بنت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه هشدار داد که ایران بسرعت در حال پیشرفت در زمینه غنی‌سازی اورانیوم است.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داد که این هفته به واشنگتن سفر خواهد کرد و روز پنجشنبه در کاخ سفید با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

وی که در نشست هفتگی کابینه صحبت می‌کرد، گفت: «این دیدار بسیار مهم بوده چون در زمان بسیار حساسی در رابطه با ایران قرار داریم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: «ایران بسرعت در حال پیشرفت در زمینه غنی‌سازی اورانیوم بوده و مدت زمان لازم برای ساخت بمب اتمی را بسیار کوتاه‌تر کرده است».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس برخی گزارش‌ها این رژیم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلاهک اتمی در زرادخانه اتمی خود نگهداری می‌کند.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بازرسی‌های خود از تاسیسات هسته‌ای ایران تا کنون انحرافی را گزارش نکرده است.

از سوی دیگر، ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده این در حالی است که رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای این پیمان خودداری کرده و مانع از بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود شده است.

بِنت در ادامه ادعاهایش گفت:‌ «ایران در تمام منطقه با خشونت رفتار می‌کند و در دیدار با بایدن خواهم گفت که هم اکنون زمان آن است که جلوی ایران گرفته شود و باید مانع این وضع شد».

وی اضافه کرد: «نباید به ایران طناب نجات ورود دوباره به برجام که زمانش نیز گذشته، پیشنهاد کرد. این توافق حتی از دیدگاه کسانی که قبلا فکر می‌کردند تاثیرگذار بوده، دیگر موثر نیست».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که وی به همراه «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم و دیگر وزرا، در حال بهبود روابط با تمامی کشورهای خاورمیانه بوده تا با همراهی آنها ائتلافی در برابر ایران ایجاد کنند.

وی گفت: «ما فقط به این گام‌ها اکتفا نخواهیم کرد و طی دو ماه گذشته برنامه‌ریزی برای ممانعت از ایران هم در بعد هسته‌ای و هم در بعد رفتارش در منطقه انجام شده که ارائه خواهد شد».

مذاکرات وین درباره برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود».

تا کنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

هنوز زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات شروع نشده است و مقام‌های کشورهای غربی، کمپین فشار رسانه‌ای-روانی برای مجاب کردن ایران به مشخص کردن زمان دور جدید مذاکرات را تشدید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 1
    چه جالب. دلواپسها و اسراییلی ها موضع مشترکی در مقابل برجام دارن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس