اسرائیل

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی از فراخواندن سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل توسط وزرای خارجه و جنگ این رژیم برای برگزاری نشست با موضوع حمله به کشتی «مرسر استریت» خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی که اتهام‌زنی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش به ایران درباره حمله ادعایی به کشتی مرسر استریت ادامه دارد، تل‌آویو در تدارک برای رایزنی با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل است.

«آمیخای استاین» خبرنگار ارشد حوزه دیپلماتیک شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری از تشدید تحرکات این رژیم برای بین‌المللی کردن اتهام‌زنی‌های تل‌آویو به تهران در رابطه با حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان خبر داد.

این منبع رسانه‌ای صهیونیست در توییتر خود خبر داد، «یائیر لاپید» وزیر خارجه و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در تل‌آویو را برای صحبت درباره کشتی «مرسر استریت» فراخواندند.

طبق این گزارش، قرار است در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، درباره «دخالت ایران در حمله به مرسر استریت» صحبت شود.

جمعه هفته گذشته بود که یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، کشتی مِرسِر استریت که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت.

پس از انتشار این خبر، صهیونیست‌ها از همان ابتدا بدون هیچگونه مدرکی شروع به اتهام زنی علیه ایران کردند. ابتدا یائیر لاپید وزیر خارجه و سپس «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس علیه ایران اتهام زنی کردند.

بعد از تل‌آویو، لندن و سپس واشنگتن ضمن تکرار اتهام زنی بی سند و مدرک صهیونیست‌ها علیه ایران، تهران را به «عواقب این حمله» تهدید کردند.

بنا بر گزارش‌ها، در جریان هدف قرار گرفته شدن کشتی مرسر استریت، یک شهروند بریتانیایی و یک شهروند رومانیایی جان خود را از دست دادند.

پس از تکرار اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به ایران درباره حادثه کشتی مرسر استریت، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد تمامی این اتهامات بی‌اساس، هشدار داد که ایران هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

خطیب‌زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی خواند که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 3
    ما از شورای امنیت میخواهیم تأسیسات هسته ای اسرائیل را متوقف کنه ،اسرائیل خطری برای بشریت.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      0 1
      اسرائیل فقط واق واق میکند.. پشه داره مزاحم شیر میشه
  • ... IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 3
    ایران غزه نیست که بتونین غلط های اضافی بکنین. بلایی سرتون میاریم که حرف زدن هم یادتون بره
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 2
    دست از پا خطا کنید طوری می زنیم که ندونید از کجا خوردید. ابهت آمریکا و انگلیس رو خواهیم شکست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس