کد خبر 1254805
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
لبنان نمایه

یک روزنامه لبنانی نوشت، رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از جنگ ۳۳ روزه از جنگنده برای حمله به جنوب لبنان استفاده کرد و خطوط قرمز تعیین شده در جنوب پس از پایان جنگ مذکور را زیر پا گذاشت.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دو حمله به جنوب لبنان و دقیقا به منطقه «الدمشقیه» در بیرون  شهر «المحمودیه» (ما بین شهرستان‌های جزین، مرجعیون و النبطیه) داشتند. این دو حمله یک منطقه غیرمسکونی را هدف گرفت و رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند محل شلیک راکت‌هایی را هدف گرفته‌اند که دیروز (چهارشنبه) به سمت شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» شلیک شد (جزئیات بیشتر).

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام همین خبر مدعی شد: حملات ارتش (به لبنان) ادامه دارد و در مقابله با تلاش‌های تروریستی علیه اسرائیل بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت حزب‌الله از نخست وزیری«میقاتی»

«الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: علیرغم آنکه دشمن صهیونیستی حملات بامداد امروز را پاسخ به راکت‌های دیروز می‌داند اما تحلیلگران نزدیک به نهاد امنیتی در تل‌آویو عمدا اعلام کرده‌اند که این حمله پایگاه‌های حزب‌الله را هدف قرار ندارد و یک پیام بوده ست. اما این حمله، خطوط قرمز تعیین شده در جنوب پس از پایان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ را زیر پا گذاشت. (از آن زمان) اولین باری بود که دشمن از جنگنده برای حمله به خاک لبنان در عمق جنوب استفاده کرد و پیش‌تر در پاسخ به شلیک راکت- چه به سمت شبعا یا شمال فلسطین- با بمباران توپخانه‌ای پاسخ می‌داد.

بیشتر بخوانید:

حزب الله: برای تشکیل دولت از گزینه حریری حمایت کردیم

این روزنامه افزود: مقاومت هنوز حرف خود را نزده است. «الاعلام الحربی» به انتشار خبر این دو حمله کفایت کرده است. آخرین باری که دشمن از جنگنده برای بمباران پایگاه‌های مقاومت استفاده کرد در فوریه ۲۰۱۴ بود. زمانی که جنگنده‌های اسرائیلی یک پایگاه حزب‌الله در مرزهای لبنان و سوریه را هدف گرفت. علیرغم آنکه حمله مذکور یک نقطه مبهم از نظر قرار گرفتن در خاک سوریه یا لبنان را هدف گرفته بود اما حزب‌الله بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد این حمله در اراضی لبنان بود و مقاومت فورا عملیاتی در مزارع شبعا انجام داد، عملیاتی که در پاسخ به تلاش دشمن برای نقض قواعد درگیری آماده کرده بود.

الاخبار تأکید کرد: از سال ۲۰۰۶ مقاومت معادله بازدارندگی در مقابل دشمن را ثابت کرده و آن را از انجام هر تجاوزی به اراضی لبنان بازداشته است. صرف نظر از روش بازسازی تثبیت بازدارندگی، اگر مشخص شود که دو حمله مذکور در چارچوب تلاش اسرائیل برای اخلال در توازن ظریف بازدارندگی باشد ، انتظار نمی‌رود که (به این رژیم) اجازه عبور از این معادله داده شود.

بیشتر بخوانید:

ارتش لبنان: نقض حریم هوایی کشور توسط صهیونیست ها در حال پیگیری است

از سوی دیگر «یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» درباره واکنش رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ اهمتی ندارد زیرا گلوله‌ها در مناطق باز افتادند و هدف (این اقدام) رسانه‌ای است. بر اساس این گزارش منظور تحلیلگر مذکور آن است که دولت «نفتالی بنت» می‌خواهد بگوید ضربات متعددی در پاسخ به شلیک راکت‌ها وارد کرده اما بدون آنکه تأثیری جدی در واقعیت داشته باشد.

الاخبار افزود، نفتالی بنت و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خبر شلیک راکت را شدند و تصمیم به مدیریت حادثه گرفتند. بنت هنگام خروج از جلسه در پاسخ به سوالی در همین باره گفت «همه چیز خوب است. اتفاقات تحت کنترل است». پس از آن گانتز جلسه با فرماندهان ارشد نظامی و سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی داشت و در نهایت تصمیم گرفته شد پیامی شدیداللحن خطاب به «یونفیل» (نیروهای حافظ صلح سازمن ملل) فرستاده شود.

بر اساس این گزارش، وب‌سایت صهیونیستی «واللا» گزارش کرده «دستگاه‌های امنیتی (رژیم صهیونیستی) برآورد می‌کنند که گروه‌های فلسطینی مسؤول شلیک این راکت‌ها هستند و حزب‌الله آن را نادیده می‌گیرد». این اتفاق حدود دو هفته پیش درباره شلیک راکت به سمت الجلیل غربی نیز تکرار شد و رسانه‌های دشمن صهیونیستی گزارش کردند که از نظر دستگاه‌های امنیتی، گروه‌های فلسطینی در پشت این عملیات هستند و حزب‌الله ارتباطی به آن ندارد.

واکنش رژیم صهیونیستی به شلیک راکت‌های دیروز انتقاد برخی از رسانه‌های این رژیم را دنبال داشته است. «واللا» در همین رابطه گزارش کرد «هویت شلیک‌کننده این راکت‌ها معنای ندارد (نفس کار مهم است) این دومین حادثه طی دو هفته و پنجمین آن طی دو ماه و نیم  است. این در حالی است که وضعیت نوار غزه آرام است. حالت بازدارندگی متقابل میان اسرائیل و حزب‌الله وجود داشته اما در هفته‌های اخیر وضعیت به سرعت تغییر کرده است.

این وب‌سایت افزود: ادامه شلیک راکت، دستگاه‌های امنیتی را ملزم می‌ساز تا عمیقا بررسی کنند و ببینند آیا حزب‌الله مهره‌های بازی شطرنج را به حرکت درآورده است (یا خیر).

واللا در ادامه نوشت: وضعیت پیچیده است. سطح سیاسی (در اسرائیل) با بحران‌های سختی روبروست و برای عدم ورود به درگیری داخلی در لبنان و مقابله با جامعه بین‌المللی تلاش می‌کند. همزمان چالش‌های سیاسی و امنیتی این رژیم را مجبور می‌کند که با کشورهای غربی بر روی ایران متمرکز شوند.

از سوی دیگر ، منابع خبری از آماده‌باش یگان زرهی ارتش این رژیم در نزدیکی مرز لبنان خبر داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس