بشار اسد

یک منبع عراقی علت دعوت نکردن عراق از رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را فاش کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع عراقی گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس بغداد شد.

شبکه روسیاالیوم به نقل از این منبع نوشت که اجلاس بغداد، ایده عراق و فرانسه است و ماکرون نیز در این اجلاس شرکت می‌کند و سعی دارد سران دیگر کشورها نیز در این اجلاس حضور یابند.

بیشتر بخوانید:

محتوای نامه الکاظمی که الفیاض به بشار اسد داد چه بود؟

این منبع افزود: «یکی از شروط ماکرون برای موفقیت این اجلاس، عدم دعوت بشار اسد به اجلاس بود چرا که او با حضور در کنار اسد مخالف است».

منبع مذکور همچنین گفت که دولت عراق نیز به دلیل آنکه سران دیگر کشورها نیز در مضیقه قرار نگیرند، با نظر ماکرون موافقت کرد.

دو روز پیش شبکه المیادین گزارش داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار و از وی برای شرکت در اجلاس بغداد، دعوت بعمل آورد.

پس از انتشار این خبر، وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای صادر و با اشاره به اینکه دعوتنامه‌های رسمی بایستی توسط دولت و به نام «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صادر شود، هر گونه ارتباط دولت با دعوت از بشار اسد را رد کرد.

قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن  برگزار کند.

تاکنون روسای جمهور ایران، ترکیه، مصر، امیر قطر و ولی‌عهد ابوظبی برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    12 6
    حالا که اینطوره ایران هم شرکت نکنه
  • GB ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    14 21
    بشار اسد با کشتار مردمش مشروعیتش رو از دست داده
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      5 3
      معلومه زیران پرچمی ک هستی بایدتفکرت هم کپی ان وحشی ها باشه. هرچی رسانه های غربی به خوردتون میده باورمیکنید شماداعش و... رارهاکردیدوجنایتهاش رومیگیداسدمردمش را کشته؟؟ یعنی اینقدربایدبی غیرت باشه ادم ک بزاره شهروندش کشته بشه اماکاری نکنه این توقع راداشتیدکه کسی باداعش نجنگه انوقت اسداگه زنده میموندبهش میگفتین فردخوبیه ک کشورراتقدیم داعش کرد؟؟!! الانکه پوزه نجس داعش وشما غربی هارابخاک کشوندبه اراجیف گفتن افتادی. اگه اسدادم کش بود که اینهمه ملتش مشتاق رای دادن وانتخاب مجددش نبودن افتاد منافق خودفروش؟؟؟
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      3 0
      اونائی اون خلبان اردنی را در قفس آتش زدند و اوو... آن همه سرباز بی گناه وطن عربی سوریه را قتل عام کردند و امنیت سوریه را بهم ریختند مردم مورد نظر شما هستند - پس تو از جنس همان قماش آدمکشها یی هستی که آدم را زنده زنده آتش می زنند هستی - مگر صیانت از استقلال و امنیت کشور بچه بازی است - بازهم قرصاتو اشتباه خوردی
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      1 0
      فرانسه تظاهر کننده بدون سلاح رو میکشه کور و ناقص العضو میکنه مشروعیت داره،اونوقت سوریه با کسی سلاح حمله می کنه مردم رو به زور جلوی سلاح ارتشش میذاره کشتار میکنه !؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 0
      همون گروههای داعش جنایتکار فاسد دزد منظورته؟ داعش رو هر جا دیدین در دم بکشید وگرنه جهان رو به تباهی میکشونن. لعنت بر طرفداران داعش. نمیدونم از کجا میفرستی ولی نشون میده عشق داعش هستی. یعنی حرام لقمه تر از داعش داریم. مخالفین اسد، 90 درصد داعش و تکفیریهای سوریه بودن که اصلا یه تفکرات سیاهی دارن که نگو. بعد تو نباید مشروعیت رو تعریف کنی. اصلا اگر حافظ شرع بودی این حرف رو نمی زدی. همین سطحی گرایی عوامانه شما متطقه ما رو محل تاخت و تاز فرقه های انحرافی و حضور نحس آمریکا کرده.
  • NL ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    12 6
    پس ایران هم نباید شرکت کنه.فرانسه سگ کیه توی منطقه ما
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      1 0
      سگ سقوطیها احتمالا که پشت پرده با پول تطمیع میکنند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    کاملا غیرمنطقی است. نباید شرکت کننده ها قبول کنند. نماینده رسمی و قانونی سوریه باید حاضر باشه و اتفاقا تعیین تکلیف ماکرون زیاده خواهی و سبکسری و تنش زایی بیشتر هست. اگر ماکرون تدبیر داشت که فرانسویها معترض دائمی او نبودند. به شدت بی لیاقت و بی کفایته و دلیل پابرجاییش در فرانسه لابیهاییست که به همسرش وصلند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    ماکرون چیکار. فرانسه قدرتی نیست الکی گندش کردن. البته دولت غربزده و واداده الکاظم هم تو زمین امریکا بازی می کنه و انتظاری ازش نیست
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    خوب اونوقت حضور ایران یعنی مشروعیت بخشیدن به زیاده خواهی غربیهای بیشرف، ایران با امتنا از حضور و مشروط کردن حضورش به شرط دعوت سوریه هم می‌تونه هژمون خودش رو تثبیت کنه و هم نقشه فرانسه و غربیها رو نقش بر آب کنه. با توجه به​ نیاز منطقه به ایران ما باید از موقعیت خودمون بهترین استفاده رو بکنیم ، نه اینکه ماکرون نوکر سگ صهیونیست تعیین تکلیف کنه. جناب آقای رئیسی خواهشاً از حالا میخ خودتون رو با قدرت بکوبید وگرنه تا آخر بازی یه تماشاچی بازنده خواهید بود
  • احمدرضا زارع IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 1
    ایران باید مقابل مکرون بایستد و شرکت نکند4958
  • NL ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    اگه اسد دعوت نشد ایران هم نشست بغداد تحریم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس