تسلط طالبان بر افغانستان محبوبیت بایدن را به پایین‌ترین سطح رساند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از سقوط دولت افغانستان به پایین ترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد پس از تسلط طالبان بر افغانستان، محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ۷ درصد کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کانادا و آمریکا طالبان را به رسمیت می‌شناسند؟

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور حاکی است حدود ۴۶ درصد بزرگسالان آمریکایی از عملکرد بایدن ابراز رضایت کرده‌اند که این پایین ترین رقم از آغاز دوره ریاست جمهوری وی در ژانویه به شمار می رود.

افت شدید محبوبیت بایدن در حالی است که طالبان وارد شهر کابل پایتخت افغانستان شده است. این مساله به حضور نظامی دو دهه اخیر آمریکا در افغانستان پایان داده است، حضوری که هزینه یک تریلیون دلاری به مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل کرد و جان هزاران نفر را گرفت.

با این حال اکثر رای دهندگان جمهوریخواه و دموکرات بر این باورند که هرج و مرج و تنش های سیاسی و نظامی در افغانستان به حدی بوده است که ایالات متحده باید خاک این کشور را ترک می کرد.

رضایت مردم آمریکا از عملکرد بایدن در قبال افغانستان حتی از جورج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا که دستور اشغال نظامی افغانستان را صادر کرد، کمتر بوده است.

حدود ۴۷ درصد آمریکایی ها از عملکرد جورج بوش در افغانستان رضایت داشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    آمریکایی های دیوانه هم تکلیفشون با خودشون مشخص نیست! از طرفی میگن باید افغانستان رو ترک کنیم و از طرف دیگه یارو بعد از این اقدام با کاهش محبوبیت مواجه میشه. انگار یه مشت روانی جمع شدن آمریکا رو ساختن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس