آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر به افغانستان اعزام می کند

وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه ای مشترک از اعزام هزار نیروی نظامی بیشتر به شهر کابل جهت تسهیل روند خروج کارکنان سفارت آمریکا از پایتخت افغانستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: «در حال حاضر، ما در حال تکمیل یک سری گام‌ها برای تأمین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزای جهت خروج امن پرسنل آمریکایی و [کشورهای] متحد از افغانستان از طریق پروازهای غیرنظامی و نظامی هستیم».

بیشتر بخوانید:

بولتون: سیاست بایدن در قبال افغانستان شرم آور است

این دو وزارتخانه در ادامه اعلام کردند که ایالات متحده «حضور امنیتی خود را به حدود ۶ هزار نیرو افزایش داده است و مأموریت این نیروها صرفاً بر تسهیل این تلاش‌ها (خروج کارکنان سفارت) متمرکز بوده و [آنها] کنترل ترافیک هوایی را در دست خواهند گرفت».

طبق این بیانیه، «ظرف فردا (دوشنبه) و روزهای آینده، ایالات متحده هزاران شهروند آمریکایی را که ساکن افغانستان هستند و همچنین کارکنان محلی هیأت [دیپلماتیک] ایالات متحده در کابل و خانواده‌های آنان و سایر شهروندان افغانی در معرض آسیب را به خارج از این کشور منتقل خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

عربستان تمام دیپلمات های خود را از کابل خارج کرد

این بیانیه در ادامه تأکید می‌کند: «و ما روند خروج هزاران افغان واجد شرایط برای دریافت روادید ویژه مهاجرت را که حدود ۲ هزار تن از آنان ظرف دو هفته گذشته وارد خاک ایالات متحده شده اند، تسریع خواهیم کرد».

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، تصمیم لحظه آخری دولت بایدن برای اعزام نیروهای بیشتر به کابل نشاندهنده وضعیت «بی نهایت نگران کننده امنیتی» در افغانستان است.

این در حالی است که سخنگوی طالبان اندکی شامگاه یکشنبه پس از وقوع دو انفجار مهیب در پایتخت افغانستان تأکید کرد که سفارت‌خانه ها و هیأتهای دیپلماتیک خارجی واقع در شهر کابل را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس