زندان

یک شهروند کویتی که به تازگی از زندان عربستان سعودی آزاد شده است، از شکنجه شدید خود خبر داد.

به گزارش مشرق، «ناصر الهاجری» شهروند کویتی که اخیرا از زندان عربستان سعودی آزاد شده است، با  انتشار ویدوئی گفت که میزان شکنجه زندانیان در عربستان باور کردنی نیست.

به نوشته وبگاه mbsmetoo او در این ویدئوی کوتاه گفت که تنها هدفش آگاه‌سازی از رنج و سختی‌هایی است که انسان‌ها در زندان‌های عربستان متحمل می‌شوند. او شکنجه‌ها را «وحشیانه» و «غیر انسانی» دانست و همچنین گفت که می‌خواهد به حق و حقوق خود برسد.

الهاجری همچنین گفت که تحت شکنجه‌هایی قرار گرفته است که به قول او به هیچ وجه انتظار آن را از مقامات یک کشور مسلمان نداشت و معتقد است که اگر به دست رژیم صهیونیستی به زندان می‌افتاد، این میزان شکنجه نمی‌شد.

انجمن حقوق بشری «سند» (مستقر در لندن) این ویدئو را در صفحه توئیتری خود منتشر کرده است. این انجمن چندی پیش نیز سخنان فردی به نام «خالد الجهنی» را منشتر کرد که از شکنجه‌های شدید خود و دیگر زندانیان طی دوران بازداشتش در عربستان سعودی خبر می‌داد.

او گفت که صدای فریاد زندانیانی که شکنجه می‌شدند، همیشه به گوش می‌رسید  و افرادی را دیده که از شدت شکنجه بیهوش شده بودند.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز روز جمعه در گزارشی نوشت که «سالم المزینی» که زمانی یکی از مقام‌های رژیم سعودی بوده در شکایت‌نامه‌ای که تقدیم دادگاهی در کانادا شده، نوشته که بارها مورد ضرب و شتم از ناحیه کف پا و کمر قرار گرفته است.

ضرب و شتم با شلاق و میله‌های آهنی، محرومیت از غذا و شوک الکتریکی برخی از دیگر روش‌های شکنجه  علیه المزینی بوده. او علاوه بر این شرح داده که مقام‌های زندان او را مجبور کرده‌اند روی چهار دست و پا راه برود و صدای سگ در بیاورد.

این مقام سابق سعودی تصاویر وحشتناکی از آثار شکنجه و ضرب و شتم روی بدنش را ضمیمه گزارشش کرده و نوشته مأمورهای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی این شکنجه‌ها را به او تحمیل کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس