کد خبر 1254729
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران تشکیل شد

هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران در دوره ششم متشکل از مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی در آغاز آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران تشکیل شد.

به گزارش مشرق، عیسی فرهادی فرماندار تهران در آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران، اظهار کرد: از تلاش های شبانه روزی شورای پنجم به ریاست محسن هاشمی تقدیر می کنم. همچنین از تلاش های پیروز حناچی شهردار تهران قدردانی می کنم و این مراسم به میزبانی استانداری تهران تشکیل شده است.

ببینید:

فیلم/ ادای سوگند اعضای جدید شورای شهر تهران

وی افزود: در ابتدا درخواست می کنم که از آقایان مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی به عنوان هیئت رئیسه سنی شورای ششم در جایگاه قرار بگیرند تا مراسم را به صورت رسمی آغاز کنیم.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: معمولا در جلسات تحلیف در آغاز شورا یا مجلس گزارشی از انتخابات داده می شود و انتخابات در تهران از حساسیت بالایی برخوردار است و رای بالایی نیز دارد و اگر همراهی و همکاری دستگاه های مختلف بویژه شورا و شهرداری تهران نباشد قطع به یقین ما در فرآیند انتخابات با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که در دوره های گذشته این همکاری وجود داشت و مشکلی وجود نداشت.

فرهادی گفت: در تهران کاری که انجام شد در سال ۱۳۹۶ ما ۴ هزار و ۴ شعبه داشتیم که در این انتخابات ۲۹۰ به آن افزایش یافت و به ۴ هزار و ۲۹۴ شعبه افزایش یافت و با توجه به شرایط کرونایی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد و برای نخستین بار کمیته بهداشت وارد و بیش از ۳ هزار بازرسی در شعب فرایند انتخابات بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: افزایش واحدهای سیار و واکسیناسیون عوامل اجرایی و توزیع ۲۴ میلیون برگه تعرفه و ۴ انتخابات همزمان برای نخستین بار در تهران داشتیم که کار بسیار سخت و دشواری بود و یک انتخابات محلی با نظارت مجلس و یک انتخابات ریاست جمهوری با نظارت شورای نگهبان را برگزار کردیم.

فرهادی گفت: به هر حال کار بسیار ارزشمندی انجام گرفت و ماحصل این انتخابات اعضای شورای شهر فعلی است که در جلسه حاضر شدند و انتخابات با نظارت کافی برگزار شد. همچنین باید به همکاری شورای پنجم در طول دوره گذشته اشاره کرد و ۳۱۹ جلسه شورا برگزار کرد و ۸۶۶ مصوبه داشت با عنوان های مختلف که برخی از این مصوبات زیرمجموعه هایی داشت و ۷۷ مصوبه از این تعداد مورد اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت که در نهایت ۱۶ مصوبه به هیئت اختلاف وزارت کشور ارسال شد و از این تعداد ۱۴ مصوبه مورد تایید قرار گرفت و دو مصوبه نیز نظر شورای شهر تامین شد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس