کد خبر 1257770
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مساجدی: غرور کاذب، والیبال ایران را فرا گرفته است/ آلکنو و داورزنی در دو مسیر متفاوت حرکت می‌کردند

مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی والیبال در دو مسیر متفاوت در حال حرکت بودند که نمونه آن، قضیه دعوت شدن و حذف فرهاد قائمی بود.

به گزارش مشرق، احمد مساجدی در مورد شرایط تیم ملی والیبال پیش از حضور در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: همه چیز در تیم ملی نصفه و نیمه و بدون برنامه بود. به همه کارها در خد حرف پرداخته شد و احساساتی بود و هیچ منطقی، پشت آن قرار نداشت. در تیم ملی با واقعیت‌ها کنار نیامدند که می‌توان به بازی نکردن سعید معروف، پیش از المپیک اشاره کرد. در زمان ولاسکو، او به بازیکنان احترام زیادی می‌گذاشت و روند پیشرفت و عملکرد آنها را با جدیت دنبال می‌کرد.

مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: آلکنو را در دقیقه 90 آوردند تا فقط یک نفر به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران باشد. نمی‌توان گفت که آلکنو، سرمربی بدی است ولی سبک کار او به درد والیبال ایران نمی‌خورد. اصلا مشخص نبود که تیم ملی قبل از آمدن آلکنو، دست چه کسی بوده و چرا؟ این تیم بر چه اساسی تمرین کرده و تمرکز روی تکنیک بوده یا تاکتیک. به نظر من، در تیم ملی فقط سر هم بندی انجام شده بود. سعید معروف در لیگ ملت‌ها، گیج و سردرگم بود و بازیکنان، آن طور که او می‌خواست بازی نمی‌کردند. خطاهای سعید در لیگ ملت‌ها خیلی زیاد بود.

بیشتر بخوانید:

زنگ خطر برای والیبال ایران به صدا درآمد

مساجدی تصریح کرد: حضور در تورنمنت‌های بزرگی مثل لیگ ملت‌ها و المپیک، ذهنیت بالایی می‌خواهد. ذهنیت نامناسب، اشکالات بزرگی را در تیم ایجاد می‌کند که روی نتایج هم تاثیرگذار است. آلکنو باید زودتر به ایران می‌آمد و با دیدن شرایط بازیکنان، تیم ایران را می‌شناخت. حذف بازیکنان باتجربه، بافت تیم را به هم می‌ریزد و فرهنگ تیم را تغییر می‌دهد. در فرانسه و آرژانتین که به مدال طلا و برنز المپیک رسیدند، این مورد کاملا رعایت شده بود. انگاپت، یک بازیکن کوتاه قامت با شکمی بزرگ است اما دیدید که در فینال مقابل روسیه بلند قامت چه کرد. در میادین بزرگ، تجربه مهم است. در تیم ملی ژاپن هم بازیکنی مثل شیمیزو به راحتی قابل حذف نیست.

وی ادامه داد: اسفندیار و وادی در تیم ایران به راحتی حذف شدند و این قطعا با تایید مربیان ایرانی تیم بوده است. حتی ولاسکو هم در این موارد، تحت تاثیر نظرات ما بود. دادن اختیار تام به آلکنو و آزاد گذاشتن او، کار درستی نبود. بازیکنان همه توان خود را برای مسابقات گذاشتند ولی چینش درستی نداشتند. دو تعویضه‌های آلکنو، همیشه ثابت بود و به ندرت پیش می‌آمد که سعید معروف و صابر کاظمی با هم در زمین باشند.

مربی پیشین تیم ملی ژاپن گفت: غرور کاذب، والیبال ایران را فرا گرفته است و من طرز تفکر مربیان را در این بین متوجه نمی‌شوم. سرمربی با مربیان تیم باید مرتب صحبت و تبادل نظر کند. مثل کاری که ولاسکو در تیم ملی ایران انجام می‌داد. او همیشه پیگیر حال بازیکنان و روحیه آنها بود. وقتی سیستم روانی تیم درست نباشد، تیم هم نتیجه نخواهد گرفت.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران اظهار داشت: سوال بزرگی که همچنان در ذهن من است، همراه بردن 2 لیبرو برای المپیک بود. محمدرضا حضرت‌پور چرا برای المپیک انتخاب نشد؟ اسفندیار که با فیزیک مناسب خود، آینده والیبال ایران است چرا حضور در المپیک را از دست داد؟ این‌ها ایرادهای بزرگی است که من متوجه دلیل آن نمی‌شوم. المپیک، زمان مناسبی برای تغییرات آلکنو نبود. جواد کریمی که تا یک ماه قبل، با نظر آلکنو، بازیکن چاقی بود، چطور ناگهان لاغر شد؟ قبول کردن این مسائل، کار سختی است.

سرمربی تیم ناگانو ژاپن در مورد آرمان فدراسیون والیبال که قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر المپیک بود، گفت: رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در دو مسیر متفاوت در حال حرکت بودند. نمونه آن، قضیه دعوت شدن و حذف فرهاد قائمی بود. تیم ایران که در لیگ ملت‌ها آن نتایج بد را گرفت، چطور ممکن بود در المپیک جزو 4 تیم برتر باشد؟! اصغر مجرد به نظر من یکی از مدافعان وسط برتر جهان است ولی در تورنمنت‌هایی که تیم ملی پشت سرگذاشت در دفاع، سرویس و حمله، گیج و سردرگم بود. بازیکنان در این مدت، فشار روانی زیادی را متحمل شدند.

احمد مساجدی تصریح کرد:‌ جلسات کارشناسی مناسبی برای تیم ملی برگزار نشد. کارشناسان حاضر در جلسه هم کسانی بودند که تیم‌های بزرگ را منحل کرده و حتی یک بازیکن هم برای تیم ملی نساخته‌اند. خیلی‌ها هم فقط به دنبال حضور روز نیمکت تیم ملی بودند و اصلا به برطرف کردن، نقاط ضعف تیم، فکر نمی‌کردند.

او درباره حضور بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: برای قضاوت در مورد سرمربی ایرانی، باید رزومه و بازیکن سازی او را مورد توجه قرار داد و اینکه چقدر باشگاه خود را ارتقا داده است. اگر مربی ایرانی، شرایط لازم را داشته باشد، چرا از او استفاده نکنیم؟ بهروز عطایی، مربی با دیسیپلینی است و من اصلا مخالف حضور او در تیم ملی نیستم. او گزینه خوبی است و به دنبال سیاسی‌کاری هم نیست. عطایی فقط به فکر تیمش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    آقای احمد مساجدی در مورد تیم ملی والیبال ایران کاملا درست ارزیابی می‌کند
  • بی سرنوشت IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    7 0
    نه فقط والیبال بلکه کل زندگی ما آغشته به غرور کاذبه همه جا نقل قدرتمون ژاپنی ها همه توی کفنن
  • ااااااا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 4
    برای آخرین بار میگم الان وقت اینه که برای تیم ملی والیبال یک مربی خارجی مثل ولاسکو بیارین که تا المپیک سرمربی باقی بمونه. مربی ایرانی به هیچ عنوان نمی تونه مقابل تیمهای بزرگ بازی نه دیگه هم با بازیکنای قبلی کاری نداشته باشین اونا دیگه تو دوتا المپیک شرکت کردن. وسلام. دیگه خبر از والیبال نزارین
    • ناشناس IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      3 0
      عه چشم هرچی شما بگی !!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 1
    اینکه طرف به دفاع نمیرسید و یا در حمله مقابل دفاع حریف ضربه رو مدیریت نمیتونست کنه، جز بی برنامه بودن بازی، آماتور و کم تجربگی چیزی هم داشت! بازی که فقط توان بدنی نیست که بشه با زور بازی رو درآورد، به مرور توان کم میشه و به طبع اشتباهات فراوان.
  • عبدالرحمن IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    الان هر کسی میتونه براحتی نظر بده من از آقای مساجدی میپرسم شما با این همه ستاره جوان در زمان ولاسکو چرا از استرالیا باختید و حتی به المپیک هم نرفتید چطور شده تیمی که الان جوان شده و در المپیک هم بین ۱۲ تیم هشتم شده ایراد میگیرید ما ایرانیها این عادت بد رو همیشه داریم خودمونو از دیگران بالاتر میدونیم حالا سبک الکنو به درد ما نمیخوره میدونم چرا این حرفو میزنید چون مربی قهرمان المپیکه نمیتونید بگید چیزی بلد نیست فینال المپیک برزیل رزنده را برده شک نکنید اگه شما بودی نتاصلا به المپیک نمیرفتیم
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 2
    با انتخاب مربی ایرانی دوباره برگشتیم به عقب وقتی ما با مربی روس نمی تونیم ژاپن رو ببریم با مربی ایرانی که اصلا نمی تونیم - اگ مربی ایرانی دانش داشت ما تو بسکتبال مون انقدر درجا نمیزدیم
  • امین IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    2 0
    اگر بهترین مربی جهان هم بیاریم ولی با یک یا دوسه ماهه نمیتونه تیم نتیجه بگیره. این پوس اندازی تیم ملی خیلی خیلی بی منطق هست باید بازیکنان جدید در کنار بازیکنان قدیمی وبا تجربه رشد کنند. این تیم جدید فقط دو سه تا بازیکن با تجربه یا بهتر بگم یه دونه که در دو المپیک بوده. اینجوری تیم نتیجه نمیگیره. توان مربیان ما فقط در حد تیم باشگاهی هست. حالا در مسابقات آینده شاهد خواهیم بود. وباید بازیکنان بیشتری به تیم دعوت میشد و بهترین ها انتخاب می‌شدند. اگرم بازیکنای قدیمی نیامدن یه حرف دیگه. رفتن شهرام محمودی. قائمی و... خیلی به تیم ضربه زد. الانم رفتن بازیکنای دیگه
  • ع IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    والیبال رو باید نجات بدین فقط درحد حرف نباشه حیف صد حیف چه بازیهای خوبی رو ۸ سال پیش از والیبال میکردیم به امید روزهای خوب
  • Davi IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    انتخاب آلکنو فقط کار دلال بازی بود که یه پولی به جیب بزنند و همه می دانیم که نامردتر و کثیف تر از روسها در دنیا وجود ندارند. در لیگ ملتها الکنو عمدا جلوی روسیه و تیمهای شوروی سابق باخت. اون برای باخت تیم ملی و خراب کردن والیبال ایران اومده و منظور دیگه ای نداره. چرا همه تصمیمات را به الکنو دادند یعنی دلالها با الکنو همدست بودند برای خراب کردن وجهه والیبال ایران.چرا از مربی داخلی که همه بازیکنان را میشناسه استفاده نمیشه ؟؟ دلیلش اینه که باید پول دلالها تامین بشه وگرنه مربی داخلی خیلی هم دلش به حال والیبال ایران می سوزد.مانند آقای کارخانه که تیم ملی جوانان را به قهرمانی جهان رساند بسیار مربی کاربلد و دلسوزی هست. چرا از ایشون بعنوان سرمربی تیم ملی استفاده نمیشه؟؟ واقعا برای رییس فدراسیون والیبال متاسفم که افراد کاردان داخل کشور را نمی بینند.
  • سیروس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    فقط فقط فقط فقط بهروز عطایی از پس این کار براید بخدا من اگر جای داورزنی بودم بهروز عطائی اگرهم شده با زور میکردم سرمربی تیم ملی سعید معرف میکردم دستیار عطائی تا پایان سال ۲۰۲۵ اقا این بازیکنان ایران و اینم ۴ سال زمان دارید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    چه چیزمون درسته که والیبال درست باشه؟لطفا فقط یکیش روبگین؟
  • نادر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    ضمن آرزوی موفقیت برای آقای عطایی در خصوص مجرد کاملا موافق ایشان هستم خصوصا نوع سرویس زدن ایشان...چنانچه تیم در زدن سرویس های پرشی و همچنین حمایت از یکدیگر در جمع کردن توپها تمرین و ممارست کنند...حتما موفق میشوند...
  • نادر ثنایی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    از جناب آقای داور زنی خواهش میکنم..تمنا میکنم کار را به دست جوانتر هایی که خاک والیبال را خورده اند واگذار کند ...درسته قدرت مهم هست ولی اجازه دهند ایده های جدید در روح تیم دمیده شود...سپاس فراوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس