی باشیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    40 2
    یک تهران را کنترل نکردین جاهای تفریح در تهران باز و جمعیت بدون پروتکل در آن مکان هستن
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      15 15
      رهبرم دستور دادند با داروی امام کاظم مخالفت نشود ... شواهد علمی و‌عینی فراوان از پیشگیری و درمان قطعی این درد با داروی امام کاظم و جوشانده جامع امام رضا علیه السلام و رازیانه حکایت دارد این انسان‌ های بی گناه فراوان هستند که تحت ونتیلاتور ها جان می دهند..
    • منصف IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 1
      دوست عزیز طب سنتی در موارد شدید کرونا هیچ کارایی ندارد. همین چند روز پیش یکی از اطبای مشهور سنتی ( دکتر موسوی ) که حتی در تلویزیون مدعی کشف داروی کرونا بود بر اثر کرونا درگذشت.
    • سوخته IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 0
      تو دیگر عمرت تمام شده دولت بعد انشاالله درستش میکند
    • سوخته IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 3
      در جواب 11:15 احتمالا آن طبیب سنتی را هم همین خائنهای دولت بنفش کشتند تا به اهدافشان برسد
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      به خدا بعضی از مردم به بقیه ظلم میکنن پروتکلهای بهداشتی رو رعایت نمیکنن، سفر میرن، دورهمی میگیرن و...
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    19 2
    حالا پاساژ و مغازه دارها رو تعطیل میکنن واکسن برای فروشندگان در الویت نیست ولی تعطیلی هست
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    21 4
    حالا که دولت میخواد تغییر کنه تا حالا چکار مبکردبن
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 0
      احست. خوش گفتى
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    23 8
    یه فکری برای دورهمی ها و میهمانی ها و پارتی های شبانه بکنند، از اول شیوع کرونا همسایه بالایی ما تمام پایان هفته و ایام تعطیل را میهمانی تا ساعت حدود 2 الی 3 بامداد گرفته ، جدای سرو صدا و مزاحمت کلی آدم جور وا جور که ممکنه ناقل باشند در ساختمان رفت و آمد میکنند، کاش با این مساله برخورد جدی میشد.
    • GB ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      7 2
      خاک بر سر بی فرهنگشون حالا کافیه نیم ساعت برق قطع بشه همین ادم های عقده ای ببینید چه نه نه من غریبم بازی تو اینتستا گرام در می اورند.
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      آفرین.به خدا دورهمی ها زیاد شده.سفرها زیاد شده.مردم اصلا پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمیکنن.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    10 14
    آقای وزیر تو تا فردا دوشنبه وزیری
    • GB ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      4 1
      خوب این بنده خدا که خودش هم گفته تو این برزخ امور اجرایی خوبه بازم حواسش هست و تعهد کاری داره که تا روز اخر به وظایفش عمل می کنه
  • DE ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    13 12
    کرونا با یک هفته و دوهفته قرنطینه رفتنی نیست
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      23 5
      نگفت کرونا میره. گفت از فاجعه جلوگیری میشه. تخت های بیمارستان ها پره
  • سعید IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    20 10
    خدا خودش کمکمون کنه. به مدد مولا انشالله تا محرم شر این ویروس منحوس از سر دنیا کم بشه.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      6 5
      اصلش ان شا الله است
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 0
      اصلش انشاءالله است
    • امیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      انصافا خوش به حالتون
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    25 24
    20 :57 شرم ازخدا هم.خوب چیزیه ازاول کرونا تا الان همیشه سخنان وزیر را ارهمین سایت خودمون مشرق که قبل ازوقوع حادثه گوش زد می کرد بنده گوش دادم غریباته وتنها بودو کسی اهمیت نمی داد حتی گریه کرد واشک ریخت ولی کسی گوشش بدهکار نبود..مردم عیش وکیف وخوش گذرونی کردند مسافرت های نابجا ولی این وزیر دربدر ازاین شهر به اون شهر رنج وشکنجه شد..انصاف داشته باشید!؟
    • ٢٢ دقيقه است امدم سر كارم IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 1
      مشكل همين جا بود تنها كشورى هستيم كه وزير گريه كرد اشك ريخت.
  • رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    16 3
    حتی شهرهای قرمز تالارها بازه هیچکس هم جلو نمیگیره
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      12 7
      دولت که نمرش صفر بود اما واقعا بهداشت که رعایت نمیشه اکثرا بااینکه اینهمه کشتاررودیده اند بی خیال هستند وحتی کسی رو که دوتا ماسک میزنه رومسخره میکنن واقعا فاز بعضیا مشخص نیست مگه بالاترازمرگ هم داریم اصلا ترس تووجودشون نیست
    • امیر IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      8 6
      اون نادانی که عروسی میگیره نباید عروسی بگیره!!!
  • عطا IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    24 14
    سلام واقعا باید منصف بود این وزیر تلاش های خودش را انجام داد و واقعا با وزرای دیگر تفاوت داشت یک تنه چکار می تواند بکند نه وزیر کشور نه استانداران نه رئیس جمهور هیچ کس به فکر نیست تمام کافه ها قلیانسرا تالارها و.. باز هست این بنده خدا تمام تلاش خود را کرده است. اما مردم رعایت نمی کنند اصلا شمال که افتضاح هست.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    13 14
    کشور الان رئیس جمهور دارد وگرنه تو وزیر نیستی و وزیر کی هستی؟ چرا به رئیست نامه ننوشتی؟ اگر از دست رئیست ناراحت هستی چرا قبل از این استعفا ندادی؟ میخواهی مسائل را گردن مقام معظم رهبری بیندازی؟
    • احمد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      7 11
      ایشون از معدود وزرای ولایتی هست...
    • GB ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 7
      متوجه نشدم
  • محمد مهدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    12 5
    متاسفانه این تعطیلی اگر هم اعلام بشه خیلی دیره ولی به نظر میاد در صورت سختگیری جدی میتونه تا حد زیادی کمک کنه به عبور از این وضعیت ؛ الان تو اداره جات که یک سوم و دور کاری و اینها اصلا رعایت نمیشه و وضعیت مترو و تاکسی و ... هم که مشخصه ! اگه واقعا ورودی خروجی شهرها بسته شه بانک ها و بازار تعطیل شن و فقط سوپر مارکت و نانوایی و داروخانه و این قلم اصناف باز باشن میشه برای یه بارم که شده شاهد یک اقدام اساسی و ملّی در مقابله با کرونا بود !!!
    • علیرضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 0
      بله در اداره شلوغ ما هم در پایتخت هیچ خبری از حضور یک سوم و دورکاری کارمندان نیست و چون توی طرح ترافیک هستیم اکثرا با مترو و تاکسی میان کاش میشد اسم اداره مون رو بگم طی یک هفته ی گذشته حداقل 10-12 نفر از همکارای بنده درگیر شدن و جالبه که بعضی ها هم میدونن مبتلا هستن علائم خفیف دارن تست خانوادشون مثبت شده ولی چون تست خودشون منفیه و نمی تونن مرخصی استعلاجی بگیرن میان سر کار !! و ما هر روز به نگرانی و استرسمون اضافه میشه
    • تأمل IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 0
      اصلا چرا باید اداره ها با نصف کارمند کتر کنند؟! تا کارها تل انبار بشه و ارباب رجوع صف ببنده؟! خوش به حال کارمندان شده ولی بگیر و ببند شدید رو هستم باهاتون.
  • ح. ز. IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    10 6
    نامه اقاى سعيد نمكى گوياى عدم شايستگى رئيس اش در تصميم گيرى ها در بحران كرونا ميباشد.
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 5
      تنها وزیر دلسوز دولت روحانی
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    5 9
    کسی که یک دندگی کند و بر توجه به داروهای موثر و مجرب بی توجهی کرده حالا ....
    • GB ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      1 1
      روغن بنفشه را می گی؟
  • مهدی مختاری IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 4
    وزیر پرکار
  • كشيك شب IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 1
    نامه اقاى وزير فرار به جلو بود
    • رحیمی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      یعنی چی؟
  • GB ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    درست میگه جناب نمکی واقعا وضعیت بیمارستانها افتضاحه تازه مورد دیگه ای هم هست و اون اغتشاشات اخیر بوده که یه مشت اراذل و اوباش تو هم می لولیدند و کرونا را پخش می کردند.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اقای نمکی تعطیلی دو هفته ای یعنی تخفیف مالیاتی یعنی دولت خرج بکنه اما دولت پول نداره ملت هم محتاج درامد یومیه است
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    تعطیلی اثر ندارد دستورالعملها باید رعایت شود.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      اين يك سطر يك كتاب بود يك ترم تحصيلى دانشگاهى است ولى در فهم هركسى نيست اقاى روحانى اقاى نمكى ديگر خيلى خيلى خيلى ديرشده
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    یک هفته تعطیلی شما و روحانی وضعیت رابه اینجا رساند. با رای ورود واکسنی که خود غربی ها به اشکالات آن اعتراف کردند به دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی عمل کردید؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    میگیم یه کم زود !! ؛)) یاد قرنطینه شهری نیافتادید
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 0
      منظورم اینه که چینی ها همون اوایل کرونا ۷۳ روز ووهان و ۳۰ منطقه از پکن رو قرنطینه کردن و نتیجه گرفتن و این بیماری رو مهار کردن / در مقابل همون موقع اقای روحانی در ایران میگفت برنامه ای برای قرنطینه شهری نداریم / بعد از حدود یکسال و پنج ماه از کرونا در کشورمون چرا حالا !! به فکر قرنطینه افتادند !؟ اونهم در پایان دولت !؟
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 3
    اولا: آقای نمکی! چرا عقلانیت مدیریتی نداری و سلسله مراتب مدیریت را مراعات نمیکنی؟ مدیر بالا سر شما و رئیس شما، آقای روحانی هست. شما اگر واقعا معتقد به قرنطینه سراسری هستی ، باید اول این درخواست رو از آقای روحانی، داشته باشی و بعدش اگر ایشون موافقت نکرد اونوقت باید به مردم بگی و بعدش از رهبری بخوای و باید به مردم بگی که رئیسجمهور موافقت نکرد تا مردم بدونن چرا از رهبری ، مطالبه کردی.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    وقتی در قبال 120 میلیارد کرونا که خرج مریم روحانی توسط دکتر زالی (رییس!! دانشگاه شهید بهشتی و ستاد کرونای تهران!!!) در دانشگاه شد و هم اکنون بر خلاف قوانین جزو هیئت علمی شده وزیر سکوت میشود...
    • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      وات ؟!!!
  • پریناز IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    دولت محترمتون نتونست یک تصمیم به این مهمی رو در دوران حکومت خودتون بگیره؟ گذاشت کشور بحرانی در تمام زمینه ها تحویل نفر بعدی بده؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    بخاطرمردم هست نه کرونا
  • صفوى الدين مشتاقى IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    چرا چنين نامه اى را در اخرين روزهاى وزير بودن نوشت
    • فريدون IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 2
      نمكى اين نامه را بدستور رئيس اش نوشت اقاى روحانى بار ها اهدافش را اينگونه پياده كرد. نمونه اي كه يادم هست فرستادن نمكى به مشهد و واگذارى اجراى پروتوكل ها به مقامات محلى بود. درست مثل پزشكى كه مريض بد حالش را رها كند به پرستار بسپارد معالجه اش كند. .
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    خودت حاضری دو هفته حقق نگیری؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب ها !!
  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    متاسفانه در اين نامه غريب نمايى ١٨ بزرگ نمايى و غلط پيدا كردم يكى [ تنها تر ] است يكى هم همان [ ١٨ ماه است كه ..... ]
  • ر ل IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    آقای نمکی عزیز و زحمتکش امیدوارم این نامه جنابعالی حقیقتا از سر دلسوزی باشد که ان شاء الله همینطور است و در راستای آخرین نفسهای روحانی برای بیرون ریختن هیجانات آسیب دیده مردم معترض به شرایط کنونی نباشد
  • مهدی مختاری IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    توکل بر خدا
  • مراحم IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    راستش تعطیلی بدون کنترل خودش عامل فاجعه بزرگی خواهد شد اگر تعطیل کنید یک عده باز می روند سفر و وضعیت بد از بدتر خواهد شد فرهنگ مان مشکل دارد
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 1
    سوای حرف های درست در مورد دولت ناتدبیر و مأیوس؛ آقای دکتر نمکی نظرش را گفته است.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    تعطیل کردن بدون نظارت دائمی و سختگیری شیووع بیماری را بیشتر میکند اگر نظارت نشود و تعطیلی هم اجرا شود همه سفر را اغاز میکنند موج 7 و 8 و10 ..... تا بینهایت امواج ادامه دارد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    موقعی که دولت تون سر کار بود این کار رو میکردی نه حالا که دارید تشریف می برید
  • عطا IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    تقاضاى مجوز دوهفته قرنطينه از مقام معظم رهبرى ؟ اقاى دكتر نمكى در اخرين هفته وزير بودنش ( توان مديريتى ) خودش را نشان داد .
  • جواد IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    واقعا تعطیلی با کنترل و فشار نیروهای نظامی لازمه
  • دامدار IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 1
    نامه اين چنينى اقاى نمكى ( قطعا بدستور اقاى روحانى ) گند زدن دولت دوازدهم بود در واپسين روز ها
    • محمد مهدى IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 2
      نامه بدستور روحانى از نمكى به رهبر انقلاب
  • امین GB ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    تعطیل نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس