کد خبر 1255535
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
آلکنو، متهم اصلی ناکامی تیم ملی والیبال در توکیو؛ ولادیمیر برای پول آمده بود؟

تیم ملی والیبال عملکرد فاجعه‌بازی در المپیک داشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران که آرمانش حضور در جمع ۴ تیم پایانی المپیک و رفتن روی سکوی این رقابت‌ها بود در نهایت نتوانست حتی در بین ۸ تیم پایانی جایی داشته باشد و با ۲ پیروزی و ۳ شکست حذف شد. در خصوص این ناکامی انتقادهای زیادی مطرح شده که بیشتر این انتقادها از رئیس فدراسیون والیبال بوده است؛ اما آیا او به تنهایی مقصر این ناکامی بود؟

قطعا داورزنی در یکی دو سال اخیر اشتباهاتی داشته که بارها هم به این اشتباهات پرداخته شده است؛ اما مقصر اصلی عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال در المپیک توکیو، آلکنو بود. این مربی با وعده‌های مختلف توانست سرمربیگری تیم ملی والیبال را با دستمزدی کلان به دست بیاورد. او حتی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که مسائل مالی در پذیرفتن پیشنهاد ایران نقش داشته است. همین موضوع نشان می‌دهد آلکنو انگیزه موفقیت در المپیک را نداشته و به صرف حضور در یک دوره دیگر از این رقابت‌ها و همینطور دریافت دستمزد نجومی سرمربیگری تیم ملی را پذیرفته است.

اینکه گفته می‌شود فرصت ۴، ۵ ماهه آلکنو برای آماده‌سازی تیم ملی کم بوده هم از دیگر بهانه‌هایی است که برای ناکامی آلکنو می‌شود. بیشتر تیم‌های ملی والیبال پیش از حضور در المپیک اردوهای نهایتا یکماهه برگزار کردند و اردوهای تیم ملی به مراتب طولانی‌تر از اردوهای حریفانش بوده است.

ضمن اینکه پیش از لیگ ملت‌ها آلکنو عنوان کرد که هدف از حضور تیم ملی در این رقابت‌ها انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های شرکت کننده در لیگ ملت‌ها است. با این اوصاف تیم ملی در لیگ ملت‌ها ۱۵ بازی تدارکاتی انجام داد و این تعداد بازی تدارکاتی می‌توانست برای آلکنو یک موقعیت ویژه محسوب شود که فدراسیون در اختیارش گذاشته بود. آلکنو در توجیه شکست‌های متوالی در لیگ ملت‌ها هم عنوان کرد که هدفش در ریمینی ایتالیا کسب نتیجه نبوده است.

آلکنو حتی به بازیکنانی که خودش انتخاب کرده بود هم اعتقادی نداشت و پس از لیگ ملت‌ها برخی از آن‌ها را خط زد. از طرف دیگر به نظر می‌رسید او در توکیو متوجه این موضوع شد که باز هم در انتخاب بازیکنان تیم ملی اشتباه کرده است؛ چرا که تنها به تعداد محدودی از بازیکنان تیم ملی بازی رسید و تعدادی دیگر حضور توریستی در توکیو داشتند.

آلکنو پیش از اعزام تیم ملی در توکیو قول داد که اگر فدراسیون مایل باشد پس از المپیک به ایران می‌آید و پاسخگوی عملکردش خواهد بود.‌ ای کاش فدراسیون والیبال زمینه حضور آلکنو را در ایران فراهم کند تا حداقل به این مربی گفته شود که مقصر اصلی ناکامی تیم ملی در المپیک او بوده است.


 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • وهاب FR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    18 3
    زنده باد قایمی که حرف درست و زد گفت این یارو مترسکه و هیچ کاره فقط اومده بود بکنه بره درست مثل کشورش کثیفش روسیه
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 5
    حالا که مجلس و دولت مردمی است باید پراخت از بیت المال به هرگونه مربی یا بازیگر خارجی ممنوع شود ، مردم خودمان نیازمندترند ، مسئولین کی بالاخره از تصمیم درست میگرند؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      4 1
      احسنت واقعيت گفتی
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 3
    آلکنو کارش خوب بود. زمانش کم بود. تیم احساسی دیگه نبود
  • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 0
    هر وقت مثل تیم های بزرگ در انتخاب و فرصت دادن ب مربی، ثبات داشتیم، اونوقت می تونیم ازش توقعات بالا داشته باشیم. آلکنو قبلا ب قدر کافی پول در آورده و قهرمانی المپیک هم در کارنامه داره. ما هر مربی بزرگی ک در این چند سال اوردیم، ب پای اون صبر کافی نکردیم. هیچ جای دنیا از ی مربی ک هنوز سابقه حضورش ب 6 ماه نرسیده، انتظار معجزه ندارن. مربی باید مدت ها وقت داشته باشه ک بازیکن ها رو در طولانی مدت زیر نظر بگیره و در صورت نیاز از پایه استعدادیابی بکنه. ب علاوه ما در لیگ داخلی ضعف بزرگی مثل استفاده کم از سرویس های پرشی رو داریم ک موجب انتقال همین ضعف در سرویس و دریافت ب تیم ملی میشه. ب جای تحلیل های احساسی و ریختن آوار ب سر سرمربی، یادبگیریم کمی فنی تر مسائل رو بررسی کنیم.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 1
      کسی از این مربی انتظار معجزه نداشت و حداقل انتظار کسب نتایج مشابه و با قدری اغماض کمی بهتر از مربی قبلی که در کارنامه خود قهرمانی المپیک نداشت بود و هیچ ادعایی نیز نداشت بود که انتظار زیادی نیست ولی ایشان بعد از عملکرد غیر قابل پذیرش تقصیر را روی لیگ ایران گذاشت در حالی که ایشان از قبل وضع لیگ ایران را می دانست و البته لیگ ایران در سالیان گذشته نیز در این حد بوده است و باید توجه داشت که بسیاری از بازیکنان تیم ملی در باشگاههای خارجی بازی کرده اند.
    • سوفیا IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      واقعا قشنگ ! گفتی! و ما حتی توی دریافتم ضعیفیم
  • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 4
    مقصر اصلی فدراسیون فاسده هسته نه الکنو الکنو یک مربی سطح اوله ولی تیم ایران تیم دسته دوم هسته این باهم جور در نمیاد
    • عارف IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 3
      بله آقایان فقط بلدن بگن الکنو پولداره اگه راست میگه بعلت ناکامی حداقل یک سوم دستمزد به بیت المال برگردونه آقایان همه پشت الکنو قایم شدن میخان قایمی را مقصر کنن ای لعنت به این مافیا
  • عاشق توپ IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 1
    اینطوری نگید واقعا آدم خوبی بود چطور زمانی که براتون تیمو هدایت می‌کرد این حرفو نمیزدید
    • M IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 1
      آقا حرف الکی نزنید. یه تاکتیک بگید که انجام داده باشه. فقط بلد بود حرفهای انگیزشی بزنه. آقا این مربی فنی نبود. اگه دوتاهم قهرمانی داره، باید شاکر بازیکنها و دیگر اعضای تیم بود. مثل گاو وامیستاد و مثل تماشاگرها اگه امتیاز مال ما بود دست میزد وگرنه اخم میکرد. یه جا دیدم 6 امتیاز متوالی از دست دادیم ولی یه وقت استراحت نگرفت. ولی تیم مقابلمون به محض اینکه دو امتیاز میگرفتیم با اینکه جلو هم بود از ما ولی باز وقت استراحت میگرفت. بخدا یه گاو به تمام معنا بود و بس. وسلام
  • وحید IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام تجربه نشان داده که مربیانی که در دو سه سال اخیر به ورزش ایران آمده اند نه برای مربی گری بلکه برای استراحت و بردن پول مفت آمده اند و ظاهرا اشخاصی در ایران و خارج از کشور اطلاعات لازم را در اختیار آنان می گذارند تا قرارداد مناسبی به نفع آنان تنظیم نمایند و متاسفانه سازمان مربوطه هیچ شرطی در قراردادآنها نمی گذارد تا در صورت ناکارآمد بودن با حداقل خسارت کنار گذاشته شوند ایراد بنی اسراییلی این مربی حکایت از آمادگی کامل وی برای بهانه جویی بعدی است. به نظر بنده اگر آقای کارخانه یا یکی دیگر از مربیان سرشناس داخلی هدایت تیم را در دست می گرفت به نتایج بهتری دست می یافت.
  • از تبربز GB ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 0
    هرگزمقسرباخت باخت النکونیست ضمنا" ایشان ابروی چندین ساله بین الملیش هرگز باپول معامله نمی کنداین بتاخت ها علت فرهنگی ورزشکار ان مااست که رسانه هاانها را بادش کرده اند والیبال اندازه اش همین است به اش می گویند والیبال دیمی باران می بارد باردارمی شود وگر نبارد کاه ست
  • طاها DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کاش ب مربی های داخلیمون هم اعتماد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس