کد خبر 1255716
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
ترامپ

معاون مطبوعاتی و مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که ترامپ مایل است برای یک دوره دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شود.

به گزارش مشرق، دبیر مطبوعاتی و مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که ترامپ مایل است برای یک دوره دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از «واشنگتن اگزمینر» «شان اسپایسر» دبیر مطبوعاتی و مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا این سخنان را به تازگی در جریان رونمایی از کتاب تازه‌اش درباره «جو بایدن» و «کامالا هریس» رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا بیان کرد.

سخنگوی سابق ترامپ افزود که سیاست دولت جو بایدن در ماه های اخیر، به ویژه در موضوعات مرتبط با ترامپ، مانند مهاجرت، ترامپ را ترغیب کرده تا به انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ فکر کند.

این در حالی انجام شد که نظرسنجی دانشگاه «کوئینپیاک» در  روزهای اخیر  نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۶۰ درصد، حضور ترامپ در انتخابات آتی را برای ایالات متحده «بد» دانستند. پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شد، ترامپ ادعای تقلب گسترده در انتخابات را کرد و از شرکت در مراسم تحلی خودداری کرد.

هنگامی که از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شد آیا درصورت عدم شرکت ترامپ در انتخابات، به نامزد تحت حمایت وی رأی خواهند داد، ۱۹ درصد پاسخ دادند به احتمال زیاد به چنین نامزدی رأی خواهند داد و ۴۱ درصد گفتند به احتمال کمتری به او رأی خواهند داد. ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان نیز پاسخ دادند حمایت ترامپ از یک نامزد دیگر، در تصمیم آن‌ها تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر این، مخالفت آمریکایی‌ها با شرکت ترامپ در انتخابات بعدی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که شکست او در انتخابات سال گذشته، جنجال‌های زیادی ایجاد کرد و در نهایت به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا و استیضاح دوم وی ختم شد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ در برابر «جو بایدن» رقیب دموکراتش، ادعای تقلب گسترده در انتخابات را مطرح کرد و شکایات متعددی را در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها با شکست مواجه شدند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

این نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از تحقیقات کنگره درباره حادثه مرگبار ششم ژانویه حمایت می‌کنند، اگرچه بیش از نیمی از آنها گفتند که فکر نمی‌کنند این تحقیقات منجر به تغییرات اساسی در سیاست شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 2
    بیا ما منتظریم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 2
    اگر تا اون موقع ترور نشه و زنده بمونه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    3 0
    ایشالا تا اون موقع گور به گور شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس