کد خبر 1257832
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
دیدار

رئیس سازمان حشدالشعبی در سفر به اربیل، با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی شب گذشته (چهارشنبه) در سفر به اربیل، مرکز کردستان عراق با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار کرد.

به نوشته «روداوو نت»، در این دیدار دو طرف در خصوص ضرورت هماهنگی میان پیشمرگه و نیروهای نظامی عراقی در راه امنیت و ثبات این کشور گفت‌وگو کردند.

بارزانی و فالح الفیاض همچنین به بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و همینطور تهدیدات و تحرکات تروریست‌های داعش پرداختند.

سفر فالح الفیاض به اربیل و دیدار با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در حالی است که چندی پیش ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» به ریاست «فالح الفیاض» و با حضور چند حزب شیعه و سنی تشکیل شد و نمایندگان ائتلاف نیز با اکثر گروه‌های عراقی از جمله کردها رایزنی کرده‌اند تا آن‌ها را به حضور در ائتلاف ترغیب کنند

اکتفای فالح الفیاض به دیدار با مسعود بارزانی به عنوان یک مقام حزبی در کردستان عراق، این فرضیه را که دیدار شب گذشته ماهیت انتخاباتی داشته است، تقویت می‌کند.

حزب سنی «الحزب الاسلامی العراقی» به عنوان قدیمی‌ترین حزب اهل سنت عراق به همراه جنبش «عطاء» به رهبری «فالح الفیاض»، حزب «الثبات»، «رجال العراق»، «وارثون» و «تیار الاصلاح الوطنی» از اعضای این ائتلاف هستند که قصد دارند در انتخابات ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) شرکت کنند و به نظر می‌رسد فالح الفیاض در پی همراه کردن کردها نیز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس