پمپئو

وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی رئیس جمهور ایالات متحده گفت، «جو بایدن، به جای تمرکز بر امور مهم در عرصه جهانی به موضوع تغییرات اقلیمی پرداخت».

 به گزارش مشرق، وزیر خارجه سابق آمریکا یکشنبه گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ تصمیمات غلط  در سیاست خارجی، سفارت آمریکا در شهر «کابل» در افغانستان را در معرض خطر قرار داد.

به گزارش وبگاه «راو استوری» «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری نومحافظه کار «فاکس نیوز» در پاسخ به سئوال مجری برنامه در زمینه این که سقوط افغانستان برای شهرت ایالات متحده چه مفهومی دارد، گفت: «رهبری ضعیف آمریکا همیشه به امنیت آمریکا آسیب می‌رساند. دولت بایدن صحنه جهانی را به نفع تغییرات آب و هوایی رها کرده است. آیا این درست است؟ آن‌ها بر فرضیه‌های نژاد پرستی تمرکز کردند، در حالیکه سفارت ما در کابل در معرض خطر بود. چنین اتفاقی در طول چهار سال حضور ما در دولت آمریکا رخ نداد.»

«تام کاتن» سناتور جمهورخواه عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا  نیز روز شنبه با انتشار توییتی در واکنش به تحولات روزهای اخیر افغانستان و پیش‌روی طالبان در تقریباً تمامی شهرهای این کشور غرب آسیا تأکید کرد که شکست مفتضحانه در افغانستان نتیجه عقب‌نشینی بدون برنامه‌ریزی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

طی روزهای اخیر، موجی از هجمه‌ها روانه بایدن شده است تا سیاست‌های وی در قبال افغانستان را زیرسؤال قرار دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در اظهارنظری مشابه با انتقاد از بایدن گفته بود: «چه بی‌آبرویی است زمانی که طالبان پرچم خود را بر فراز سفارتخانه آمریکا در کابل بالا آورد. این شکست کامل از طریق ضعف، بی‌کفایتی و ناسازگاری کامل راهبردی است.»

 ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مدیر سابق سیا، تشدید کنترل طالبان بر افغانستان را برای آمریکا و جهان «فاجعه بار» خواند. «دیوید پترائوس» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و مدیر سابق سیا که قبلاً به عنوان فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان خدمت می‌کرد، سقوط چندین شهر افغانستان به دست طالبان در روزهای اخیر را «فاجعه بار» توصیف کرد.

وی گفت: «این شکست بزرگ در امنیت ملی و وخیم شدن وضعیت است، مگر آنکه تصمیم به اقدام جدی بگیریم.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 0
    خخخخخخخخ مثل ترامپت قزمیت ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس