کد خبر 1256918
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
نقش پایگاه عین الاسد در بی‌ثباتی غرب عراق

معاون فرمانده عملیات الانبار حشد شعبی عراق به نقش پایگاه عین الاسد در بی‌ثباتی مناطق غربی این کشور اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «احمد نصرالله» معاون فرماندهی عملیات الانبار حشد شعبی عراق به دلایل رخنه‌های امنیتی در مناطق غربی عراق اشاره کرد.

وی افزود: علت عدم  غلبه بر داعش در الانبار، عدم کنترل مرز عراق و سوریه به طور کامل است. مناطق سوری در نزدیکی مرز به طور کامل امن نیست و این فرصتی برای ورود تروریست‌ها به اراضی عراق ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روایت هولناک نظامیان آمریکایی از جهنم عین‌الاسد

احمد نصرالله تاکید کرد: مناطق نزدیک به مرز عراق از سمت سوریه به ویژه منطقه صحرای «الشامیه» از توابع «الرطبه» در غرب الانبار، امن نیستند.

وی اظهار داشت: علت مشکلات امنیتی در مناطق غربی عراق، عدم تجهیز نیروهای امنیتی مستقر در این مناطق از حیث لجستیکی است. یعنی نیروهای امنیتی به طور کامل از نظر لجستیکی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و علاوه بر آن در مناطق مرزی دوربین‌های حرارتی نصب نشده است.

احمد نصرالله گفت: برخی مناطق صعب العبور و فاقد حمایت لجستیک است و تعقیب تروریست‌ها در آن بسیار دشوار است.

وی افزود: میزان مسافتی که نیروهای گارد مرزی عراق می توانند پشت مرزها حرکت کنند از ۱۵ کیلومتر فراتر نمی‌رود و این عملیات تعقیب داعش در مناطق مهمی مانند «وادی التبل» و «وادی حوران» و مناطق «القذف» و «جلابات» را دشوار می‌کند.

احمد نصرالله تاکید کرد: عدم حضور نیروهای امنیتی در این مناطق و بسنده کردن به عملیات‌های پیشدستانه‌ای که فرماندهی عملیات الانبار حشد شعبی و ارتش عراق انجام می دهد، فایده‌ای ندارد.

وی بر لزوم تجهیز مرزها به دوربین‌های حرارتی و پشتیبانی و رصد هوایی تاکید کرد و گفت: مناطق غربی به علت وجود پایگاه عین الاسد، منطقه ممنوعه پروازی است و پهپادها اجازه فعالیت ندارند. مکاتباتی در این باره با فرماندهی عملیات مشترک عراق شده است و به زودی این مشکل حل خواهد شد تا از پهپاد برای تامین امنیت مرز عراق و سوریه  و غرب عراق استفاده شود.

حضور حشد شعبی در خانقین ضروری است

«عدی الخدران» از فرماندهان حشد شعبی عراق گفت: حضور حشد شعبی در خانقین در استان دیالی خواسته مردمی است.

وی از تحرکات برای بی‌ثباتی این شهر با هدف بازگردانیدن نیروهای پیشمرگه و بیرون راندن حشد شعبی در آن پرده برداشت و گفت: درخواست‌هایی از سوی ساکنان استان دیالی برای بازگردانیدن حشد شعبی به برخی مناطق برای برقراری امنیت در آن شده و به شدت با بازگشت پیشمرگه به دیالی مخالفت شده است.

دفع حمله داعش به شمال شرق دیالی

همزمان منابع عراقی از دفع حمله داعش به منطقه زراعی در شمال شرق استان دیالی خبر دادند.

«شاکر مازن التمیمی» رئیس ناحیه «العباره» در ۱۳ کیلومتری شمال شرق بعقوبه گفت: نیروهای پلیس حمله داعش به یکی از پست‌های امنیتی را در منطقه «الحد الاخضر» در شرق «العباره» در استان دیالی دفع کردند.

وی از زخمی شدن یک غیرنظامی و انتقال آن به بیمارستان خبر داد و اوضاع را آرام دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس