بنی

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ائتلاف ناتو در جلسه‌ای با موضوع ایران که با حضور سفیران کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده بود جنجالی شد.

به گزارش مشرق،   یک روزنامه صهیونیستی با ارائه گزارشی مفصل از جلسه‌ای که بعد از حمله به کشتی «مرسر استریت» با حضور مقام‌های رژیم صهیونیستی و سفیران کشورهای عضو شورای امنیت برگزار شده تصریح کرده برخی از اظهارات «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن جلسه درباره ناتو حیرت حاضران را به همراه داشته است.

یک منبع که اشاره‌ای به نامش نشده به روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفته اظهارات گانتز در آن جلسه «حماقت» او را نشان می‌دهد. هاآرتص نوشته گانتز قصد داشته شورای امنیت را به اقدام علیه ایران ترغیب کند اما سخنانش، نمایندگان ناتو را شرمسار کرده، آن هم درست مقابل سفیران چین و روسیه.

این جلسه که «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در آن حضور داشت بعد از حمله به کشتی «مرسر استریت» در دریای مکران برگزار می‌شد.

در آن جلسه، علاوه بر نمایندگان ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه، نمایندگان ۱۰ عضو چرخشی این شورا شامل امارات، ایرلند، آلبانی، برزیل، غنا، هند، مکزیک، نروژ و کنیا هم حضور داشتند. سفیر رومانی نیز جزو حاضران بود.

پنج نفر از دیپلمات‌های حاضر در آن جلسه نمایندگان کشورهای عضو در ائتلاف ناتو بودند: آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ و رومانی.

هاآرتص نوشته شایان ذکر است که اسرائیل هم جزو شریکان گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای ناتو است و در گذشته هم در عملیات‌ها ضد دزدی دریایی در دریای سرخ و اقیانوس هند مشارکت کرده است.

این جلسه بعد از آن برگزار می‌شد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حمله به مرسر استریت خواستار «پاسخ جمعی» به این کشور شده بود. «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته بود جمهوری اسلامی باید با «پیامدهای حمله به این کشتی» مواجه شود.

هدف بنی گانتز و لاپید در این جلسه ارائه اطلاعاتی بود که ادعا می‌کردند توسط سازمان اطلاعات ارتش رژیم صیهونیستی و موساد جمع‌آوری شده و نقش ایران را در آن حمله نشان می‌دهد. وزیر خارجه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد داشتند سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به اقدام علیه ایران ترغیب کنند.

هاآرتص نوشته اطلاعات موجود تا قبل از آن زمان مورد تردید بود و بیشتر بر اطلاعات منابع آمریکایی مبتنی بود. بنی گانتز در آن جلسه «امیر علی حاجی‌زاده»، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسئول حمله به کشتی مورد نظر معرفی کرد.

حاضران با دقت به اظهارات بنی گانتز و لاپید گوش می‌کردند، اما هنگامی که گانتز در جایی از سخنانش گفت که ناتو سازمانی است که از اقدام طفره می‌رود و هیچ کاری انجام نمی‌دهد سفیرها کاملاً حیرت کردند.

بعد از اتمام جلسه چندین نفر از سفرا از «گستاخانه و بی‌تدبیر بودن» اظهارات بنی گانتز آن هم در جلسه‌ای که نمایندگان روسیه و چین حاضر بودند ابراز تعجب و ناامیدی کردند.

یک منبع که در آن جلسه حاضر بوده گفت: «وزیر دفاع آمریکا به جلسه‌ای می‌آید که می‌خواهد افکار عمومی دنیا را برانگیخته کند، می‌خواهد ایران را منزوی کند و درباره رفتارهای شرورانه‌اش هشدار بدهد و شورای امنیت را به اقدامی قاطعانه وادار کند. در عوض این کار، به ناتو توهین می‌کند و ناتو را به چالش می‌کشد. این گواه حماقت او است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    نگرانی و ترس از تنهائی . در حالیکه انتظار همراهی ناتو زا بسهولت داشته . اسرائیل بعد از معرکه سیف القدس . دچار فروپاشی و جنون شده . با فشار به ایران و محور مقاومت. همراه و با استفاده از دسیسه . و استفاده از دیگران برای درگیرشدن . برنامه ریزی کرده و بعد از همراهی ضمنی آمریکا و انگلیس . ناتو . متوجه حقیقت و واقعیت ماجرا شده . و ظاهرا قصد نداره به میل عمل و در دام اسرائیل بیفته .. ببخشید بچه بازی نیست که جمعی فکر کنند براحتی قادر به اقدامی کنند و عواقبش را متحمل نشوند. ... برخورد ایران در موضوع عین الاسد نشان داد ایران با قوت مقابله میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس