مسابقات بین المللی نظامی ۱۴۰۰ عرصه پاسخگویی به تهدیدات روز است

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسابقات بین المللی نظامی ۱۴۰۰ عرصه پاسخگویی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها به تهدیدات روز و متناسب با تسلیحات و تجهیزات موجود است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ علیرضا شیخ روز شنبه در نشست تشریح مسابقات بین المللی نظامی ۱۴۰۰ ( روسیه ۲۰۲۱) افزود: روسیه در سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفت مسابقاتی در منطقه تحت عنوان مسابقات نظامی ارتش های جهان برگزار کند و این مسابقات در رشته‌های مختلفی با رویکرد ترکیب تکنیک و تاکتیک و به‌کارگیری آخرین دستاوردهای دفاعی متناسب با تهدیدات منطقه‌ای و محیطی پایه ریزی شد.

وی اضافه کرد: این اقدام ابتکاری بود که در حوزه بکارگیری تاکتیک‌های نظامی در عرصه‌های تهدید جدید می‌تواند کارساز باشد و به اشتراک گذاشتن دانش کشورهای همسایه و هم‌پیمان کمک کند.

ببینید:

عکس/ تمرینات تیم‌های ارتش در رشته اربابان سلاح در اصفهان

معاون تربیت وآموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نخستین دوره تشکیل مسابقات استقبال کرد و برابر سیاست‌های ابلاغیرهبر معظم انقلاب و ستاد کل نیروهای مسلح و تدابیر اتخاذ شده از سوی سامانه فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات نظامی با ظرفیت بالایی با ۱۷ تیم در سال ۹۵ شروع شد.

سرتیپ شیخ اضافه کرد: این مسابقات در سال ۹۶ به همین صورت  ادامه پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران در سالهای ۹۷ و ۹۸ به همین صورت تیمهای خود را اعزام کرد. در سال ۹۹ به خاطر شرایط کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده تعداد تیم‌های ما کمتر شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، بنا شد ۱۳ تیم از نیروهای مسلح که می‌توانند بر روی سکو بروند، در این مسابقات شرکت کنند که سپاه پاسداران با ۴ تیم، نیروی انتظامی با ۳ تیم و ارتش جمهوری اسلامی با ۶ تیم وارد مسابقات شد که سه تیم میزبان است و ۳ تیم را به کشورهای مختلف نیرو اعزام کرده است.

سرتیپ شیخ گفت: این مسابقات در چهار حوزه دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی در ۱۵ کشور در سطح دنیا برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی یکی از کشورهای میزبان است و سه رشته را با حدود ۳۹۰ نفر میزبانی می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش ادامه داد: هدف این مسابقات با ترکیب هنرمندانه دانش و تخصص و مهارت در عرصه‌های تکنیکی‌ و تاکتیکی نیروهای مسلح در برابر مسائل دفاعی روز با اشتراک بین کشورهای دیگر است  که بتوانیم سطح  امکانات و توانمندی‌های خود را در مسائل دفاعی محک بزنیم و مشخص کنیم.

وی یادآور شد: در طول چهار سال گذشته در مسابقات شرکت کردیم بسیاری از روش‌ها و زیر ساخت‌های آموزشی را تغییر دادیم. چون این مسابقات عرصه پاسخگویی تکنیک‌ها و تاکتیکها به تهدیدات روز و متناسب با تسلیحات و تجهیزات موجود است. لذا برای این که با بقیه کشورها در یک سطح قرار بگیریم و داشته‌ها و مهارتها و دانش تخصصی  خود را در این آوردگاه به نمایش و رقابت بگذاریم و به چالش بکشیم این مسابقات برای ما بسیار حائز اهمیت است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس