کد خبر 1254220
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
داعش نمایه

معاون فرمانده عملیات الانبار حشد شعبی عراق ضمن تشریح علل حملات داعش به مناطق غربی این کشور از عملیات انجام شده حشد شعبی و وارد شدن ضربات مهلک به تکفیری‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، «احمد نصرالله» معاون فرمانده عملیات الانبار حشد شعبی از وجود مکان امن برای داعش خبر داد که امکان اقدامات تروریستی به آنها در مناطق غربی الانبار را می‌دهد.

وی افزود: اقدامات تروریستی که داعش در مناطق مختلف به ویژه در غرب استان الانبار انجام می‌دهد به سبب وجود پناهگاه امن آنها در برخی مناطق از جمله «وادی حوران» و مناطق نزدیک به مرز عراق و سوریه، اردن و عربستان تا مناطق بخش «هیت» به ویژه منطقه الشامیه است.

بیشتر بخوانید:

متلاشی شدن شبکه تروریستی مسئول انفجار اخیر در شهرک صدر بغداد

وی تصریح کرد: مناطق نزدیک به منطقه الجزیره از توابع بخش «هیت» هم برای داعش مهم است زیرا امکان تحرک و جابجایی به آنها به مناطق صحرای غربی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تداوم حملات تروریستی داعش در عراق؛ ۵ کشته و شماری مجروح

احمد نصرالله گفت: فرماندهی عملیات حشد شعبی، عملیات بزرگی علیه داعش در مناطق صحرایی و غرب الانبار انجام داده است و مرکز داعش در نزدیکی «وادی حوران» را منهدم کرده است. در این عملیات ۱۱ مخفیگاه داعش منهدم و شمار زیادی از عناصر داعشی کشته و ادوات آنها منهدم شد.

وی افزود: در جریان این عملیات تعدادی موتور سیکلت به دست نیروهای حشد شعبی افتاد که تروریست‌ها از آن برای انجام اقدامات تروریستی استفاده می‌کردند. همچنین مقادیری تسلیحات داعشی به دست حشد شعبی افتاد که از آن برای اقدامات خود در مناطق غربی عراق استفاده می‌کردند.

احمد نصرالله تاکید کرد که عملیات علیه داعش ادامه دارد تا همه مناطق از لوث داعش پاکسازی شود.

دفع حمله داعش به جنوب کرکوک

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق به متلاشی کرد یک شبکه داعشی در جنوب استان کرکوک شدند.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی  عراق آمده است: نیروهای تیپ ۱۸ پلیس عراق موفق به هلاکت یک تروریست و گروه همراه او شدند.

نقش دوربین‌های حراراتی در کنترل مرز عراق با سوریه

«عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ فردی که قصد عبور از مرز سوریه به عراق را داشتند به دام نیروهای امنیتی عراق افتادند.

وی افزود: تکنولوژی جدید و تحکیم مرزهای عراق با سوریه از جمله نصب دوربین های حرارتی پیشرفته و قرار دادن کمین، نقش زیادی در ممانعت از ورود افراد از سوریه به عراق داشته است و طی هفته‌های گذشته بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    (داعش )= (دولت امریکا عبری شیطان)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس