امیدواری ظریف به گسترش مناسبات ایران و بنگلادش در دوره جدید

وزیر امور خارجه در دیدار همتای بنگلادشی نسبت به گسترش مناسبات ایران و بنگلادش در دوره جدید ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، «شهریار عالم» وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش که به نمایندگی از دولت این کشور در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد، ظهر امروز (جمعه) در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوعات روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با تشکر از دولت بنگلادش برای اعزام هیأت عالیرتبه این کشور به ریاست وزیر مشاور در امور خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان و با مرور بر حوزه های مختلف روابط دو کشور در بخشهای دوجانبه، چندجانبه و خصوصا همکاری ها در سازمان همکاری اسلامی و مواضع بنگلادش در خصوص موضوع فلسطین، از همکاریهای هشت سال گذشته دولت بنگلادش در زمینه گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توجه ویژه آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به روابط در حوزه های منطقه ای و همسایگان ابراز امیدواری کرد در دوره آینده، روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در مسیر گسترش هر چه بیشتر و با استفاده از روش های خلاقانه برای توسعه همکاری ها ادامه یابد.

شهریار عالم نیز در این دیدار با بر شمردن زمینه های قابل گسترش همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف دوجانبه و سایر همکاری ها، از تلاش هشت ساله ظریف در زمینه روابط دو کشور قدر دانی کرد.

موضوعات مربوط به آوارگان  روهینگیایی، همکاری های در سازمان همکاری اسلامی و پرواز مستقیم بین دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر بین دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه ایران طی چند روز گذشته با وزرای خارجه عمان، کویت و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف به ایران سفر کرده بودند، دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس