کد خبر 1255316
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
ارزیابی رسانه‌های صهیونیستی از پاسخ حزب‌الله چیست؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ارزیابی خود از پاسخ تلافی جویانه حزب الله در پاسخ به حملات ارتش این رژیم نوشتند که این حملات اشتباه بود و مقامات نظامی به دنبال تشدید درگیری با حزب الله نیستند.

به گزارش مشرق، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد مسئولیت کامل هرگونه عملیات تیراندازی و گشودن آتش از سمت لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین برعهده دولت لبنان است. آوخای ادرعی گفت که این رژیم هرگز اجازه تکرار این گونه اتفاقات را نخواهد داد.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به پاسخ مقاومت لبنان به حملات دیروز ارتش این رژیم نوشتند که این پاسخ مقاومت، تل‌آویو را غافلگیر کرده است.
این رسانه‌ها بعد از ظهر امروز جمعه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در خوانش موضع حزب الله در برابر حملات دیروز به جنوب لبنان دچار اشتباه شده است و نه تنها ارتش بلکه سطح سیاسی این رژیم نیز خواهان عدم ورود به «هرج و مرج در لبنان» است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در ارزیابی از پاسخ امروز حزب الله لبنان به حملات هوایی این رژیم نوشتند که «ما نمی‌خواهیم مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) همانند وضعیت جنوب در غزه شود».

این رسانه ها در مورد حملات ارتش رژیم صهیونیستی نیز نوشتند که اگر چه «پیام» ارتش پر سر و صدا بود ولی از نظر عملیاتی پاسخی حساب شد و متوجه حزب الله نبود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین درباره پاسخ تلافی جویانه مقاومت لبنان نوشتند که پیام حزب الله این بود که طرف حساب صهیونیست‌ها، فلسطینیان است ولی مشخص شد که این جنبش تفسیر خاص خود از تحولات اخیر جنوب لبنان را دارد و  ارزیابی اطلاعاتی تل‌آویو از موضع طرف مقابل اشتباه بود.

به گزارش المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، «شلیک خمپاره توسط حزب الله از ناحیه راهبردی، تحولات خطرناکی برای اسرائیل است».

چهارشنبه این هفته سه راکت به شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان شلیک شد که دو راکت به شهرکهای صهیونیست نشین اصابت کرد و بر اثر آن، آتش سوزی در این مناطق رخ داد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به این حملات راکتی، امتداد مرز فلسطین اشغالی را با لبنان را هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار داد که متقابلا این حملات، باعث وقوع آتش سوزی در لبنان شد. بر اساس گزارش صهیونیست‌ها گروه‌های فلسطینی پشت پرده حملات راکتی بودند.

صهیونیست‌ها دیروز پنجشنبه به حملات خود ادامه دادند که این بار حمله هوایی بود و حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به این حملات، اطراف پادگانی در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را هدف حملات خمپاره‌ای ۱۲۲ میلیمتری قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دو منطقه «الجرمق» و «الشواکر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید «علی محسن کامل» و شهید «محمد قاسم طحان»در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) اراضی اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

هم‌اکنون رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند که پاسخ حزب الله باعث شده است که مراکز تفریحی در شمال فلسطین اشغالی نسبتا خالی از افراد باشد.

حدود دو ماه پیش گروه‌های مقاومت در غزه از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الشیخ جراح» در شهر قدس اشغالی و تلاش برای اخراج فلسطینیان ساکن در این منطقه، عملیاتی موسوم به «شمشیر قدس» آغاز کردند.

در این عملیات که ۱۱ روز به طول انجامید و طی این مدت، علاوه بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه بلکه شهرهای مهم از جمله تل‌آویو، پایتخت هدف موشک‌ها و راکت‌های مقاومت قرار گرفت و صهیونیست‌ها مجبور به عقب‌نشینی از تخلیه شیخ جراح شدند.

صهیونیست‌ها بارها در ارزیابی خود بعد از این درگیری، تأکید دارند که هرگونه درگیری در شمال با توجه به توان موشکی بالا  از حیث کمیت و کیفیت، این درگیری به مراتب با درگیری اخیر غزه برای تل‌آویو هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آدم حسابی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    به این میگن اقتدار!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    درود بر سید مقاومت حسن نصرالله و حزب الله لبنان
  • پیمان IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    مردم و ارتش و حزب الله لبنان پاسخ تجاوزات رژیم صهیونیست را محکم و پشیمان کننده خواهند داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس