کد خبر 1346956
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
رئیس الحشد الشعبی با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد

فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی در رأس هیأتی وارد دمشق شد و با بشار اسد دیدار کرد.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی امروز (چهارشنبه) در پایتخت سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار زمینه‌های همکاری دو کشور عراق و سوریه، به خصوص در عرصه امنیتی و مسائل مربوط به تأمین امنیت مرزها و مبارزه با تروریست‌های حاضر در این منطقه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر لزوم تلاش در راستای مقابله با کشورهای حامی تروریسم تأکید کردند؛ کشورهایی برای احیای دوباره گروهک‌های تروریستی و بحران‌آفرینی در عراق و سوریه اقدام می‌کنند.

این سومین سفر فالح الفیاض به دمشق و دیدار با بشار اسد از ابتدای سال شمسی جاری است. دیدارهایی که مسأله تأمین امنیت مناطق مرزی در همکاری الحشد الشعبی و ارتش سوریه جزو مسائل اصلی مطروحه بوده است.

به گفته مقامات عراقی مرز میان عراق و سوریه عمق راهبردی فعالیت تروریست‌های داعش و مبدأ حرکت تروریست‌ها به داخل شهرهای عراق جهت خرابکاری و اقدام تروریستی محسوب می‌شود.

تأکید دو طرف بر لزوم تأمین امنیت مناطق مشترک مرزی، در شرایطی است که کارشناسان عراقی حضور پایگاههای ارتش آمریکا در این مناطق را عاملی برای آزادی عمل تروریست‌های داعش می دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس