کد خبر 1253808
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

از زمین تا آسمان آه است می دانی چرا؟      

یک قیامت گریه در راه است می دانی چرا؟

بر سر هر نیزه خورشیدی ست یک ماه تمام

بر سر هر نیزه یک ماه است می دانی چرا؟

مُحَرَّمُ الحَرام اولین ماه سال هجری قمری است. دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است. واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان شد در ماه محرم سال ۶۱قمری اتفاق افتاد. شیعیان و عاشقان ابا عبد الله الحسین(ع) هر سال از ابتدای این ماه سوگواری کرده و مراسمات مختلفی جهت زنده نگاه داشتن این واقعه برپا میکنند.

طرح محرم و شهادت امام حسین(ع)

حتما شما هم تابحال  بنر محرم که به صورت کاملا حرفه ای و شکیل توسط طراحان اختصاصی سایت پارس گرافیک طراحی شده را بارها در کوچه ها و خیابان های شهر دیده اید  معمولا طرح بنر محرم در قالب استند های شهری ، اطلاع رسانی مجالس محرم ، پلاکاردهای تسلیت محرم و... طراحی و اکران می شوند.

طرح های بنر محرم باید قالبا بیانگر اهداف قیام شکوهمندانه امام حسین (ع)، رشادت ها و ازخود گذشتگی ها و مملو از حزن و اندوه و عشق به اباعبدالله باشند.

 آیا تابحال به این فکر کرده اید که طرح های بنر محرم را بصورت فایل های لایه باز ( قایل ویرایش)  و با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید و خودتان این امکان را داشته باشید با انجام تغییرات از این طرح ها استفاده کرده و به نوعی آنها را شخصی سازی کنید؟

نکته:فایل یا طرح لایه باز معمولا به طرح هایی گفته می شود که در فتوشاپ طراحی شده و هنگام خروجی گرفتن فایل ، بدون یکی کردن لایه ها، فایل را با پسوند  psd  یا  tif   و ...  ذخیره می کنند  که این فایل ها توسط هر شخصی که با فتوشاپ آشنایی داشته باشد قابل ویرایش است.

لازم به ذکر است هر فایلی که بصورت لایه باز ذخیره سازی شده باشد را می توانید شخصی سازی کنید. طرح هایی مانند کارت ویزیت برای کسب و کار خود ، طرح های پست ایستاگرام و... که تمامی این فایل ها بصورت متنوع و کاملا حرفه ای در پارس گرافیک موجود و در دسترس است.

اما در این مقاله هدف ما، آشنایی شما با طرح محرم و انواع آن است. به همین منظور به سایر موراد نمی پردازیم.

ویژگی های طرح های محرم

المان ها و عناصری که در طرح محرم استفاده می شوند منحصر به این موضوع است. تا بیینده در این فضا قرار بگیرد و درگیر این موضوع شود.

معمولا طرح های تسلیت با زمینه تیره طراحی می شود و طرح های مرتبط با ماه محرم نیز می تواند جزو این دسته باشند ولی باید این موضوع را در نظر گرفت شهادت با این واقعه در هم آمیخته شده است. پس باید توجه داشت علاوه بر اینکه طرح های بنر محرم جهت ابراز همدردی و تسلیت طراحی می شوند باید عناصری که بیانگر شهادت و ایثار نیز باشند در این طرح ها گنجانده شوند که به نوعی واقعه کربلا و ایام محرم را به تصویر بکشند.

طراح باید علاوه بر اینکه واقعه کربلا را تسلیت می گوید، تمام تلاش خود را در راستای حفظ و معرفی فرهنگ عاشورا انجام دهد.

لازم به ذکر است در طرح های محرم از از المان های مذهبی و اسلامی مانند تصویر گنبد و ضریح امام حسین (ع)، کادر  تذهیب، تایپوگرافی های مرتبط با این ایام و هر نمادی که می تواند به بیان این موضوع کمک کند استفاده می شود.

طراحی بنر محرم

انواع طرح های ماه محرم در پارس گرافیک

• طرح بنر پشت منبر و پشت سن مجالس عزاداری

• طرح بنر استند شهری عمودی

• طرح های بنر تسلیت پلاکارد شهری

• طرح پست اینستاگرام مربوط به محرم

• طرح های اطلاع رسانی مجالس عزاداری محرم

• طرح مراسم شیرخوارگان حسینی

• طرح های بیلبورد و پل عابرپیاده

• طرح های استند

• طرح های موکب و ایستگاه های صلواتی

مشخصات کلی طرح های محرم در پارس گرافیک

طرح های استند شهری و بنر های پشت منبر مجالس عزادری با اندازه 200*300 و رزولوشین 72 طراح شده

طرح های افقی پلاکارد شهری در سایز 280 در 100 ، رزولوشن  72 طراحی و در دسترس قرار گرفته

طرح های بنر استند اداری سایز 200*90 با رزولوشن 72 طراحی شده

دقت داشته باشید به دلیل استفاده از عناصر و المان ها و تصاویر متفاوت در طرح ها حجم فایل ها متفاوت خواهد بود.

منبع: پارس گرافیک

ParsGraphic.ir


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس