کد خبر 1259770
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
شهردار کابل

شهردار کابل در مصاحبه‌ با یک رسانه صهیونیستی با اشاره به این موضوع که خروج آمریکا از افغانستان شجاعانه نبوده گفت که طالبان از وی خواسته فعلا در پست خود باقی بماند.

به گزارش مشرق، «داود سلطان‌زی» شهردار کابل روز دوشنبه و یک روز پس از آنکه طالبان کنترل کابل را به دست گرفت، به شدت از خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرد.

وی که با سایت خبری I۲۴‌ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، درباره اقدام آمریکا برای خروج تمامی نیروهای خود از افغانستان گفت: «این شگفتی بسیار ناامید کننده بوده و همه ناامید شدند. این اقدام شجاعانه‌ای نبود».

شهردار کابل اضافه کرد: «قضاوت تاریخ بسیار ظالمانه بوده و تاریخ درباره همه ما قضاوت خواهد کرد».

وی ادامه داد که حاکمان جدید از وی خواسته‌اند که همچنان در سمت خود باقی بماند و وی خدمت به شهروندان را ادامه خواهد داد.

سلطان‌زی گفت: «هنوز بسیار زود است که مشخص شود سیاست‌های طالبان چگونه بوده و چه تاثیراتی بر حقوق بشر در افغانستان خواهد داشت».

پس از فروپاشی شهرهای اصلی افغانستان در چند روز، نیروهای طالبان ساعات اولیه روز یکشنبه در کابل تجمع کردند. برخی تصاویر منتشر نشان می دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان، مردم افغانستان برای خروج از این کشور به «فرودگاه بین المللی حامد کرزی» حمله کردند.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز امروز در مصاحبه‌ با ان‌بی‌سی نیوز با رد انتقادها در آمریکا و در دفاع از عملکرد دولت جو بایدن گفت، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بهترین گزینه برای اجتناب از ادامه جنگ آمریکا در این کشور برای سه دهه بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین به ان‌بی‌سی نیوز تاکید کرد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روی تصمیم خود برای تصمیم به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ایستاده است.

سالیوان در ادامه این مصاحبه گفت: «به رغم این حقیقت که ما ۲۰ سال و ده‌ها میلیارد دلار (در افغانستان برای ارتش این کشور) هزینه کردیم، ما نمی‌توانستیم به آنها برای جنگیدن اراده بدهیم و آنها هم تصمیم گرفتند که چنین کاری (جنگ برای مقابله با طالبان) نکنند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    2 0
    زیاد فیلمهای هالیودی نگاه کرده؟؟فیلم فرار شجاعانه رد کار هالیود نیست بخصوص که ترسو امریکائی باشه.!!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس