الحشد الشعبی: همه ما قاسم سلیمانی هستیم/ اعلام آغاز فصل سیادت و شهادت

فالح الفیاض در پنجمین سالروز پیروزی بر داعش با تاکید بر اینکه دشمنان در خفا در حال توطئه هستند، گفت همه ما در دفاع از کشور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستیم.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (یکشنبه، ۱۱ دسامبر) به مناسبت پنجمین سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی داعش، گفت: پیروزی عراق بر تروریسم مایه افتخار نسل‌های آینده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی افزود: پیروزی بر تروریسم حاصل شده است. سازندگان این پیروزی شهدا و در رأس آن‌ها، فرماندهان شهید پیروزی بر داعش هستند.

الفیاض با اشاره به این‌که نیروهای الحشد الشعبی در روزهای سختی که کشور دچار رنج و مصیبتی خاص شده بود، تشکیل شد، گفت: نه به سلطه بیگانگان.. عراق آزاد است و شهدا با کارهای خود انواع تفرقه را از بین عراقی‌ها از بین بردند و الحشد الشعبی توانست یک الگوی ملی باشد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی ادامه داد: در این پیروزی همه مردم عراق سهیم هستند و این دستاورد بزرگ نیازمند حمایت و صیانت است. دشمنان اکنون در خفا در حال فعالیت هستند. پیروزی بر تروریسم به حفظ وحدت ملت کمک می کند. توطئه علیه این پیروزی از طرق مختلف و با شکستن ثبات امنیتی، سیاسی و اجتماعی صورت می گیرد.

فیاض افزود: الحشد الشعبی یک نهاد امنیتی با آگاهی سیاسی است و این مزیت آن است و با تقدیم شهدا موجودیت خود را ثابت کرده است. آگاهی سلاحی است که الحشد به کمک آن با دشمنان خود و دشمنان عراق مقابله می کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی و همه نیروهای امنیتی عراق قادر به حفظ امنیت هستند، اما مهمترین مسأله حفظ امنیت اجتماعی است. باید به دولت جدید اجازه داد تا پروژه های اصلاحی و توسعه اجتماعی خود را محقق کند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت که نظام سیاسی برخاسته از قانون اساسی، انتخاب ملت عراق است و باید از آن دفاع کرد. ما کشوری با میراث بزرگ، تاریخی درخشان و منابع طبیعی بسیار زیاد هستیم، اما همچنان با چالش‌هایی روبرو هستیم.

وی در خاتمه گفت: ما از شما می خواهیم که آگاه باشید و شعار ما در مرحله بعدی آگاهی است. از همین تریبون آغاز فصل سیادت و شهادت را اعلام می کنیم. ..فرماندهان شهید، خاری در چشم دشمنان هستند...همه ما در دفاع از این کشور، ابومهدی المهندس هستیم. همه ما قاسم سلیمانی هستیم.

نهم دسامبر ۲۰۱۷، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر وقت عراق، آزادسازی سراسر عراق از دست داعش را اعلام کرد و فردای این روز، تعطیل رسمی و یوم‌النصر نام‌گذاری شد و هر سال مردم عراق این سالروز را گرامی می‌دارند. این در حالی است که هنوز پاکسازی هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش که در مناطق مختلف عراق، پنهان شده‌اند، ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس