کد خبر 1256700
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
روسیه

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به تحریم‌های ضدروسی امروز واشنگتن اعلام کرد: محدودیت های اعمالی بر شرکت های روسی، در تعارض با توافقات حاصله میان رؤسای جمهور دو کشور در نشست سران در ژنو است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا به تحریم های اعمالی امروز از سوی واشنگتن علیه کشورش واکنش نشان داد و آن را غیرقابل قبول خواند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در آمریکا در این باره تصریح کرد: هرگونه محدودیت اعمالی بر شرکت های روسی برای همکاری های احتمالی میان دو کشور زیان بار بوده و در تعارض با روح توافقات حاصله میان رؤسای جمهور دو کشور در نشست سران در ژنو است.

این در حالیست که روسیه به دفعات تحریم های یکجانبه آمریکا بر دیگر کشورها را محکوم کرده است.

این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش و در ادامه سیاست های خصمانه این کشور علیه مسکو، ۳ نهاد روسیه را تحریم کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، بهانه وزارت خارجه آمریکا از اِعمال این تحریم ها، ارسال تسلیحات به ایران، سوریه و کره شمالی و نقض قوانین واشنگتن در این باره ادعا شده است!

شرکت های روسی که مشمول تحریم های امروز آمریکا شده اند، عبارتند از: electronic manufacturer Pulsar، Charter Green Light Moscow و Asia-Invest.

در همین رابطه، ۲۵ تیر ماه سال جاری نیز خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های تازه ای علیه ۶ شرکت روسی فعال در زمینه فناوری اطلاعات خبر داد. بر این اساس، ۶ شرکت روسی از جمله مرکز تحقیقات «اسپیتس وزآوتماتیک»، سازمان نوآوری تکنولوژی نظامی «ایرا»، شرکت‌های تکنولوژی «باسیت»، «نیوبیت»، «ا اس تی» و «پوزیتیو تکنولوژی» شامل تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند.

مطابق با تحریم های مذکور، هرگونه تعامل با شرکت‌های مذکور چه به منظور واردات کالاهای ساخت آنها و یا تحویل قطعات مورد نیاز این شرکت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس