پکن

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد: پکن خواستار تشکیل دولت میانه‌رو و فراگیر در افغانستان است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که پکن خواستار تشکیل یک دولت فراگیر و آزاد در افغانستان است که بتواند سیاست معتدلی را در مسیر منافع افغان‌ ها پیش ببرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: امیدواریم که افغانستان دارای یک دولت فراگیر، آزاد و نماینده اکثریت شود که به سیاست‌ های میانه و محتاطانه داخلی و خارجی پایبند بوده و منعکس‌کننده خواسته‌ های مردم افغانستان و انتظارات جامعه بین‌ المللی باشد.

این در حالیست که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان پیشتر اعلام کرده بود که یک دولت جدید به زودی اعلام می شود.

گفتنی است که با خروج اشرف غنی از افغانستان، ۱۵ آگوست (یکشنبه هفته گذشته)، نیروهای طالبان وارد شهر کابل پایتخت افغانستان شده و قدرت را در این کشور به دست گرفتند.

پس از این رویداد، تعداد زیادی از مردم این کشور در تلاش برای خروج از افغانستان به فرودگاه بین المللی حامد کرزی هجوم آوردند. آخرین خبرها نیز در این باره حکایت از کشته شدن ۲۰ نفر در این فرودگاه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 1
    گروه طالبان هیچ خطری برای چین نمی تواند داشته باشد چین دنبال کسب موقعیت اقتصادی است واواره گی افغان به اوضرری نمی رساند در حالی که گروه تروریستی طالبان برای نا امنی عراق وافغانستان تدبیر گردیده است ومی خواهد از اسلام چهره خشن ومبذل ووحشتناک ارائه دهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس