کد خبر 1255362
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
بیروت: از اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه موقت لبنان حملات رژیم صهیونیستی به شمال این کشور را نقض حاکمیت لبنان دانست از شورای امنیت سازمان خواست حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

به گزارش مشرق، «زینه عکر» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه موقت لبنان دوشنبه شب اعلام کرد که دولت لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حاکمیت و حریم این شکور به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

رسانه‌های لبنان جمعه شب به نقل از «زینه عکر» گزارش دادند: «ما به شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن حملات اسرائیل شکایت خواهیم کرد؛ چرا که این حملات نقض حاکمیت لبنان و منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های  بین المللی است.»

چهارشنبه این هفته سه راکت به شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان شلیک شد که دو راکت به شهرکهای صهیونیست نشین اصابت کرد و بر اثر آن، آتش سوزی در این مناطق رخ داد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این حملات راکتی، امتداد مرز فلسطین اشغالی را با لبنان را هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار داد که متقابلا این حملات، باعث وقوع آتش سوزی در لبنان شد. بر اساس گزارش صهیونیست‌ها گروه‌های فلسطینی پشت پرده حملات راکتی بودند.

صهیونیست‌ها دیروز پنجشنبه به حملات خود ادامه دادند که این بار حمله هوایی بود و حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به این حملات، اطراف پادگانی در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را هدف حملات راکتی 122 میلیمتری قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو منطقه «الجرمق» و «الشواکر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید «علی محسن کامل» و شهید «محمد قاسم طحان»در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت 11:15 (به وقت محلی) امروز (جمعه) اراضی اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت 122 میلیمتری هدف گرفتند.

رسانه های رژیم صهیونیستی در ارزیابی خود از این تحولات و پاسخ حزب الله نوشتند که این رژیم با پاسخ مقاومت لبنان غافلگیر شده و در ارزیابی و فهم خود از وضعیت و موضع حزب الله از حملات ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان دچار اشتباه شده است.

پاسخ راکتی حزب الله به مزارع شبعا اشغالی باعث شده است که در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان مراکز تفریحی و گردشگری خالی از افراد باشد و همین مسئله باعث شده است که «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم اشغالگر فلسطین از صهیونیست‌ها خواسته به زندگی عادی خود برگردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 1
    درباره حمله دروزی ها به خودروی ون حزب‌الله ، آیا واقعیت داره ؟ بی بی سی یک فیلمی نشون داد ... داشتن سرنشینان خودرو را کتک میزدن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس