کد خبر 1258826
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
کابل

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر قطعی برق گسترده در پایتخت افغانستان، برخی رسانه‌ها از حملات هوایی آمریکا به کاروان‌های طالبان در نزدیکی کابل خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، شبکه «اسکای نیوز» بامداد یکشنبه به نقل از برخی منابع افغانستانی گزارش داد که برق کابل به‌طور کامل قطع شده است و این شهر در خاموشی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

شهر مزار شریف سقوط کرد +فیلم

اسکای نیوز در ادامه گزارش خود به نقل از منابع خبری افغانستانی، نوشت که حومه شهر کابل هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

 این شبکه عامل این حملات و همچنین اهداف آن را مشخص نکرد اما کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نوشت: «آمریکا در حال بمباران سنگین کاروان‌های طالبان در نزدیکی کابل است».

ویدئوی زیر را برخی کاربران افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان خاموشی امشب در کابل دست‌به‌دست می‌کنند.

دانلود

همزمان شبکه «الجزیره» نیز به نقل از یک منبع امنیتی افغانستان گزارش داد: «حدود ۳۵ شبه‌نظامی طالبان در حملات هوایی آمریکا در ۳ ولایت افغانستان کشته شدند».

این در حالی است که برخی منابع آمریکایی می‌گویند کارکنان و دیپلمات‌های سفارتخانه این کشور در افغانستان با نزدیک‌شدن طالبان به کابل، به فرودگاه این شهر منتقل شده‌اند.

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن موافقت با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل، به آنها هشدار داد که ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی سریع و کوبنده‌ای را در پی خواهد داشت.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. گروه طالبان اخیراً حملات خود را به شهرهای بزرگ کشور گسترش داده است. نبرد بین نیروهای دولتی و مردمی با طالبان در شهرهای هرات، لشکرگاه، قندهار و تخار جریان دارد.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان ضمن بررسی وضعیت امنیتی این کشور، بر حمایت امنیتی و دیپلماتیک واشنگتن از دولت کابل تاکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    4 0
    آمریکا با قدرت اتش سنگین و دقیق هوایی‌ تلفات زیادی وارد کرده و جلوی تصرف کابل و منافع خود را می‌گیرد. آمریکا هم در روز هم در شب میتواند بطور گسترده نیروهای طالبان را بزند بدون دادن هیچ تلفات خودی. درست است با نیروی هوایی‌ نمیتوان یک جنبش چریکی گسترده مردمی را نابود کرد ولی‌ میتواند آنرا زمین گیر کند با تلفات بالا. تا زمانی‌ که طالبان توان دفاع از آسمان را نداشته باشد همین است.
  • .. IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 1
    سلام.معمولا امریکا در اینجور مواقع،زیر ساخت ها رو میزنه! در هر صورت همیشه سعی میکن،هرچی بشه! باشه! زیرساخت ها کشورها مسلمان رو نابود کنه! .. اون کلا کار به هیچ چیز نداره! جزء نابودی مردمان منطقه!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس