کد خبر 1257823
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
رئیس جمهور قرقیزستان

رئیس جمهور قرقیزستان استوارنامه سفرای کشورهای ویتنام، مصر، سریلانکا، برزیل، اتریش، ایسلند، کامبوج و واگاندا را دریافت کرد.

به گزارش مشرق، در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان اعتبارنامه سفیران تعدادی از کشورها را دریافت کرد.

در این دیدار، «نگیوین تی هونگ اون»، «منال آل سید یحیی الشیناوی»، «موهان ویگویکراما»، «روبم آنتونیو کورئا باربوسا»، «ویلی کمپل»، «آئورنی تور»، «سیگورمبورجو» و «محمد تزیکوبا کیسامبیر» به ترتیب سفیران کشورهای ویتنام، مصر، سریلانکا، برزیل، اتریش، ایسلند، کامبوج و واگاندا اعتبار نامه خود را تقدیم ریاست جمهوری کردند.

جباراف در سخنرانی خود ضمن تبریک انتصاب سفیران، ابراز امیدواری کرد که فعالیت آنان هدفمند بوده و روابط دوستانه و مشارکت با قرقیزستان را بیشتر تقویت کند.

وی افزود: ما علاقه مند به گسترش همکاری‌های مفید و ثمربخش متقابل با کشورهای شما در سطوح دو جانبه و چند جانبه هستیم.

رئیس دولت قرقیزستان ادامه داد که هدف شما تعمیق همکاری‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه است و همچنین آمادگی خود را برای ارائه هر گونه کمک در فعالیت‌های مهم و مسئولانه دیپلماتیک اعلام می‌دارم.

جباراف تاکید کرد که مراسم امروز در آستانه یک رویداد مهم، سی اُمین سالگرد استقلال قرقیزستان، برگزار شد.

رئیس دولت بیان کرد که در این مدت کوتاه قرقیزستان خود را به عنوان کشوری فعال، صلح طلب و مسئولیت پذیر در جامعه بین المللی تثبیت کرده و جایگاه شایسته خود را در جهان باز کرده است.

وی بر اصول اساسی سیاست خارجی دولت، مبتنی تعادل و عشق به صلح، با هدف حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی و همچنین منافع ملی کشور تأکید کرد.

رئیس دولت از اصلاح سیستم مدیریت دولتی، تقویت اصول دموکراتیک، تشکیل یک سیستم قضایی مستقل، حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و بهبود رفاه مردم خبر داد.

جباراف برای سفیران آرزوی موفقیت در خدمات مهم و مسئولانه در سطح دیپلماتیک کرد.

به نوبه خود، سفرا آمادگی خود را برای هرگونه تلاش برای دستیابی به نتایج مثبت در تقویت روابط دوستانه و همکاری‌های چند جانبه بین کشورها اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس