کد خبر 1259437
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
برنامه امیرعبداللهیان برای تقویت جبهه مقاومت و دیپلماسی اقتصادی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه با حضور در جلسه امروز این کمیسیون، برنامه‌های خود برای تقویت جبهه مقاومت و دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی با اشاره به جلسه صبح امروز(دوشنبه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان در مورد برنامه‌ها و رویکردهای جدید وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم مباحثی را مطرح کرد و اعضای کمیسیون فرهنگی هم نسبت به برنامه‌های وی، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

چرخش از غرب با دیپلمات انقلابی

وی با اشاره به مباحث مطروحه در این جلسه، گفت: تقویت تبادلات و مراودات با همسایگان یکی از موضوعات اصلی بود که نمایندگان به آن پرداختند و در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه هم این موضوع به خوبی وجود دارد.‌ متاسفانه در سال های اخیر به این مسئله در حوزه سیاست خارجی کمتر توجه شده است و ضرورت دارد که ارتباط با همسایگان در دولت جدید تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دیپلماسی اقتصادی در سال‌های اخیر آن طور که باید و شاید دنبال نشده است و لازم است که وزارت امور خارجه نسبت به این مسئله هم کاملا با تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد و باید رویکرد اقتصادی در حوزه سیاست خارجی تقویت شود. خوشبختانه این مسئله هم در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه مطرح و به آن توجه شده بود.

نصیرایی با اشاره به اینکه تقویت مناسبات فرهنگی و علمی با کشورهای اسلامی و همسایگان هم یکی از برنامه‌های اصلی امیرعبداللهیان است، گفت: تقویت جبهه مقاومت هم یکی از ضروریات در رویکرد سیاست خارجی ماست و حتماً باید وزارت خارجه به این مسئله مهم توجه کند که جزو برنامه‌های امیرعبداللهیان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تورج IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    مرد یکه تاز انقلابی
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 2
    اصلا این خودش هم نمیدونه میخواد چیکار کنه.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 1
    يکی از خواسته وتقویت مقاومت‌ مجهز کردن انصارالله يمن به‌ سامانه هاي آفندی وپدافندی است تازه‌تری بساط جنگ دریمن برچیده شود
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      یمن بیشتر از این ها نیاز به فناوری های پیشرفته برای تامین آب شیرین داره (ارزان سازی تولید آب شیرین برای کشاورزی و جلوگیری از قحطی).....خود ایرانم برای شکوفای واقعی نیاز به منابع عظیم آب داره(انتقال آب از دریا)
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 1
    پدرموون در اومده است با این وزیر
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 0
      خدایا شکرت .... حاضرم هزار بار نماز بخونم کل امسالو روزه بگیرم و جهاد کنم همش بخاطر اینکه از شر ظریف خلاصصصصصصص شدیمممممممم ایولللللل درود بر دیپلمات انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس