کد خبر 1262220
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
مسکو

در پی وضع تحریم‌های جدید وزارت خارجه انگلیس علیه روسیه، سفارت مسکو در لندن با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این تصمیم دولت انگلیس، اعلام کرد که روسیه پاسخ متقابل به این اقدام خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، در پی وضع تحریم‌های جدید وزارت خارجه انگلیس علیه روسیه، سفارت مسکو در لندن با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این تصمیم دولت انگلیس، اعلام کرد که روسیه پاسخ متقابل به این اقدام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی سفارت روسیه در لندن آمده است: ما مجدداً از رهبری بریتانیا می‌خواهیم که از مواضع خصمانه غیر موجه در برابر کشور ما دست بکشد. بدیهی است، برای هرگونه اقدام خصمانه پاسخ مناسب و متناسب وجود خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بارها بر لزوم به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات در مورد «پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی» تاکید کرده‌ایم تا ادعاها را با شواهد موجود بسنجیم. دقیقاً مشخص نیست که چرا لندن نقش داور نهایی را در این مورد بر عهده گرفته است. بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای، مقامات بریتانیایی اتهاماتی را مطرح می‌کنند، سرزنش می‌کنند و خودشان نیز بر اساس آنها اعمال مجازات می‌کنند. این نقض آشکار هنجارهای اساسی اجرای عدالت است، چه رسد به دخالت در امور داخلی ملت دیگر.

لازم به ذکر است وزارت خارجه انگلیس در پی اختلاف غرب با روسیه بر سر پرونده الکسی ناوالنی، اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه ۷ تن از مقامات ارشد سرویس امنیت فدرال روسیه کرد؛ اقدامی که مورد خشم و اعتراض شدید مسکو واقع شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس