بازگشت موانع در اطراف ساختمان کنگره آمریکا در آستانه تظاهرات حامیان ترامپ

دو منبع آگاه فاش کردند که پلیس آمریکا قصد دارد در آستانه تظاهرات آشوبگران طرفدار دونالد ترامپ، موانع اطراف ساختمان کنگره را مجددا نصب کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارند هفته آینده در حمایت از ۶۰۰ نفری که به اتهام حمله مرگبار ۶ ژانویه به کنگره بازداشت شده اند، تظاهرات اعتراض آمیزی را برگزار کنند، پلیس قصد دارد موانع طولانی و گسترده ای را در اطراف ساختمان کنگره ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت اضطراری در آمریکا تمدید شد

بر اساس این گزارش پلیس کنگره آمریکا پس از یورش مرگبار ژانویه اقدام به نصب موانع امنیتی در اطراف ساختمان کنگره کرد و شش ماه بعد یعنی در ماه جولای این موانع را برداشته بود.

دو منبع آگاه که نامشان فاش نشده است اعلام کردند که این موانع در آستانه تظاهرات ۱۸ سپتامبر طرفداران ترامپ مجددا نصب خواهد شد.

یک منبع آگاه که دستیار دموکرات کنگره آمریکا است، گفت: اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد برخی گروه های راستگرای افراطی در حال برنامه ریزی برای شرکت در این تظاهرات هستند و احتمالا قصد دارند نیروهای پلیس را هدف قرار دهند.

پلیس کنگره آمریکا تدابیر امنیتی برای مقابله با حمله خشونت آمیز احتمالی طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور را افزایش داده است.

پلیس کنگره آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما یک وضعیت امنیتی ویژه برای تظاهرات ۱۸ سپتامبر در نظر گرفته ایم. همه نیروهای در دسترس ما فعالیت خواهند کرد.

شبکه سی ان ان نیز به نقل از بیانیه پلیس کنگره آمریکا اعلام کرده است که مقام های پلیس برای هرگونه درگیری و خشونت احتمالی اماده شده اند. طرفداران ترامپ طی روزهای اخیر اظهارات و بیانیه های تند و تحریک آمیزی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در ارتباط با حمله مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا بازداشت شده اند. تظاهرات ۱۸ سپتامبر طرفداران ترامپ موسوم به "عدالت برای تظاهرات ۶ ژانویه" خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس