تأکید مالکی و بارزانی بر لزوم بازنگری در حکمرانی در عراق

در دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان (پارتی) با رئیس ائتلاف دولت قانون و هیئت بلند پایه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، بر ضرورت تجدید نظر در حکمرانی عراق تاکید شد.

به گزارش مشرق، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان و «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه ( ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) بر لزوم بازنگری در اداره قدرت در عراق و در نظر گرفتن اصول مشارکت و حل و فصل و تعادل بین همه احزاب تأکید کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌ای مسعود بارزانی منتشر شده است، آمده که بارزانی در اربیل با هیئتی بلندپایه از گروه موسوم به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به رهبری نوری مالکی دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره نتایج انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته و آخرین تحولات روند سیاسی عراق رایزنی کردند.

بارزانی و مالکی در این دیدار درباره چالش‌های پیش روی آینده عراق، مسایل خدماتی، تهدیدات تروریستی، مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و مطالبات شهروندان بحث و تبادل نظر کردند.

بارزانی در دیدار با مالکی بر ضرورت بازنگری در حکمرانی عراق، بهره‌مندی از تجربیات گذشته و توجه به اصول مشارکت و حل و فصل و توازن و تداوم تلاش‌ها برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها و یافتن راه حل مناسب غلبه بر چالش‌هایی موجود بر سر راه تشکیل دولت جدید عراق تأکید کرد.

هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به ریاست نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون روز چهارشنبه وارد اربیل شد تا با سران احزاب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی کشور رایزنی کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس