علی علیزاده

نماینده مردم مراغه در مجلس در مورد جنجال سازی در خصوص کلیپی از وزیر پیشنهادی امور خارجه و نوع انگلیسی صحبت کردن وی در فضای مجازی گفت که این کلیپ تقطیع شده و مربوط به گذشته بوده است.

به گزارش مشرق، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر امروز (یکشنبه ۳۱ مردادماه) در صحن علنی مجلس در موافقت با امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت: امروزه علاوه بر تنظیم روابط خارجی کشور عملا امنیت، اقتصاد، تولید و حتی اشتغال کشور نیز به نوعی به وزارت خارجه ارتباط می‌یابد.

وی افزود: اکنون لازم است دقت کنیم که چه کسی با چه مشخصات و توانمندی‌هایی در مسند وزارت امور خارجه تکیه می‌زند. امیر عبداللهیان مورد اعتماد رئیس جمهور، فردی خوش نام، عالم، باسواد و دارای تجربه ارزنده، فرا قوه‌ای و مورد اعتماد هستند.

علیزاده می گوید که امیر عبداللهیان به درستی برای جایگاه وزارت امور خارجه معرفی شده است و برنامه ارائه شده از طرف او دارای پهارچوب و نوآوری خاصی است که نشان دهنده این است که آقای عبداللهیان شخصا در تدوین آن نقش داشته است.

وی در ادامه در مورد جنجال سازی در خصوص کلیپی از وزیر پیشنهادی امور خارجه و نوع انگلیسی صحبت کردن وی در فضای مجازی گفت که این کلیپ تقطیع شده و مربوط به گذشته بوده است.

نماینده مردم مراغه همچنین به تلاش های امیر عبداللهیان در منطقه به ویژه در خصوص محور مقاومت اشاره و تاکید کرد که او جبهه مقاومت را به هم پیوند داده است.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی یکی از مشکلات اصلی سیاست خارجه برقراری ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی و همسایه هایمان است. حضور فردی مانند ایشان که دارای ارتباط گسترده با بسیاری از رهبران و نخبگان سیاسی منطقه می باشد می تواند در برقراری ارتباط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای عربی در ظرف چند ماه بسیار موثر باشد.

نماینده مردم مراغه در مجلس تاکید کرد: موضع آقای امیر عبداللهیان در خصوص برجام مشخص است و قطعا سالها به انتظار نتایج مذاکره نخواهند نشست و حتی تکلیف مذاکرات با غرب را مشخص خواهند کرد و اجازه نمی دهند تا سیاست و اقتصاد کشور به مذاکره شرطی شود.

وی ادامه داد: هویت دکتر امیر عبداللهیان برای غرب و حاکمیت مشخص است و اینطور نیست که به مجلس یک چیز بگوید و به شورای امنیت یک چیز و به خبرنگاران چیز دیگر و به غربی ها مطلبی متفاوت. ایشان ثابت کردند قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیستند و همیشه این دو را مکمل هم می دانند و از نظر ایشان میدان پشتوانه دیپلماسی است.

علیزاده بیان کرد: وزیر پیشنهاد امور خارجه تحصیلکرده دانشکده علوم سیاسی است و چندین استاد دانشگاه نیز در این مدت از ایشان حمایت کردند. تاسیس بانک منطقه ای و کشت فراسرزمینی از دیگر مواردی است که در برنامه منسجم و قابل سنجش ایشان دیده شد.

نماینده مردم مراغه در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر ایشان مسلط به زبان عربی هستند و شخصی با تجربه در این حوزه است. او حتی بخشی از برنامه های خود را در کمیسیون با زبان انگلیسی ارائه کرد و اکنون کاملا بر این زبان مسلط است. مهمترین دلیل برای دفاع از ایشان کارنامه اش است. حتی برخی از رسانه های منطقه لقب حاج قاسم دیپلماسی را به ایشان دادند و الحق ایشان رنگ و بوی حاج قاسم هم دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 7
    خخخخ. چقدر کلیپهای تقطیع شده
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      4 0
      ساکت
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      معلومه اعتقاداتت را مفت میفروشی!
    • بختیاری IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      باید انگلیسی رو با لحجه نیویورکی همراه بالبخند ترس ( بمب معروف که توانایی نابود کردن سیستم دفاعی ایران رو داره ) والتماس بلد باشه ( التماس به وحشی های غربی برای دادن امتیازات دروغین و پیروزی در انتخابات !) همچنین بااعتماد کامل به امضای کدخدای وحشی!!! و از حضرات ماجرای مک فارلین تا موردتایید غربگداهای ...برسر باشه.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    2 15
    اصلا مهم نیست که اینجوری انگلیسی صحبت میکنه مهم اینه که ارزشی و مکتبی و دلواپسه.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      7 1
      مهم این که اوباش اسلاحتلب رو سوزونده حالا بدو برو
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    خداییش اگه فارسی رو هم با لکنت زبان حرف بزنه ولی مثل هشت سال قبلی ها....... نباشه عااالیه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس