ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: نوعی خوش اقبالی و لطف خداوند بود که دولت تدبیر و امید توسط مردم برگزیده شده بود و توانست سایه های شوم را از کشور دور کند.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (دوشنبه) در آخرین نشست خبری که به صورت حضوری و در محل دفتر سخنگویی برگزار شد، اظهار کرد:: گفتمان دولت یازدهم، براساس ضرورت‌های دوره حیات سیاسی و اجتماعی ایران در دهه ۸۰ شکل گرفت. در سال ۹۲ گفتمان اعتدال، یک نیاز برای کشور بود.

ربیعی گفت: این نیاز براساس دو معضل بوجود آمد؛ یکی گرایش‌های قطبی فاصله‌دار افراطی و تفریطی نسبت به مسائل خارجی و نیز در داخل قطبی شدن شدید جناح‌های سیاسی و نیاز جامعه به دیدگاهی متعادل برای حل مسائل خارجی و آرامش در داخل و همینطور تفرقه در میان ملت‌های منطقه و مسلمانان که خود محصول افراط گری‌ها و تفرقه افکنی های درون و بیرون از امت اسلامی بود.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: تلاش کردم توجیه‌گر اقدامات دولت نباشم

وی افزود: ما در دهه‌های گذشته، این تجربه را یاد گرفتیم که از راه افراط و تفریط نمی‌شود کشور را اداره کرد. دولت برآمده از ایده اعتدال به قدری به این ایده معتقد بود که رئیس جمهور در طول این مدت از مدیرانی با گرایش‌های مختلف در دولت بهره برد و از آنان دعوت به کار کرد و در تمام هشت سال گذشته کوشید که از جاده اعتدال منحرف نشود.

سخنگوی دولت گفت: در عرصه خارجی پایبندی به گفتمان اعتدال چیزی نبود جز پایبندی به منافع ملی، ایستادگی در برابر زورگویی اما تعهد به تعامل مبتنی بر احترام و منافع متقابل با جهان. واقعیت این است که اعتدال، ضرورت و نیازی تمام نشدنی است.

ربیعی گفت: دولت اعتدالی با تدبیر و امید، در دوره هشت سال فعالیت خود، بسیاری از اقدامات را سامان داد؛ و هرچند که به علت موانع داخلی و خارجی نتوانست در برخی موارد موفق بشود. دولت در این هشت سال‌، آثار قابل توجهی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران بر جای گذاشت و ثبت کرد؛ موفقیت‌هایی که به خوبی دیده نشد.

وی ادامه داد: البته دولت ناکامی‌هایی هم داشت که بخشی از این ناکامی‌ها به علت نارسایی‌های طبیعی بود که در هر دولتی و هر قوه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد، و بخش عمده دیگر، ناشی از موانعی بود که به دولت تحمیل شد. البته موضوعاتی که هم که در آنها به موفقیت دست یافت نیز معمولاً با بی مهری جناح‌های سیاسی مخالف دیده و شنیده نشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: قضاوت در مورد دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بدون دیدن «عوامل خارجی و موانع داخلی» و ارزیابی عملکردش، بدون تقسیم این مدت به دو دوره زمانی، تبیینی منصفانه و درست نخواهد بود.

ربیعی اظهار کرد: دولت با این تحلیل که کشور نیازمند توسعه است، و در سایه پیشرفت و توسعه و بزرگ شدن اقتصاد امکان تحرک‌های اجتماعی فراهم می‌شود. بر این اساس برنامه‌های خود را در سایه سه جهت ۱- رشد و توسعه ۲- گسترش عدالت و ۳- فقرزدایی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: برای دستیابی به عامل اول، نیازمند سرمایه گذاری‌های متعددی بودیم. بنابراین با مشی اعتدال در سیاست خارجی، به سمت زدودن ایران‌هراسی شکل گرفته پیش رفتیم و در یک روند پرافتخار، ایران، یک تنه در برابر شش قدرت جهان قرار گرفت و آنان را به تعامل به ایران در موقعیت برابر و توام با احترام، واداشت.

ربیعی گفت: اعتدال در روابط خارجی‌، به فراموش کردن معنای دشمنی‌ها و بدخواهی‌هایی نبود که علیه ملت ما روا شده است بلکه به معنای حرکت در مسیر منافع ملی است.

وی تاکید کرد: با تصویب برجام و موفقیت دولت، هیچکس نمی‌تواند رشد اقتصادی را که از این طریق در سه سال اول دولت یازدهم، نصیب کشور شد، نادیده بگیرد؛ هیچکس نمی‌تواند پیشی‌گرفتن مزد بر تورم را منکر بشود؛ هیچکس نمی‌تواند خدمات مربوط به سلامت را نادیده بگیرد.

سخنگوی دولت گفت: وقتی از دولت تدبیر برای حل بحران‌ها حرف می‌زنیم، سخنی گزاف و یک ادعای توخالی نیست. چون دولت با دو پدیده که هریک به تنهایی مظهر افراطی‌گری در جهان است، مواجه بود؛ یکی داعش و دیگری ترامپ. این دو، مصداق افراطی گری و برهم‌زننده تعادل در جهان بودند.

ربیعی گفت: اگر دولت برخورد غیرمدبرانه با این دو پدیده که نماد افراطی‌گری در جهان هستند، می‌داشت، منجر به شعله‌ورشدن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی در برخی جوامع اسلامی می‌شد و نیز تسلط افراطی گری بنام اسلام انحرافی در منطقه می‌شد که تنها بدخواهان امت مسلمان را خوشحال می‌کرد. تدبیر مواجهه با ترامپ، از آن روایت‌هایی است که درست بازگو نشد و نمی‌شود و همچنان ناگفته‌ها درباره آن زیاد است.

وی افزود: اگر در این سال‌ها دولتی بر سر کار بود که به راه اعتدال و تدبیر بهایی نمی‌داد، نه تنها آن مقاومت بی نظیر مردم در برابر فشارهای بی‌سابقه اقتصادی امکان پذیر نمی بود بلکه اگر در این سال‌ها دولت‌هایی غیراعتدالی و بی‌تجربه می‌داشتیم، آنگاه وقوع حوادثی با خسارات زیاد برای ملت ایران کاملاً متصور و محتمل بود.

سخنگوی دولت گفت: دولت یازدهم و دوازدهم به شکل تصادفی و ناخواسته با سونامی زیاده‌روی‌ها و افراط گری های متعددی مواجه شد که نه فقط ایران بلکه کم و بیش همه جهان را شوکه کردند. در این سال‌های افراطی گری که نزدیک به یک دهه طول کشید، نوعی خوش اقبالی و لطف خداوند بود که دولت تدبیر و امید توسط مردم برگزیده شده بود و توانست سایه‌های شوم را از کشور دور کند.

ربیعی گفت: دولت از یک سو در جهت احقاق حقوق ملت در مجامع جهانی باید اقدام کرده و حرکت می‌کرد و در عین حال، ضمن مقابله با ایران‌هراسی و ایجاد حقانیت برای مردم، تلاش می‌کند تا تمایل جنگ افروزان را وادار به عقب نشینی کند. از سوی دیگر دولت باید به سرنوشت نسل‌های آینده و روزهای آتی کشور توجه می‌کرد. این در حالی است که از درآمدهای ارزی بیش از صدمیلیارد دلاری خبری نبود.

وی ادامه داد: دولت برای برای اداره روزمره معیشت و بازنگه داشتن سفره مردم و صرفاً چرخش روزمره امور کشور، نیاز به به ۵۰ میلیارد دلار به واردات داشت و اگر بنابر رشد و توسعه نیز بود به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای تامین معیشت و سرمایه گذاری نیاز بود. همه اینها در شرایطی بود که کشور با محدودترین درآمدهای نفتی در عمر دولت‌ها در ایران مواجه شد.

سخنگوی دولت گفت: البته شاید همین موضوع هم، یکی از دستاوردهای دولت است.؛ بدین شکل که کشور را در سه سال اخیر با بودجه‌هایی اداره کرد که کمترین اتکا را به نفت داشتند. در این وضعیت، با ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ قلم کالا بدون اینکه به وفور کالاهای اساسی در کشور صدمه‌ای وارد شود؛ به گسترش صادرات نیز پرداخت.

ربیعی تصریح کرد: بدین سان اهداف طراحان جنگ اقتصادی، به ثمر ننشست و ایران، ایران ماند. این موضوع، به طور طبیعی این وضعیت فشار سنگینی بر زندگی مردم وارد کرد. تورم و کاهش ارزش پول ملی، نتیجه تحریم‌های بی‌سابقه و وحشتناک بود.

وی افزود: البته بسیاری پیش‌بینی وضعیتی بدتر از این و فروپاشی ایران را داشتند ولی نه تنها اقتصاد ایران فرونپاشید بلکه در سال ۹۹ به رشد هم رسید هرچند همزمان، به زندگی مردم لطمه اقتصادی ناشی از تحریم نیز وارد شد و این موضوعی جدی برای دولت بود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای همین سیاست‌های حمایتی از سوی دولت، پیگیری شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان، ارائه بسته‌های حمایتی به گروه‌های ذینفع و افزایش حقوق کارگران و گروه‌های مورد حمایت از جمله این برنامه‌ها بود.

ربیعی گفت: با همه این اتفاقات، تحریم و عدم دسترسی به منابع، بر اقتصادِ عادت کرده به درآمدهای ارزی بالا، زندگی را برای مردم و کار را برای دولت‌، دشوار ساخت و مردم هنوز در آثار ناشی از تحریم به سر می‌برند. امروز در پایان دولت می‌خواهم بگویم تحریم باعث بهم خوردن تعادل قیمت بسیاری از کالاها در بازار شد.

وی اظهار کرد: این مسیری را که ما رفتیم‌، اشتباه نبود؛ هنوز هم می‌گوییم اعتدال تنها راه موفقیت و غلبه بر موانع است.

سخنگوی دولت گفت: برای موفقیت دولت سیزدهم دعا می‌کنیم. دولت آینده راه دشواری در پیش دارد. باید همگان انتظارات منطقی از دولت آینده، داشته باشیم. دولت آینده هم، در شرایط تحریم قرار دارد. تحریم، حقیقتی انکارناپذیر است.

ربیعی گفت: دولت آتی با چالش‌های سه گانه امروز دولت دوازدهم نیز روبرو خواهد بود. تغییرات آب وهوایی و خشکسالی، امری واقعی است و جدی. بدون تردید نمی‌توان با عادات مالوف‌، مسیر را ادامه دهیم. تغییرات اقلیمی و کرونا هم به عنوان افراطی گری انسان ساخته طبیعت، چالش‌هایی هستند که دولت آتی با آن مواجه خواهد بود. همیشه کرونا و تحریم هم آثار معیشتی و روانی خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: در کنار آن، تجربه ما در ۸ سال اخیر می‌گوید تنها راه موثر برای مواجهه با این چالش‌ها مدارا، عقلانیت و سختکوشی است که می‌توان با آن بر مشکلات فائق شد.

سخنگوی دولت گفت: طی حدود ۲۸ ماه سخنگویی دولت اعتدال، با مسائل متعدد داخلی و خارجی روبرو بودیم. در این مدت تلاش کردم سخنگویی را به عنوان پل ارتباطی و نقطه اتصال افکار عمومی و دولت، ترسیم کنم.

ربیعی تصریح کرد: سعی کردم که دیدگاه‌های جمهور را به دولت انتقال بدهم. هر هفته نیز سعی کردم دیدگاه دولت را به شما و مردم منتقل کنم و همه اینها، به واسطه شما رسانه‌ها رخ می‌داد. در کنار هم و با دیدگاه‌ها و مشرب‌های سیاسی مختلف، حوادث تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتیم.

وی تاکید کرد: در این مدت تلاش شد پاسخ‌ها مستند و همراه با نگاه علمی به پدیده‌ها باشده و همواره بر رعایت صداقت و راستگویی در بیان پاسخ‌ها به عنوان یک اصل اخلاقی، اهتمام می‌کردم؛ همچنین عدالت و انصاف در پاسخگویی و مواجهه با همه خبرنگاران را بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی رسانه آنان رعایت می‌کردم.

سخنگوی دولت گفت: بنابر سابقه مطبوعاتی خودم، خوشبختانه رابطه دوستانه‌ای با همه خبرنگاران داشتم به نحوی که در لحظات تلخ و شیرین در کنار آنان حاضر بودم. توصیه‌ام به همه شما این است که بپذیریم دولت آتی‌، دولت همه مردم ایران است؛ بپذیریم که انتخابات تمام شد اما شرارت‌های خارجی کماکان هست و ما در برابر آن شرارت‌ها نیازمند حضوری پرقدرت هستیم.

به گزارش مهر، در پایان آخرین نشست خبری، علی ربیعی از دو جلد کتاب با عناوین «مکالمات سه شنبه» و «دولت نامه» که مشروحی از نشست‌های خبری وی به همراه جزئیات کامل سوالات خبرنگاران و یادداشت‌های او در روزهای شنبه است، رونمایی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    43 18
    پررویی نجومی همینه
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      20 0
      پناه بر خدا از شر شیطان انسان نما
    • بلال IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      20 0
      چشم بسته غیب گفته، شخمی که شما در تمامی زمینه ها، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و... زدین، راهی برا دولت آینده نذاشتین که حالا راه دشوار باشه یا آسون،
    • سوخته IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      انشاالله
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      12 0
      آقای حسن روحانی و دولتش یک زمین سوخته تحویل رئیس جمهور دوره سیز دهم میدهد
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      13 0
      در شب تحلیف دولت سیزدهم و راحت شدن از شر دولت تخریب و نا امیدی یازدهم و دوازدهم با هشتاد میلیون ایرانی جشن ازادی از دور شدن بلای روحانی بگیرند
    • سید IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 0
      من و خانوادم حلالتون نمیکنیم حالا شما اینو میگی بنظر ما این بدشانسی ایرانیان بود که دولت شما آمد و خدا رو شکر که رفتید به قوه قضائیه میسپاریمتان
    • سوخته IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      2 0
      خاک بر سر تدبیر غرب پرستی تان کنند
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    20 0
    خیلی با حالید شما تو دولت تدبیر و امید یه دشمن فرضی درشت کردیذ به اسم سایه جنگ و همه بی لیاقتیهاتون رو انداختید گردن اون . شما دولت تخریب و بدبختی بودید
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    19 0
    روز آخر دیگه دروغ نگو، البته ترک عادت موجب مرضه
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 0
      رئیس دولت شخصی .... بود حالا از معاون اول سخنگو وزرا این دولت غیر پنهان کردن حقایق و دروغ گفتن به مردم چه توقعی دارید
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 0
      //اگر بار گران بودیم رفتیم //اگر نامهربان بودیم رفتیم //اگر این هشت سالِ پر مصیبت //بلای جانتان بودیم رفتیم //اگر ما بدتر از آقا محمد //ویا چنگیز خان بودیم رفتیم //اگر جای تلاش و خدمت و کار //به فکر جیبمان بودیم رفتیم //برای جذب آراء جوانان //اگر اهل چاخان بودیم رفتیم //اگر گفتیم ما خدمتگزاریم //ولیکن مثل خان بودیم رفتیم //اگر گفتیم مثل زانتیاییم //ولی مثل ژیان بودیم رفتیم //اگر جای گرانی و تورم //به فکر تیپمان بودیم رفتیم //اگر در بحثِ جنگِ اقتصادی //امیدِ دشمنان بودیم رفتیم //اگر ما بهترین نوعِ گزینه //برای غربیان بودیم رفتیم //سر دیگِ فساد و رانتخواری //اگر ما پهلوان بودیم رفتیم //برای مفسدانِ اقتصادی //اگر ما نردبان بودیم رفتیم //ز پر رویی اگر در ثبتِ گینس //رکورددار جهان بودیم رفتیم
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 0
    بمیرید بمیرید بمیرید از این غم بمیرید
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      4 0
      جشن ازادی کشور ایران از دست دولت کذاب مرداد ۱۴۰۰
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    لطف خدا بود بلههههه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 0
    برید ... شید ....فقط .... شید !!!
  • سلام IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 0
    دولت تدبیر و امید خودش همان سایه شومی است که هشت سال پدر ملت را درآورد و اعتماد بنفس بی نظیر این دولت حتی در هنگامه تورم ۴۵ درصدی ماهانه هم منت بر سر ملت میگذارد که این منم طاووس علیین شده.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 1
    ربیعی کاملا درست گفته که دولت اینده راه دشواری دارد چون ردحانی ویرانه و زمین مین گذاری شده تحویل میدهد . وضعیت امروز اقای رئیسی بی شباهات با وضعیت پایان جنگ و ویرانه های ان نیست . ربیعی بهتر از هر کسی میداند که چکار کرده اند و چه چیزی دارند تحویل میدهند .!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 1
    تا این گندهایی که دولت شما زده رو پاک کنه بله راه دشواری دارد
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 1
    باشه. فقط برو. برو ربیعی برو.
  • حمیدرضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 1
    با سلام عرض ادب و احترام ........ """ یقینا نانوشته های قتل های زنجیره ای دیگر نیاز به بررسی ندارد زیرا پشت صحنه آن اتفاقات در این سالها مانند هم کیش خود "" مسعود رجوی "" مثل عملیات فروغ جاودان با نیت براندازی جمهوری اسلامی با نمام قوا آمدند اما نتوانستند و شکست خوردند ..... .......
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      7 4
      حمید اقا چه سر نترسی داری !! دست تو لانه زنبور میکنی و به محدوه های تاریک و خطرناک قتل های زنجیره ای و سوژه های امنیتی .... میروی ! بترس و از این راه پر خوف و خطر بازگرد .
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    15 1
    وجود دولت تدبیر لطف عده ای احمق بود که خودشان را بیشتر از بقیه گرفتار کرد.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 1
    آقای ربیعی ....دانند...
  • BE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    10 1
    وجود دولت تدبیر، لطف خداوند بود/ دولت آینده راه دشواری دارد....عجب رویی ...گند زدند دو قورت و نیمش هم باقی
  • سید رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    دیشب غذا چی خوردی ......
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      4 0
      بیت المال با ماست و نوشابه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    خدایا خودت مسئولان دولت تزویر را از صفحه ی روزگار محو بفرما.آمین.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 0
    لعنت خداوند بر دروغگویان ! شماها سایه چه چیزی را از سر مردم بر داشتید ؟ سایه فقر و تنگدستی ؟ سایه بیکاری ؟ سایه بی سرپناهی ؟ سایه سختی و تنگنای معیشت ؟ سایه اعصاب و روان خراب ؟ شرمندگی سرپرستان خانوار از اداره زندگی ؟ سایه افزایش اعتیاد ، سرقت و .... ، خداوند بحق پنج تن آل عبا علیهم السلام به تمامی دردهای بی درمان و لاعلاج مبتلایتان کند !آمین یا رب العالمین !
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    اقای دکتر ربیعی ضمن قدر دانی از کارهای مثبت دولت / توده های مردم و حاشیه نشین های محروم و فراموش شده و مدیران و صاحبان کارخانه ها و تولیدی های کوچک و بزرگ و کشاورزان و دامداران و بازنشستگان و کارمندان مردم بی اب و وبرق خوزستان و بلوچستان و ... و سرمایه گذاران در بورس که دچار ضررهای خانمانسوز شدند و... با تمام وجود طعم تلخ سوء تدبیر و عدم صداقت دولت اقای روحانی را ا با تمام وجود حساس کرده اند لذا با توجیه گری غیر موجه و عملیات روانی و روش های نخ نما شده توجیه نمیشوند و فریب نمیخوردند .
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    وجود شیطان هم بی حکمت نیست گرچه دشمن اصلی انسان است.
    • بلال IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      13 0
      علی آقا شیطان بدبخت هفته ای یه جلسه میاد پیش اینا درس پس میده. با این همه دروغ و اعتماد به شیطان بزرگ و عدم اعتماد به یاری خدا. شیطان فقط میاد درسهاشو مرور میکنه و میره.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 0
      احسنت دقیقا همینطوره.
  • خلیج فارس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 0
    کجای دولت شما تدبیرولطف خدابود. خیانت های که به کشور ومردم کردید لطف شیطان بود
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 0
    اگر امثال شهید سلیمانی نبودند شما کشور رو دودستی تقدیم امریکا میکردید پررویی هم حد داره که شما از حد گذروندید
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    چون اینقدر دراین راه سنگ انداختید که میلیونها آدم عاقل هم نمیتوانند درستش کنند
  • حامد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    هیچ کس حقوق های نجومی را نادیده نمیگیره.هیچ کش پراید 140 تومنی و مساکن هفت برابری و دلار 25 تومنی را منکر نمیشه
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    خدای تو الله نیست الطاف الهی بیکران است ، شما الله را فراموش کرده اید و الله شما را به خودتان واگذار کرده شماها حداقل مدیون 85 مییلیون نفر هستید اگر ایمان به خدا داشتید توبه میکردید . شما و گروه تان با حیله ابلیس قدرت را به دست گرفتید و دنبال کدخدا رفتید نه الطاف الهی .
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    به والله وقاحت این دولت رو باید تو گینس ثبت کنند.
  • جعفر IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    آره ارواح .... هیچ بقالی نمی گه ماستم تُرشه
  • مهدی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 0
    هر چی خودمو نگه میدارم فحش ندم نمیزارن انگار
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    ساکت شید! فقط برید..
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    خودتی
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    اون لطف خدا بخورد توی سرت
  • DE ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    دولت تدبیر، لطف خداوند بود که ادامه نیافت و نامزدشان رای نیاورد .هم لطف خداوند بود تا به عیان و آشکارا ملت ایران عاقبت کدخدا پرستی را خود به چشم ببینند / برای دولت آینده راه دشواری را به ارث گذاشتیم همه چیز را خراب کردیم حالا اگه راس میگی درستش کن.
  • حسن IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    لعنت خدا بر دولت شما که بجز دروغ چیزی نداشتید
  • SE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 0
    بلایی که دولت بی تدبیر اصلاحات و روحانی بر سر کشور آوردند از زلزله 8 ریشتری فاجعه بارتر بود
  • ایانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    ربیعی خیلی ...متاسفم برات
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    خودشون میدونند چه بلایی برسرکشوراوردند
  • سید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    من و خانوادم حلالتون نمیکنیم حالا شما اینو میگی بنظر ما این بدشانسی ایرانیان بود که دولت شما آمد و خدا رو شکر که رفتید
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    ضایع ! چیزی که انتظار نداشتیم این بود که ربیعی تا این حد خودش رو ضایع کنه .
  • نیما IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    خود گویی وخود خندی عجب مرد هنرمندی.!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    خودشون هم دارند اعتراف می کنند که دولت اینده راه دشواری درپیش داره چون اینقدر تواین چند ساله گند زدند که حالا حالا درست بشونیست
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    خدا ازت نگذره
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    سلام اینها جلوه شیطان نیستند بلکه خود شیطان هستند شیطان جلوی اینها لنگ می اندازه.
  • قلی حرف IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    اتفاقا عذاب الیم بود بابت گناه رای به ظالم دادنمان
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    به ربیعی: برووووو
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    سکوت کن بی عرضه
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    اگر ۸سال لطف خداوند بودید پس چرا حتی یکسال بعدازان هم مسیر دشواری جلویشان هست!؟
  • مهدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    آره حتما از ترامپ یاد گرفتی که می‌گفت برگزیده خداست. ولی اله اونا وشما یکی...
  • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    این دنیا که میگذره... ولی اون دنیا همین هوچی بازیا و مظلوم نماییا رو جلوی خدا در بیارید اگه میتونید.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    ..... و ناگهان آب شدیدی آمد و همشان را با خود برد!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    خدا ازتون نگذره
  • ali IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    دولت بی تدبیر عذاب الهی بود برای کفران نعمت دکتر احمدی نژاد.
  • DE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    لطف خدا یا بی در وپیکری کشور که افراد نالایقی مثل تو و رئسیت به قدرت رسیدند ؟؟؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    دفع شر شما لطف خداوندی است - خداوند شما هارا که دلار هاو شمش های طلای وارداتی از نتیجه گرانی نفت از دوره احمدی نژاد را که به کشور وارد شده بود بین دار و دسته های خودتان تقسیم کردید و نفت را با برجام برای غرب ارزان کردید و مطابق لیاقتتان هم از مردم سیلی خوردید - البته از غرب هم مددی برای نجات از بی آبرویی شما چیزی دیده نشده دقیقا مثل شاه بیشتر آبرویتان را بردند - بروید الهی برنگردید - دیگه چیزی میل ندارید راستی مردم را خیلی .....فرض می کنید؟؟!!!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 0
    دفع شر شما از سر کشور بیشتر لطف خداوندی است
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    بله راه شما دشوار کردن راه بود/ همه جا را مین گذاری کردید ....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    ما به این زودی از شر این متفرعنین متکاثر وابسته رها نمی شویم. ساز مخالف زدنها (اپوزیسیون) بازی این بی هنران امروز و مدعیان فردا نزدیک است.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    دولت تدبیر و امید به : تاریخ افتاد و مردم همچنان لعن و نفرین و ننگ بر این دولت به اصطلاح تدبیر و امید می فرستند . لعنت ابدی خدا بر شما .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس