کد خبر 1256402
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
داورزنی باز هم وعده داد!

رئیس فدراسیون والیبال ایران بازهم وعده داد؛ اما این بار در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا!

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا گفت: از ۱۲ نفری که در المپیک حضور داشتند، شش نفر آنها با تیمی که زیر نظر آقای عطایی تمرین می کنند به قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. در این رقابت ها ترکیبی از جوانان و باتجربه ها را خواهیم دید.

او ادامه داد: میلاد عبادی پور، صابر کاظمی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و بردیا سعادت از سوی عطایی به تیم ملی والیبال دعوت شده اند. مطمئن هستم که در آسیا تیم جوان ایران انگیزه داشته و شرایط به گونه ای است که این تیم می تواند در مسابقات آسیایی همان والیبالی که مردم دوست دارند را به نمایش بگذارد.

این صحبت های رئیس فدراسیون والیبال درحالی است که قبل از حضور ولادیمیر آلکنو در ایران، داورزنی از طرف آلکنو قول سکو را داده بود اما سرمربی تیم ملی تضمین نتایج را شارلاتانی دانست و در نهایت وعده های رئیس فدراسیون والیبال تیم ملی ایران را در مسابقات المپیک و در شرایط حساس تحت فشار قرار داد.  

داورزنی که گفته بود آرمان فدراسیون والیبال حضور ملی پوشان ایران در جمع چهار تیم برتر جهان در المپیک است توقعات را بسیار بالا برد و به نوعی به ملی پوشان دیکته کرد که باید هر طور شده در مسابقات المپیک نتیجه بگیرند.

حتی رییس فدراسیون والیبال پس از  ۲ پیروزی والیبال ایران برابر ونزوئلا و لهستان در المپیک اعلام کرد که  این تیم، تیم ملی  واقعی در المپیک است اما بعد از بازی آخر و باخت مقابل ژاپن از نتایج اظهار ناراحتی و عذرخواهی کرد!

مشخص نیست که چرا داورزنی در زمان های حساس به جای تزریق آرامش به تیم ملی، ملی پوشان را تحت فشار وعده ها قرار می دهد. صحبت های رئیس فدراسیون والیبال قبل از المپیک امیدی به هواداران والیبال داد که هیچ شخصی فکر نمی کرد ایران با همچون نتایج ضعیفی المپیک و لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ را ترک کند! شاید اگر داورزنی با سکوت کار را جلو می برد بسیاری از حاشیه های امروز برای تیم ملی والیبال به وجود نمی آمد.

صحبت های عجولانه داورزنی در چند ماه اخیر یقه والیبال ایران را گرفت به طوری که باعث شد قائمی صحبت هایی را به زبان بیاورد که برای والیبال ایران و این ملی پوش بد شود. داورزنی اگر واقعا می خواهد کاری برای تیم ملی انجام دهد بهتر است با کمی مشورت برخی از موضوعات را اعلام کند. 

داورزنی باید بداند که با ایجاد این توقعات دیگر عذرخواهی فایده ندارد و قطعا هواداران و مردم ایران منتظر عملی شدن وعده ها هستند؛ هرچند که تا کنون این وعده ها در خصوص تیم ملی محقق نشده است.

بهروز عطایی یکی از بهترین سرمربیان وطنی است که کارنامه درخشانی در مربیگری دارد. در فاصله کمتر از یک ماه مانده به این رقابت ها مشخص نیست که چرا داورزنی باز هم اشتباه گذشته را تکرار کرده و با صحبتهایش تیم ملی را تحت فشار قرار می دهد؟ داورزنی باید بداند که نباید جوانان ایران را با مربی وطنی قربانی نتایج ضعیف آلکنو کند چرا که به نظر می آید این صحبت ها برای فرار از پاسخگویی نتایج ضعیف تیم ملی با هدایت آلکنو باشد.

تیم ملی والیبال ایران اکنون پوست اندازی کرده و قرار است با جوانان و با تجربه ها به رقابت های قهرمانی آسیا پا بگذارد. قطعا این صحبت های داورزنی در اردوی تیم ملی والیبال شنیده خواهد شد و شاید این صحبت ها به جای کمک به تیم ملی باعث شود ملی پوشان تحت فشار قرار بگیرند.  

داورزنی باید بداند که قرار نیست، ملی پوشان جوان والیبال ایران در آسیا نتایج ضعیف آلکنو در المپیک و لیگ ملتهای والیبال را جبران کنند چرا که قطعا این تیم جوان کار بسیار سختی را دارد. باتوجه به اینکه ژاپن میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است تیم جوان عطایی قطعا کار دشواری داشته و نباید داورزنی برای فرار  شکست های آلکنو، تیم جوان والیبال ایران را قربانی کند.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ لغایت ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی بزرگسالان ایران به سرمربیگری بهروز عطایی با ترکیبی از مردان حاضر در المپیک توکیو و دیگر بازیکنان جوان در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 1
    برو خونتون استراحت کن پیرمرد ، والیبال رو رهاکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس