جهانگیری: روحانی کشور را از دوران سختی عبور داد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «حسن روحانی» در دوران ریاست جمهوری خود کشور را از یک دوران سختی عبور داد که جا دارد به سهم خودم به او خدا قوت و خسته نباشید بگویم.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در ابتدا لازم می دانم که از تمام وزرا و معاونین وزارا، استانداران و همه اعضای دولت تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم و در همین جا به رئیس‌جمهور عزیز، ارزشمند، دانشمند جناب آقای روحانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام عزیز و راحل ما بودند و در پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشتند و بعد از آن در استمرار جمهوری اسلامی در هرجا که لازم بود، نقش‌آفرین بود. دو دوره در مجلس شورای اسلامی خدمت او بودیم و وی در مجلس همواره به عنوان یکی از افراد موثر و صاحب نظر بود که در سختی ها به او مراجعه می‌شد.

ببینید:

فیلم/ جهانگیری: اجر کار روحانی در تاریخ ماندگار خواهد شد

وی افزود: آقای روحانی در زمان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق به ایران نقش مهم و محوری در فرماندهی جنگ و کمک به فرماندهی جنگ بر عهده داشت و ۲۴ سال به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود که ۱۶ سال به عنوان دبیر و ۸ سال هم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی در مهمترین و اساسی ترین و اصلی ترین تصمیمات مهم کشور حضور داشت و به عنوان گنجینه اسرار این کشور است و در دوران ریاست جمهوری خود کشور را از یک دوران سختی عبور داد که جا دارد به سهم خودم به او خدا قوت و خسته نباشید بگویم و مطمئن هستم اجر کار شما در نزد خداوند تبارک و تعالی هست و در تاریخ ماندگار خواهد شد و روزی اهمیت این کار بیشتر برملا خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی وقتی سکان دار مسئولیت ریاست جمهوری شد که کشور با تهدیدات و فرصت های ویژه روبرو بود. اشکال ما این است که زود این مسائل را فراموش می‌کنیم، از یک طرف تهدید و تحریم‌های شورای امنیت ذیل فصل هفتم به همراه تحریم های اتحادیه اروپا و تحریم های ریاست جمهوری آمریکا را داشتیم که کشور را در تنگنا قرار داده بود، از نظر اقتصادی در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و از نظر سیاست داخلی در شرایط اوج اختلافات داخلی در نهادهای رسمی و حکومتی بودیم. به طوری که رئیس‌جمهور در مجلس علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه نوار پخش می‌کرد و حرف می زد، این فضایی بود که دولت کار خود را در آن شروع کرد.

جهانگیری گفت: انتخاباتی در سال ۹۲ برگزار شد و نتیجه آن انتخابات این بود که مردم امید به تغییر امور و اصلاح آن پیدا کردند. فرصت بسیار مهمی بود که امید مردم به دستگاه‌های اجرایی پیدا شده بود و خصوصاً نخبگان جامعه سرشار از امید نسبت به آینده بودند.

وی تاکید کرد: در همان سالهای اول دولت در جلسه‌ای دعوت بودیم، یکی از هنرپیشه های سرشناس کشور در جلسه شرکت داشت. برای من سوال بود که چرا در جلسه شرکت کرد! او چند دقیقه سخنرانی کرد و گفت که من خودم هم نمی دانم چرا در این جلسه حضور دارم، فقط می‌دانم که حالم خیلی خوب است. قبلاً از ناراحتی، همه همیشه در کوه و بیابان بودیم، الان هر کجا دعوتم می‌کنند فکر می‌کنیم باید شرکت کنیم و یک امید به آینده داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه عده‌ای کارآمدی را مقایسه می کنند، توجه داشته باشند شرایط کار دولت در اوضاعی شروع شد که با تحریم‌های گسترده روبرو بودیم که من به آنها اشاره کردم و این تحریم ها در سال ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ تا اجرایی شدن برجام در دی ماه ۹۴ ادامه داشت.

جهانگیری گفت: دستاوردهای دولت در این دو و نیم سال را با هر دوره دیگری می خواهید مقایسه کنید تورم کاهنده، رشد اقتصادی فزاینده و سرمایه‌گذاری نیز فزاینده بود. از سوی دیگر بخش خصوصی فعال و ایجاد اشتغال قابل توجه بود و انسجام در قوای سه‌گانه در سطح بالایی بود و جریانات سیاسی امیدوار به آینده بودند.

وی اظهار داشت: از دی ماه سال  ۹۴ یک اتفاق ویژه افتاد و برجام به عنوان بزرگترین دستاورد دیپلماسی دوران معاصر ایران به دست آمد، که با هیچ کدام از دستاوردهای قبلی قابل مقایسه نیست و ایران به تنهایی در مقابل ۶ قدرت بزرگ نشست و مذاکره کرد، مذاکره این بود که آمریکایی‌ها بعد از آن گفتند ایران سر ما کلاه گذاشت.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: البته آنها دروغ می‌گویند چون این مذاکرات منجر به یک توافق شده بود و هیچ کس سر دیگری کلاه نگذاشت. به هرحال این دستاوردها دوره اول ریاست‌جمهوری را به شکلی کرد که در انتخابات ۹۴ مجلس هر کس در هر جا اعلام کرد که ما حامیان دولت هستیم رای آورد.

جهانگیری گفت: چه مُهر تاییدی بالاتر از اینکه مردم افرادی را انتخاب کردند که حامی دولت بودند، کف میزان رای تهران از سقف نمایندگان دور بعد بالاتر بود. در سال ۹۶ و در آن رقابت نفس گیر مُهر تایید مهم مردم ایران با بیش از ۲۴ میلیون رای بر عملکرد رئیس جمهور در واقع مُهر تاییدی بود بر عملکرد و سیاست‌های دولت یازدهم بود. شاید بگوییم که در دوره اول، مردم برای «نه» به دیگران به آقای روحانی رای دادند اما در دوره دوم روحانی با کارنامه‌اش خدمت مردم ایران آمد و آن رای تاریخی را از مردم ایران گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 0
    وقاحت وقتی که در یک نفر ،تجسم پیدا میکند !میشه.............
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 0
      ما در معنی عبور کشور توسط این دولت گیج هستیم! یک زمانی حسن روحانی در مشهد گفت ما از رکود عبور کردیم که البته کارشناسان و خبرگان اقتصاد گفتند گمان دارند یک نظریه جدید اقتصادی برای اولین بار توسط روحانی ارائه شده است که احتمالاً جایزه نوبل اقتصاد را نصیب رو.... خواهد کرد! ظاهراً جهانگیری هم در پی دریافت جایزه نوبل است! چرا که نه؟! مگر از این دو در اقتصاد جهان خبره تر هم داریم؟!
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    10 0
    ﺭاﺳﺖ ﻣﻴﮕﻮﻳﺪ ﻋﺒﻮﺭ ﺩاﺩ ﻭﻟﻲ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ اﺯ ﺩﺳﺖ ﺩاﺩﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 0
    مردم : یادتان هست چقدر به شما دررررررررررررررررررررررررررررروغ گفتیم؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    این مثل همون دروغ از رکود پریدیم دولت راستگویان است
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    مستر، هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشِ. از نگاه مردم ایران: روحانی کشور را به دوران سختی فرو برد
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    به روباه گفتن شاهد بیار گفت دمبم
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    لعنت ابدی خدا بر بانیان ناکارآمد وضع موجود
  • سیاوش IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    روحانی کشور را از دوران سختی عبور داد و به فاجعه رساند!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    لعن ا.. علی قوم ظالمین
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    آقای معاون اول لطفا ای کاش نظر مردم را هم از عملکرد دولت خود جویا می شدید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    7 0
    بازخواست تو و روحانی را خواستاریم
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 0
    خود گویی و خود خندی عجب .... خردمندی
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    شما کلکم اجمعین کشور را در باتلاق فرو برده اید، حالا دچار خود شیفتگی هم شده اید؟!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    تواشتباه کردی که دولتتان مردم ازدوران سخت نجات داده لعنت خدابرهمه دولت بی تدبیروبی امید
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    سوپر پر روی فوق نجومی،سکوت کن....!!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    اسحاق! ...
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    ههههههههههههههههع
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    اقای جهانگیری از شما پنهان نیست و بهتر میدانید که اقای روحانی و شما و دوستانتان غربزده تان با ساده لوحی و اعتماد حد اکثری به غرب و با وجود گله های جاسوسان رخنه کرده میان شما کشور را به وادی های بسیار خطرناک و سخت وارد کرد ید . اگر لطف خداوند و رهبری های خردمندانه رهبر معظم و صبر بی نظیر مردم نبود ایران دچار سرنوشتی بمراتب بدتر و خطرناکتر از لیبی و سوریه گرفتار شده بود . .
  • ايراني غيور IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    (لیبرالها)عاقبت بخير نشن كه ملت را به ذلت كشاندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس